Jeg så: ville i gå fra et sovende barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

MomInTheMaking

A&M skriver:

Det vil jeg ikke jeg har en søn som snart bliver 3 jeg kan ikke forstille mig at gå ned bare 3 -5 min!

Man ved aldrig hvad der vil ske,  hvad så hvis lejlighed lige pludselig brænder eller kommer røg altså man ved bare ikke hvad der vil ske og man kan hellere ikke nå at rede barnet så nope barnet skal altid med mig uanset hvad.

Jeg er bare nysgerrig.. Men hvad er din holdning så når man som os bor i hus og barnet sover på første salen, imens vi render rundt i haven. (Har en stor have) så i princippet er vi sikkert længere væk fra vores barn end hun er fra sit?

tænker bare.. For os ville det virke enormt unaturligt at være lænket til "inde i huset" bare fordi hun ligger og sover. Ville selvfølgelig aldrig gå udenfor grunden.

Som sagt.. Er bare nysgerrig, vores hus kunne jo som sådan (forfærdelig tanke) også godt brænde lige pludselig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

M &.I

PT skriver:

Så du ville aldrig forlade dit barns værelse, når han/hun sover? 

Vi har soveværelser på førstesalen, og jeg sidder altså nedenunder eller udenfor om aftenen, når de sover. Ja, jeg kan endda finde på at gå helt ned i haven - og jeg har hverken babyalarm eller noget med mig.

Det er vel ikke anderledes, hvad TS gør - hun bor blot i en lejlighed og ikke hus 

Jeg bor i lejlighed, når mit barn sover er jeg hjemme, jeg skrev at jeg ikke kan fotstille mig at gå ned i 3-5 min ned i opgang. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

M &.I

LonglivetheQueen skriver:

Jeg er bare nysgerrig.. Men hvad er din holdning så når man som os bor i hus og barnet sover på første salen, imens vi render rundt i haven. (Har en stor have) så i princippet er vi sikkert længere væk fra vores barn end hun er fra sit?

tænker bare.. For os ville det virke enormt unaturligt at være lænket til "inde i huset" bare fordi hun ligger og sover. Ville selvfølgelig aldrig gå udenfor grunden.

Som sagt.. Er bare nysgerrig, vores hus kunne jo som sådan (forfærdelig tanke) også godt brænde lige pludselig. 

Altså jeg har ingen imod hvordan i gøre og jeg dømmer ikke, jeg skrev kun om mig selv,  jeg føler jeg ikke kan gøre det. 

I er også moddig at i kan. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Carina:-)

Baby álarm med så kan du jo høre ham .

Jeg kender flere der går i vaskekælder når de små sover med en babyalarm og de er lige så hurtigt oppe ved rollingerne som jeg er hvis jeg er nede ved fryseren i vores udeskur. 

Der hvor jeg ikke kan lide det er hvis man er i f.eks fakta . som vi har 4 huse herfra . For jeg ville føle jeg "forlod" mit barn og det kunne være i fare ....Og som min genbo der forlader hjemmet hver morgen 15 min har jeg det også skidt med...

Men fordi du er ude foran hvor du kan høre ham i en alarm er i min verden ok :) 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Carina:-)

A&M skriver:

Altså jeg har ingen imod hvordan i gøre og jeg dømmer ikke, jeg skrev kun om mig selv,  jeg føler jeg ikke kan gøre det. 

Og det er da også ok . 

Vi har forskellige grænser for hvor "pylrede" vi er -

Nogen synes et gals vin undergraviditeten er ok - andre at det er nogo .

Nogen synes børn på 3 år kan være alene på legepladsen hvis man kan se dem fra vinduet - andre først når de er tidligst 7-8 år ( læs mig ) 

Der er jo ikke noget fedt ved at gøre noget man får det skidt af ,og du har ikke lyst til at forlade lejligeden uden dit barn og det er jo lige så ok som andre der ikke ser det som et prob. at gå i haven imens barnet sover. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

MomInTheMaking

Nej, det var bestemt ikke for at være efter dig. Jeg var bare nysgerrig. Prøver at regne ud hvor din grænse går

Fordi jeg synes det må være hårdt at skulle "lænke" sig selv til et rum tæt på barnet fordi det sover. Altså jeg synes ikke det er ok at gå i fakta eller andet, som der var en tråd omkring, men den her synes jeg på ingen måde er det samme. Og det var derfor jeg var nysgerrig omkring hvor din grænse går, ville du f.eks. Heller ikke gå i bad når barnet sover? i vores hus ligger badeværelset nemligt så langt fra børneværelset at jeg, når vandet løber slet ikke kan høre hende. Barnet kan jo altså også blive kvalt i en snor eller whatever imens man sidder i stuen.

Du synes det er modigt at gå i haven når vores barn sover. Jeg synes det virker helt vildt paranoidt ikke at kunne gøre det, eller gøre det som TS. Starter med at fortælle om. Når det ikke drejer sig om længere tid, vel og mærke. Vi er alle forskellige og det er da kun godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.