rhesus negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

At man først bestemmer babys blodtype i uge 25 betyder altså ikke, at baby ikke har en blodtype inden da. Jeg har fået en abort i uge 12, og der fik jeg anti-d. Reglen hedder efter uge 8.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Christine

Anonym skriver:

Ja, jeg anede ikke at jeg er rhesus negativ, men det er jeg. Jeg er gravid i 29 uge og ingen har reageret på det før i dag. Derfor har jeg fået taget en blodprøve for at bestemme babys blodtype så jeg ved om jeg skal ha indsprøjtning eller ej, men der går jo en uge inden jeg får svar på den. Jeg er rigtig ked over at ingen har gjort mig opmærksom på det før nu og ee rigtig bange for at baby fejler noget.. jeg bar gravid for knap et år siden som endte i en abort og hvad jeg kan læse mig til burde jeg ha fået en indsprøjtning allerede dengang hvilket jo kun gør mig endnu mere urolig for min situation nu! Hvordan kan sådan nogke fejl ske.. Er der nogen der er kloge på det her område eller har erfaring med det? Er helt nede over det 

Hvornår aborterede du? Det er noget med at det ikke er nødvendigt med rhesusinsprøjtning hvis det er abort tidligt.

Og det er en blodprøve de super hurtigt laver svar på og det skal nok gå! 

Med mit første barn tjekkede de ført i uge 32, for sådan gjorde man dengang (7-8 år siden).

Tror godt du kan tage det helt roligt 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Christine

Anonym skriver:

Tusinde tak for jeres svar! Jeg tror jeg ringer til min jm i morgen for at blive helt rolig.. tror faktisk at det der bekymrer mig mest er at jeg ikke helt forstår hvad betydning det kan ha nu og senere. Hm... 

Kan se andre allerede har skrevet det jeg lige skrev! Men hvis det viser sig at dit barn er positivt, så kan man give indsprøjtning i graviditeten. Det er jeg sikker på at have læst.

Der er desuden også god chance for at dit barn er rhesus negativt og så har det jo været unødvendig bekymring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.