Jeg så: ville i gå fra et sovende barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.559 visninger
15 svar
25 synes godt om
10. juni 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc

Jeg så lige denne debat : ville i gå fra et sovende barn?

mit spørgsmål er, ja måske nogen Lunde det samme:

min søn er 3 år. Og vi er flyttet i lejlighed med vores hund. (Flyttede fra faderen, anden historie) Vi bor i stuen, vi bor midt for , så kan nogen Lunde se min hoveddør fra græs arialet (staves). 

Vores hund er hvalp, og er først (yes!!) lige blevet renlig og han skal derfor stadig ned meget tit så vi kan vedligeholde det. 

Ville du/i gå ned med hunden? Altså selvfølgelig skal en hund luftes tisse osv, men hvad gør i andre? 

Jeg er hver morgen kl.05:45 nede med hunden, min søn sover der og han vågner som Real kl. 06:30 a sig selv , jeg er Max nede i 3 minutter da jeg er bange for HVIS nu min søn vågnede og gange midt på dagen (kommer an på hvad tid jeg har fri og er hjemme), og så om aftenen når min søn sover, nede med hunden i Max 3-4 minutter (og så lange ture midt på dagen med min søn) 

men er det okay? Hver gang jeg går fra lejligheden og ud på græs arialet, låser jeg min hoveddør og åbner vinduer i stuen (skal lige siges at vinduerne kun åbner op ad, så han kan ikke falde ud) jeg åbner vinduerne fordi så kan jeg høre ham hvis han græder, er dog aldrig sket, ringer tit i tlf med min mor, søster eller far (vi har et tæt bånd) . Mine to ældre dame naboer ved jeg har hun og barn, de står næsten altid og lure i vinduet (hehe typisk ældre damer ik?

hvad gør i andre med hund og barn i lejlighed??

synes det er svært. Er det okay eller nej? Håber det gav mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

vitapigen

Det ville jeg ikke have problemer med hvis du kan høre ham ud af vinduet.  Men hvis det var mig ville jeg hellere tage baby alarmen med ned ��

Anmeld Citér

10. juni 2015

loop

sommerc skriver:

min søn er 3 år. Og vi er flyttet i lejlighed med vores hund. (Flyttede fra faderen, anden historie) Vi bor i stuen, vi bor midt for , så kan nogen Lunde se min hoveddør fra græs arialet (staves). 

Vores hund er hvalp, og er først (yes!!) lige blevet renlig og han skal derfor stadig ned meget tit så vi kan vedligeholde det. 

Ville du/i gå ned med hunden? Altså selvfølgelig skal en hund luftes tisse osv, men hvad gør i andre? 

Jeg er hver morgen kl.05:45 nede med hunden, min søn sover der og han vågner som Real kl. 06:30 a sig selv , jeg er Max nede i 3 minutter da jeg er bange for HVIS nu min søn vågnede og gange midt på dagen (kommer an på hvad tid jeg har fri og er hjemme), og så om aftenen når min søn sover, nede med hunden i Max 3-4 minutter (og så lange ture midt på dagen med min søn) 

men er det okay? Hver gang jeg går fra lejligheden og ud på græs arialet, låser jeg min hoveddør og åbner vinduer i stuen (skal lige siges at vinduerne kun åbner op ad, så han kan ikke falde ud) jeg åbner vinduerne fordi så kan jeg høre ham hvis han græder, er dog aldrig sket, ringer tit i tlf med min mor, søster eller far (vi har et tæt bånd) . Mine to ældre dame naboer ved jeg har hun og barn, de står næsten altid og lure i vinduet (hehe typisk ældre damer ik?

Ja det ville jeg gøre uden nogen tvivl. Jeg ville dog lufte hunden i længere tid. Evt spille lidt bold med den eller lignende. Synes det er synd, at den kun kommer ud i så kort tid, efter en lang nats ro og hvile. Den skal jo have brugt sin energi udenfor

Anmeld Citér

10. juni 2015

Isabella_mor

Hvis ik du har en babyalarm så få en hvis dit barn vågner og græder. Ellers kan du også begynde at fortælle ham at hvis han vågner og går ind til dig og du ikke er der, så er det fordi du lige er ude med hunden og at du kun er væk et lille stykke tid. 

Ikke at han skal kunne forstå det med det samme, men det er en god ide at sige det. og vis ham evt hvor du lige lufter den såhan faktisk ved hvor du er henne med hunden

Anmeld Citér

11. juni 2015

MomInTheMaking

sommerc skriver:

Altså det svare vel til at vi går rundt i haven når vores datter ligger og sover. Vi kan ikke altid høre hende, da hun var bette havde vi vare baby alrnen men nu er hun 3 og kan selv gå ned og kalde/ åbne døren ud og kalde. Vi har også forklaret hende at vi er udenfor nogengange, at vi aldrig kunne finde på at gå fra hende og at hun bare skal komme ned og kalde. så nej, kan ikke se problemet.

Anmeld Citér

11. juni 2015

M &.I

Det vil jeg ikke jeg har en søn som snart bliver 3 jeg kan ikke forstille mig at gå ned bare 3 -5 min!

Man ved aldrig hvad der vil ske,  hvad så hvis lejlighed lige pludselig brænder eller kommer røg altså man ved bare ikke hvad der vil ske og man kan hellere ikke nå at rede barnet så nope barnet skal altid med mig uanset hvad.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg bor på 2. sal. Min søn er 4 måneder. Vi har hund. Og ja jeg går ned med hunden når baby sover. Tager babyalarm med. Ved godt dit barn er ældre ..men bor vi her til den tid så vil jeg stadig gå ned med hunden. Min hund får også lange ture om dagen..og min kæreste går os med den når han kommer hjem fra job om natten. Men jeg går stadig ned mes hende- hun skal jo også tisse. Bare du tager dine forholdsregler så går det nok

og så kan du sagtens fortælle dit barn at hvis det vågner så er du lige nede med hunden. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

modesty

sommerc skriver:

Hvis du kan høre ham, ja, så kan jeg ikke se hvorfor det f.eks er anderledes end at bo på 4. sal og have baby stående i gården i barnevogn (med alarm), som mange jo gør i byen.

Som en anden også nævner, er han stor nok til at du kan forklare ham at du går ned for at lufte hunden og at hvis han kigger ud af dét vindue, kan han se dig og kalde på dig.

Anmeld Citér

11. juni 2015

bøllen

Selvfølgelig kan du det

det er vel ikke værre end at gå ude i haven i eget hus om aftnen. Tror også man skal passe på ikke at blive ' uh det er for farligt ' omkring alt . 

Anmeld Citér

11. juni 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
A&M skriver:

Det vil jeg ikke jeg har en søn som snart bliver 3 jeg kan ikke forstille mig at gå ned bare 3 -5 min!

Man ved aldrig hvad der vil ske,  hvad så hvis lejlighed lige pludselig brænder eller kommer røg altså man ved bare ikke hvad der vil ske og man kan hellere ikke nå at rede barnet så nope barnet skal altid med mig uanset hvad.

Så du ville aldrig forlade dit barns værelse, når han/hun sover? 

Vi har soveværelser på førstesalen, og jeg sidder altså nedenunder eller udenfor om aftenen, når de sover. Ja, jeg kan endda finde på at gå helt ned i haven - og jeg har hverken babyalarm eller noget med mig.

Det er vel ikke anderledes, hvad TS gør - hun bor blot i en lejlighed og ikke hus 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.