far har ret til at bestemme navn og om barnet skal døbes. Og han har ret til at holde sin egen fest for barnet hvis I ikke kan finde ud af det sammen.
Men ærllig talt så ro på. Han er bitter nu og vred over at miste sit barn ( for det gør han sgu når forholdet slutter. Han får aldrig det samme forhold til sit barn nu som var I sammen med mindre du er indstillet på en 7/7 ordning ) Jeg ville også foreslå partarapi om ikke andet så for at I kan få det slutte ordenligt og han kan få sine følelser ud. Og så er du jo ikke så langt henne. han kan jo nå at falde til ro inden. Så giv ham lige lidt luft. Jeg siger ikke du skal finde dig i det, men du skal heller ikke lade dette afgøre hvordan fremtiden skal være. men må sige jeg syntes I skylder jeres barn at forsøge at få det til at fungere så jeres samarbejde kan blive godt og her er en parterapaut rigtig god. Godt være det ikke virker ( Så I finder sammen) men så har I da gjort alt hvad I kunne og I vil helt sikkert have fået nogle værktøjer som I kan bruge.
Far bestemmer ikke hvad tøj barnet går i, så længe det er tøj der passer til årstiden og ellers er forsvarligt ( eks. må skoene ikke være for små så det går ud over barnets trivsel men vi snakker virkelig sådanne ting)
Du skal sørge for tøj til samvær far skal sørge for mad og bleer og andet der skal bruges ( alene samvær vil første starte når barnet er så gammelt at det ikke ammer hele tiden og vil starte med måske kun en time og så senere udvides til et par timer og så igen udvides til en overnatning og så senere til to overnatninger osv. indtil I ender der hvor enten I bliver enige om at ende eller der hvor SF mener I skal ende)
Så husk på at han i en vis grad har mistet sit forhold til sit barn og at han vel er bitter, bange for fremtiden og såret så giv ham tid og gør så alt hvad DU kan for at jeres samarbejde bliver bedre. Det sidste du ønsker er at blive stemplet som en konfliktoptrapper for så kan han ende med en fuldforældremyndighed hvis det skønnes at du skader barnet ved at lave konflikter
Anmeld
Citér