Fryseæg efter lang tids frysning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
14 svar
5 synes godt om
16. juni 2015

nielsen80

Hej hej,

Jeg er ikke så aktiv herinde i denne omgang behandling, men sagen er, at vi er i gang med at prøve at lave en to'er gennem behandling.

Har netop testet negativ på et blastocyst forsøg, og skal nu i denne cyklus(hvis de overlever) have lagt  2 fryseæg op, som vi har på frys fra dengang, hvor det lykkes for os med vores datter.

Det vil sige, de fryseæg vi skal have lagt tilbage har ligget i fryseren i 3,½ år. Er der nogle der ved om det, at de har ligget der i lang tid, kan mindske chancen for overlevelse ved optøning eller om den er den samme som for mere "friske" æg?

Har prøvet at google lidt, men kan ikke rigtig finde svar...  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

modesty

nielsen80 skriver:

Hej hej,

Jeg er ikke så aktiv herinde i denne omgang behandling, men sagen er, at vi er i gang med at prøve at lave en to'er gennem behandling.

Har netop testet negativ på et blastocyst forsøg, og skal nu i denne cyklus(hvis de overlever) have lagt  2 fryseæg op, som vi har på frys fra dengang, hvor det lykkes for os med vores datter.

Det vil sige, de fryseæg vi skal have lagt tilbage har ligget i fryseren i 3,½ år. Er der nogle der ved om det, at de har ligget der i lang tid, kan mindske chancen for overlevelse ved optøning eller om den er den samme som for mere "friske" æg?

Jeg synes at du skal ringe og spørge klinikken. Men så vidt jeg ved, er der ingen forskel.

Anmeld Citér

16. juni 2015

nielsen80

modesty skriver:

Jeg synes at du skal ringe og spørge klinikken. Men så vidt jeg ved, er der ingen forskel.

Ja jeg spørger klinikken, når vi skal til samtale der i næste uge.

Det var mere sådan en indskydelse, om der egentlig var en forskel - bare sådan for at forbedre mig på de måske ikke overlever m.m. Har en del workshops  på arbejde,jeg skal afholde i næste uge, hvor de evt skal lægges tilbage, og jo mere forbedredt jeg er, jo nemmere har jeg bare ved evt dårlige nyheder.

Må indrømme jeg nok ikke rigtig har den helt store fidus til de fryseæg, men det lykkes jo for nogle på dem - så ikke at give det et forsøg, ville jo også være åndsagt.

Men tak for svar, mener at have læst i en anden tråd du er en af dem, som rent faktisk er blevet gravid på fryseæg - så du giver lidt håb

Anmeld Citér

16. juni 2015

modesty

nielsen80 skriver:

Ja jeg spørger klinikken, når vi skal til samtale der i næste uge.

Det var mere sådan en indskydelse, om der egentlig var en forskel - bare sådan for at forbedre mig på de måske ikke overlever m.m. Har en del workshops  på arbejde,jeg skal afholde i næste uge, hvor de evt skal lægges tilbage, og jo mere forbedredt jeg er, jo nemmere har jeg bare ved evt dårlige nyheder.

Må indrømme jeg nok ikke rigtig har den helt store fidus til de fryseæg, men det lykkes jo for nogle på dem - så ikke at give det et forsøg, ville jo også være åndsagt.

Men tak for svar, mener at have læst i en anden tråd du er en af dem, som rent faktisk er blevet gravid på fryseæg - så du giver lidt håb

Ja, jeg blev gravid på fryseæg. Pøj pøj  med det, jeg håber at det lykkes :-)

Anmeld Citér

16. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

nielsen80 skriver:

Hej hej,

Rigtig meget held og lykke - jeg håber at jeres to æg overlever frysningen og at det hele ender som I ønsker 

Jeg har lige en total spøjs kommentar, som er opstået fordi jeg selv har tænkt det samme, om min egen situation: såfremt det lykkes at gennemføre en graviditet med dit fryseæg fra dengang, så er ny baby og din datter vel i teorien tvillinger, selvom de er født med års mellemrum? Det er ret sort, jeg kan godt høre det - men?

Smil og krydsede fingre herfra  

Anmeld Citér

16. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

nielsen80 skriver:

Hej hej,

Rigtig meget held og lykke - jeg håber at jeres to æg overlever frysningen og at det hele ender som I ønsker 

Jeg har lige en total spøjs kommentar, som er opstået fordi jeg selv har tænkt det samme, om min egen situation: såfremt det lykkes at gennemføre en graviditet med dit fryseæg fra dengang, så er ny baby og din datter vel i teorien tvillinger, selvom de er født med års mellemrum? Det er ret sort, jeg kan godt høre det - men?

Anmeld Citér

16. juni 2015

l.kjoeller

nielsen80 skriver:

Hej hej,

Jeg spurte klinikken i horsens om frysetiden havde betydning og det sagde hun ikke spiller nogen rolle 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Miss BananaHammock

Vi har aldrig fået info om "alderen" af æggene - blot at de kan ligge der i 5 år. Om det er fordi at de så mister kvaliteten eller fordi at det blot er en administrativ regel for at afholde fryseren for at blive overfyldt af æg der nok alligevel aldrig kommer til at blive brugt, ved jeg desværre ikke.

Vores fryseæg var kun 1,5 år da vi prøvede med dem, og ud af 6 overlevede kun 1 optøningen. Og jeg tænker ikke at 1,5 år burde være længe. 

Pøj pøj med jeres æg søde! Håber det lykkes med dem! 

Anmeld Citér

16. juni 2015

nielsen80

ErDuHerIkkeSnart skriver:

jo det kan du da have ret i - har aldrig tænkt det sådan.

Og tak, vi har ikke store håb til de fryseæg, men vi giver dem selvfølgelig et forsøg.

Anmeld Citér

16. juni 2015

nielsen80

l.kjoeller skriver:

Jeg spurte klinikken i horsens om frysetiden havde betydning og det sagde hun ikke spiller nogen rolle 

Ok tusind tak for svar! alligevel lidt vildt at noget kan være frossen så længe uden betydning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.