Kære Alle mødre og fædre.
jeg har været så heldig at være blevet velsignet med endnu en graviditet. Endda en ønsket og planlagt en.
Men jeg føler mig slet ikke spændt, glad, lykkelig eller bare noget. Nok nærmer kvalt, usikker, lettere fortrydene og allerede tynget af omgivelserne og deres kvælende interesse og velmente spørgerier osv.
jeg er ikke sådan en der deler med Gud og hvermand hvordan min krop har det og jeg hader når alle begynder at tale om når den lille kommer så skal der ske bla bla og bla og så vil de bla bla og bla. Min mor har allerede bestemt sig for at denne gang skal det altså blive en pige og så skal der ske ditten og datten og min svigermor ringer non stop og de har kun vidst det 1 uge!!!
I min første graviditet respekterede svigermor slet ikke mine grænser og var sur over hun intet måtte deltage i (scanninger, fødsel, valg af udstyr osv) og da vores barn kom blev hun ved og vi har i mange år efterfølgende haft et anstrengt forhold til hinanden, som egentlig var blevet bedre, men kan bare mærke at hun suger alt glæde ud af mig for jeg kan bare ikke hendes kvælende adfærd. Min kæreste ved det godt, men det er jo nu en gang hans mor og han mener bare jeg skal ignore det, men det kan jeg ikke.
Vores første barn var en "upser" og vi havde kendt hinanden meget kort tid, men jeg elskede det for første gang jeg fandt ud af jeg ventede mig og glædet mig uendelig meget.
Men denne gang føler jeg bare denne kævende fornemmelse fra omverdenen og tanken om alle de kampe med familie og venner som SÅ gerne vil så meget og har Så mange meninger om alt fra navn til mit valg af fødsel metode helt har fjernet min glæde og jeg bliver så ked og bekymret for om følelserne vil komme på et tidspunkt.
jeg er 14+6 og jeg mærker lidt liv og har fået en fin mave.
Ville ønske jeg kunne være sådan eb der bare elskede venner og families kæmpe interesse, men jeg hader det
Anmeld
Citér