Anonym skriver:
Ja, jeg anede ikke at jeg er rhesus negativ, men det er jeg. Jeg er gravid i 29 uge og ingen har reageret på det før i dag. Derfor har jeg fået taget en blodprøve for at bestemme babys blodtype så jeg ved om jeg skal ha indsprøjtning eller ej, men der går jo en uge inden jeg får svar på den. Jeg er rigtig ked over at ingen har gjort mig opmærksom på det før nu og ee rigtig bange for at baby fejler noget.. jeg bar gravid for knap et år siden som endte i en abort og hvad jeg kan læse mig til burde jeg ha fået en indsprøjtning allerede dengang hvilket jo kun gør mig endnu mere urolig for min situation nu! Hvordan kan sådan nogke fejl ske.. Er der nogen der er kloge på det her område eller har erfaring med det? Er helt nede over det 
man kan ikke fastlægge fosterets blodtype før uge 25.
så din bekymring om det har nogen betydning for din tidligere abort. Har det ikke.
jeg er selv rehsus negativ og min ældste søn er det samme som mig og derfor fik jeg ikke noget.
min yngste søn er positiv og der fik jeg anti d i uge 32. Og igen efter fødslen.
den lille jeg venter nu er også positiv og der fik jeg anti d i uge 30.
du skal ikke bekymre dig. Viser det sig dit kommende barn er positiv. Skal du nok nå det.
blodtype har ingen betydning så længe du bærer fosteret. Det er først efter fødslen det kan betyde noget hvis i har hver jeres blodtype.
Anmeld
Citér