Brokketråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Lige netop fordi det ramte dig bør i tale om det, jeg er stor fortaler for at tale om tingene for ellers vokser de sig bare større og større 

Vi har også talt sammen i aften. Hun ringede selv og sagde at hun gerne ville sige undskyld for hendes opførsel igår. Hun vidste godt at det var over stregen og at jeg nok ville blive ked af det. Så vi fik os en god lille snak om hvad man siger og hvad man ikke siger. Vigtigst af alt; hun indså selv at den var hel gal og sagde selv undskyld uden at jeg selv skulle bede hende om det. Så er den ikke længere og jeg ved at hun har lært af denne lille episode. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Kay

Anonym skriver:

Vi har også talt sammen i aften. Hun ringede selv og sagde at hun gerne ville sige undskyld for hendes opførsel igår. Hun vidste godt at det var over stregen og at jeg nok ville blive ked af det. Så vi fik os en god lille snak om hvad man siger og hvad man ikke siger. Vigtigst af alt; hun indså selv at den var hel gal og sagde selv undskyld uden at jeg selv skulle bede hende om det. Så er den ikke længere og jeg ved at hun har lært af denne lille episode. 

Det er dejligt at høre

Anmeld Citér

14. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Drop det der! Du lægger ord i munden på mig og skriver nedladende. Det har jeg ikke brug for. Du tillægger mig at jeg lige pludselig skulle mene at min elskede niece mangler empati, noget hun så absolut ikke gør. Hun er et barn, der stadig lærer ting og jeg siger ikke at hun altid ved hvad der er rigtigt og forkert, men hun ved godt at hun har jokket i spinaten denne gang. Så drop det der med at jeg skal pakke min attitude væk, det er ikke mig der er galt på den her.

Tråden handlede om at jeg havde brug for luft, ikke at blive jokket på. Jeg har både talt med hende selv og hendes forældre og hun er ked af hvad hun har sagt. Hun vidste godt at hun gik langt over stregen og at jeg ville blive ked af det, men som hun selv sagde: hun kunne ikke lade være. Så er den altså ikke længere. Ergo; hun kender godt konsekvenserne af hvad hun sagde igår. Vi har snakket sammen, hun har sagt undskyld og så parkerer vi den der.

Jeg forstår den sætning, du reagerede på, men den var ment som en logisk deduktion - ikke en anklage. Så derfor har det aldrig været min mening at lægge ord i munden på dig eller skrive nedladende.

Jeg prøvede at forklare dig (og nu prøver jeg for sidste gang), at børn i den alder neurologisk og fysiologisk ikke på stående fod er i stand til at gennemskue de emotionelle konsekvenser af en frisk bemærkning. Jeg prøver dermed at sige til dig, at hun ikke har ment, at du var tyk/at han er for lækker til dig, og at hun ikke i situationen har tænkt over, at det ville såre dig. Det ved hun nu (og har sagt undskyld), men min tanke var, at hun sandsynligvis var alt for pinlig til selv at bringe sin fejl op igen. Så mit foreslag var, at hvis du vil have en afslutning på det, så skulle du tage det op med hende.

Hvis du ikke vil godtage min forklaring og hidse dig ned, så behøver du ikke at svare igen.

Edit: Og jeg er i øvrigt glad på Jeres vegne for, at I fik snakket og løst det (kan jeg se i et andet svar).

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Jeg forstår den sætning, du reagerede på, men den var ment som en logisk deduktion - ikke en anklage. Så derfor har det aldrig været min mening at lægge ord i munden på dig eller skrive nedladende.

Jeg prøvede at forklare dig (og nu prøver jeg for sidste gang), at børn i den alder neurologisk og fysiologisk ikke på stående fod er i stand til at gennemskue de emotionelle konsekvenser af en frisk bemærkning. Jeg prøver dermed at sige til dig, at hun ikke har ment, at du var tyk/at han er for lækker til dig, og at hun ikke i situationen har tænkt over, at det ville såre dig. Det ved hun nu (og har sagt undskyld), men min tanke var, at hun sandsynligvis var alt for pinlig til selv at bringe sin fejl op igen. Så mit foreslag var, at hvis du vil have en afslutning på det, så skulle du tage det op med hende.

Hvis du ikke vil godtage min forklaring og hidse dig ned, så behøver du ikke at svare igen.

Edit: Og jeg er i øvrigt glad på Jeres vegne for, at I fik snakket og løst det (kan jeg se i et andet svar).

Jeg læser hvad du skriver, men er absolut ikke enig i dit budskab. Derudover er jeg ikke ophidset, jeg forsøger at forklare dig hvordan tingene hænger sammen her.

Vi har talt sammen, hun har sagt undskyld og forhåbentlig lært af episoden og så er den ikke længere.

End of discussion

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.