Endt parforhold, hvordan kommer det til at fungere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

Anonym trådstarter

Men vi får fælles forældremyndighed selvom vi ikke bor sammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Anonymor

Anonym skriver:

Ja, forældremyndighed har ikke noget med bopælen at gøre  

Anmeld Citér

15. juni 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Ja det gør I, da I har haft fælles bopæl inden for de seneste 10 mdr. inden barnet fødes. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

For at være ærlig, så tror jeg ikke parterapi vil hjælpe i denne situation.

Mht. hvor meget faren skal være inde over er jeg ikke selv helt afklaret med. Det bedste ville selvfølgelig være at far og barn får et godt forhold til hinanden, men jeg står i den situation at faren kalder mig for en møgkælling, bander og sviner mig til, og ikke mindst har sagt at han vil gøre alt hvad han kan for at han får den fulde forældremyndighed over barnet og han mener selv han har en rigtig god chance idet jeg intet job har. Jeg blev fyret kort tid før jeg fandt ud af at jeg var gravid og jeg er dermed på dagpenge.

Hej med dig

Jeg skal ikke blande mig i debatten - hvis din beskrivelse af jeres forhold er korrekt, var jeg bestemt også smuttet. 

Blot vil jeg berolige dig:

Din ret til forældremyndighed bliver ikke påvirket af, at du er på dagpenge! Der skal langt større vurderinger omkring dine forældre-evner til, at man ville fratage din en forældremyndighed og give den til ham. Desuden får du vel et job igen, efter endt barsel.

Hvis han i øvrigt går og "truer" dig med den slags, så ville jeg skynde mig at søge rådgivning hos nogle, der kender reglerne - kvindekrisecenter, juridisk bistand, eller lignende. 

Held og lykke!

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej med dig

Jeg skal ikke blande mig i debatten - hvis din beskrivelse af jeres forhold er korrekt, var jeg bestemt også smuttet. 

Blot vil jeg berolige dig:

Din ret til forældremyndighed bliver ikke påvirket af, at du er på dagpenge! Der skal langt større vurderinger omkring dine forældre-evner til, at man ville fratage din en forældremyndighed og give den til ham. Desuden får du vel et job igen, efter endt barsel.

Hvis han i øvrigt går og "truer" dig med den slags, så ville jeg skynde mig at søge rådgivning hos nogle, der kender reglerne - kvindekrisecenter, juridisk bistand, eller lignende. 

Held og lykke!

Søge rådgivning om dette eller hvad tænker du?

Anmeld Citér

15. juni 2015

Newsence

far har ret til at bestemme navn og om barnet skal døbes. Og han har ret til at holde sin egen fest for barnet hvis I ikke kan finde ud af det sammen.

Men ærllig talt så ro på. Han er bitter nu og vred over at miste sit barn ( for det gør han sgu når forholdet slutter. Han får aldrig det samme forhold til sit barn nu som var I sammen med mindre du er indstillet på en 7/7 ordning ) Jeg ville også foreslå partarapi om ikke andet så for at I kan få det slutte ordenligt og han kan få sine følelser ud. Og så er du jo ikke så langt henne. han kan jo nå at falde til ro inden. Så giv ham lige lidt luft. Jeg siger ikke du skal finde dig i det, men du skal heller ikke lade dette afgøre hvordan fremtiden skal være. men må sige jeg syntes I skylder jeres barn at forsøge at få det til at fungere så jeres samarbejde kan blive godt og her er en parterapaut rigtig god. Godt være det ikke virker ( Så I finder sammen) men så har I da gjort alt hvad I kunne og I vil helt sikkert have fået nogle værktøjer som I kan bruge.

Far bestemmer ikke hvad tøj barnet går i, så længe det er tøj der passer til årstiden og ellers er forsvarligt ( eks. må skoene ikke være for små så det går ud over barnets trivsel men vi snakker virkelig sådanne ting) 

Du skal sørge for tøj til samvær far skal sørge for mad og bleer og andet der skal bruges ( alene samvær vil første starte når barnet er så gammelt at det ikke ammer hele tiden og vil starte med måske kun en time og så senere udvides til et par timer og så igen udvides til en overnatning og så senere til to overnatninger osv. indtil I ender der hvor enten I bliver enige om at ende eller der hvor SF mener I skal ende)

Så husk på at han i en vis grad har mistet sit forhold til sit barn og at han vel er bitter, bange for fremtiden og såret så giv ham tid og gør så alt hvad DU kan for at jeres samarbejde bliver bedre. Det sidste du ønsker er at blive stemplet som en konfliktoptrapper for så kan han ende med en fuldforældremyndighed hvis det skønnes at du skader barnet ved at lave konflikter 

Anmeld Citér

15. juni 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Søge rådgivning om dette eller hvad tænker du?

Jeg tænker at søge rådgivning generelt, såfremt det er således sat han går og "truer" med at kaster jer ud i en kamp om forældremyndigheden.

Formentlig er han blot vred og trist - men det er selvfølgelig vanvittig vigtigt, at I får et fornuftigt samarbejde fremover, hvis I begge skal være en del af jeres barns liv på en meningsfuld måde.

Derfor bekymrer det mig lidt at han siger de ting, som du siger at han gør. Du har behov for ro og tryghed - ikke for frygten for at miste forældremyndighed eller alt muligt andet pjat. Den ro og tryghed kan du måske finde, ved at søge lidt vejledning.

Kh Signe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.