Jeg er afhængig af min telefon!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
15 svar
5 synes godt om
12. juni 2015

Sprit25

Hjælp! Jeg er afhængig af min telefon. Som i den fylder alt alt for meget. Jeg går hjemme for tiden og så eksploderer min afhængighed. Nogen der har nogle råd til hvordan jeg bekæmper det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2015

EnGodMor

Ligger den  på hylden og ikke går hen og bruger den. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Frk_Louise

Hjælp! Jeg er afhængig af min telefon. Som i den fylder alt alt for meget. Jeg går hjemme for tiden og så eksploderer min afhængighed. Nogen der har nogle råd til hvordan jeg bekæmper det

Find et sted, den kan ligge, hvor den ikke er indenfor rækkevidde..

Køkkenbord, spisebord eller lignende. Og så lad den ligge, medmindre den ringer eller du får en SMS... 

Hvis det er meget slemt, så beslut dig for hvor længe og hvornår du må bruge den hver dag. For eksempel 30 minutter kl 12 osv....

Anmeld Citér

12. juni 2015

EnGodMor

Sprit25 skriver:

Er det fordi du bare sidde og kigge internet.? 

Eller venter du på beskeder?

Anmeld Citér

12. juni 2015

Sprit25

EnGodMor skriver:

Er det fordi du bare sidde og kigge internet.? 

Eller venter du på beskeder?

Spiller, surfer osv osv. Det er efterhånden så slemt at selv når jeg ser noget i TV jeg rent faktisk vil se jamen så spiller jeg på mobil i stedet

Anmeld Citér

12. juni 2015

Sprit25

Jeg har allerede slået Facebook fra så jeg ikke får beskeder derfra i det mindste Må prøve at lade den ligge i min jakkelomme

Anmeld Citér

12. juni 2015

Frk.S

Sprit25 skriver:

Spiller, surfer osv osv. Det er efterhånden så slemt at selv når jeg ser noget i TV jeg rent faktisk vil se jamen så spiller jeg på mobil i stedet

Altså det kan jeg også finde på.... sidde og "se fjernsyn" men så sidde med mobilen også. Men her er det jo en prioritering.... hvis jeg virkelig vil se det i fjernsynet må mobilen væk.

Hvad med eventuelt at slette de spil som tager din tid?

Anmeld Citér

12. juni 2015

Nicolinesommer

Prøv eventuel at lave noget andet når du sidder. Hækle, kryds og tværs eller noget helt andet som ikke indebærer en telefon. Så har du stadig noget mellem hænderne, så du ikke mærker at du mangler telefonen

Anmeld Citér

12. juni 2015

EnGodMor

Sprit25 skriver:

Jeg kender det godt, sådan var jeg os for mange år tilbage. 

Og det var mega svært i starten og lade telefonen lige, for tænkt nu hvis jeg gik glip af et eller andettotal skørt

Men jeg lagde min telefon væk, og hvis det var rigtig slemt, så fik manden den. 

Det tog fjorten dage, så vendte alt 180 grader, så gad jeg overhovedet ikke telefonen mere, jeg fandt ud af, at jeg måtte have et kedeligt liv, når jeg bare sad med telefonen konstant

Anmeld Citér

12. juni 2015

Sprit25

Frk.S skriver:

Altså det kan jeg også finde på.... sidde og "se fjernsyn" men så sidde med mobilen også. Men her er det jo en prioritering.... hvis jeg virkelig vil se det i fjernsynet må mobilen væk.

Hvad med eventuelt at slette de spil som tager din tid?

Har jeg også overvejet men problemet er mest at det fylder selvom jeg er sammen med nogen. Når jeg er alene er jeg faktisk ligeglad men sammen med min datter, kæreste venner osv er det et problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.