Anonym skriver:
For at være ærlig, så tror jeg ikke parterapi vil hjælpe i denne situation.
Mht. hvor meget faren skal være inde over er jeg ikke selv helt afklaret med. Det bedste ville selvfølgelig være at far og barn får et godt forhold til hinanden, men jeg står i den situation at faren kalder mig for en møgkælling, bander og sviner mig til, og ikke mindst har sagt at han vil gøre alt hvad han kan for at han får den fulde forældremyndighed over barnet og han mener selv han har en rigtig god chance idet jeg intet job har. Jeg blev fyret kort tid før jeg fandt ud af at jeg var gravid og jeg er dermed på dagpenge.
Sådan groft sagt, med mindre du føler, at han vil behandle barnet på samme måde, skal det jo ikke være til hinder for, at han får en relation til sit barn. Don't get me wrong! Ved godt at det synes man bare ikke, når han opfører sig som sådan et dumt svin.
Og så skal du altså virkelig ikke frygte, at han får forældremyndighed, bare fordi du er arbejdsløs. Det er bare varm luft fra hans side, han prøver gøre dig utryg. Du fatter ikke, hvor meget der skal til, før at statsforvaltningen overgiver fuld forældremyndighed til den ene forældre, og så da især, når han ikke er den primære omsorgsperson i det hertilfælde, hvor spædbarnet først og fremmest vil have brug for sin mor. At være arbejdsløs og på dagpenge er jo ikke kriminelt eller nogen hindring for at give barnet en god opvækst.
Men han lyder sgu ikke særlig sympatisk.
Anmeld
Citér