rhesus negativ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. juni 2015

Anonym trådstarter

Ja, jeg anede ikke at jeg er rhesus negativ, men det er jeg. Jeg er gravid i 29 uge og ingen har reageret på det før i dag. Derfor har jeg fået taget en blodprøve for at bestemme babys blodtype så jeg ved om jeg skal ha indsprøjtning eller ej, men der går jo en uge inden jeg får svar på den. Jeg er rigtig ked over at ingen har gjort mig opmærksom på det før nu og ee rigtig bange for at baby fejler noget.. jeg bar gravid for knap et år siden som endte i en abort og hvad jeg kan læse mig til burde jeg ha fået en indsprøjtning allerede dengang hvilket jo kun gør mig endnu mere urolig for min situation nu! Hvordan kan sådan nogke fejl ske.. Er der nogen der er kloge på det her område eller har erfaring med det? Er helt nede over det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Ja, jeg anede ikke at jeg er rhesus negativ, men det er jeg. Jeg er gravid i 29 uge og ingen har reageret på det før i dag. Derfor har jeg fået taget en blodprøve for at bestemme babys blodtype så jeg ved om jeg skal ha indsprøjtning eller ej, men der går jo en uge inden jeg får svar på den. Jeg er rigtig ked over at ingen har gjort mig opmærksom på det før nu og ee rigtig bange for at baby fejler noget.. jeg bar gravid for knap et år siden som endte i en abort og hvad jeg kan læse mig til burde jeg ha fået en indsprøjtning allerede dengang hvilket jo kun gør mig endnu mere urolig for min situation nu! Hvordan kan sådan nogke fejl ske.. Er der nogen der er kloge på det her område eller har erfaring med det? Er helt nede over det 

I forhold til din nuværende graviditet er det fint tids nok til at give dig anti-d, skulle barnet være positivt. Ift din tidligere abort.. Hvornår aborterede du? Var du inde over lægen? Det er kun, hvis aborten skete efter uge 8, at du skulle have haft anti-d-indsprøjtning. Du kan læse mere om emnet her:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/diverse/rhesus-immunisering-i-graviditeten/

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

I forhold til din nuværende graviditet er det fint tids nok til at give dig anti-d, skulle barnet være positivt. Ift din tidligere abort.. Hvornår aborterede du? Var du inde over lægen? Det er kun, hvis aborten skete efter uge 8, at du skulle have haft anti-d-indsprøjtning. Du kan læse mere om emnet her:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/diverse/rhesus-immunisering-i-graviditeten/

Tak for svar.. jeg aborterede mellem 7 og 10 uge og det jeg tænker er, om jeg fra dengang kan ha dannet antigen som har betydning nu.. synes ikke der står vanvittig meget om det og det er et indviklet emne  ka bare slet ikke samle mig om noget når jeg tænker på noget kan være galt pga nogle dumme fejl

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for svar.. jeg aborterede mellem 7 og 10 uge og det jeg tænker er, om jeg fra dengang kan ha dannet antigen som har betydning nu.. synes ikke der står vanvittig meget om det og det er et indviklet emne  ka bare slet ikke samle mig om noget når jeg tænker på noget kan være galt pga nogle dumme fejl

Og lægen var involveret og havde taget blodprøver inden... 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Selv hvis der er gået noget galt, og du har dannet antistoffer fra aborten, så er der med fin mulighed for en fint gennemført graviditet alligevel. Det skal nok gå, og du må prøve at holde hovedet højt, mens du afventer svar.

Anmeld Citér

8. juni 2015

sommerfuglen82

Jeg er også rhesus negativ
Ved de 2 første børn har jeg skulle have anti-D lige efter jeg havde født..
Med den 3 skulle jeg ind og have anti-D da jeg var ca 20 uger henne og endnu en da jeg havde født.

Så du skal ikke være så nervøs for det 

Anmeld Citér

8. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

man kan ikke fastlægge fosterets blodtype før uge 25.

så din bekymring om det har nogen betydning for din tidligere abort. Har det ikke.

jeg er selv rehsus negativ og min ældste søn er det samme som mig og derfor fik jeg ikke noget.

min yngste søn er positiv og der fik jeg anti d i uge 32. Og igen efter fødslen.

den lille jeg venter nu er også positiv og der fik jeg anti d i uge 30.

du skal ikke bekymre dig. Viser det sig dit kommende barn er positiv. Skal du nok nå det.

blodtype har ingen betydning så længe du bærer fosteret. Det er først efter fødslen det kan betyde noget hvis i har hver jeres blodtype.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Liiine!!

Hvis det er første barn sker der ikke noget ved det, jeg fik først min indsprøjtning da jeg havde født

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar! Jeg tror jeg ringer til min jm i morgen for at blive helt rolig.. tror faktisk at det der bekymrer mig mest er at jeg ikke helt forstår hvad betydning det kan ha nu og senere. Hm... 

Anmeld Citér

8. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang for 6 år siden fik jeg først at vide at jeg var negativ efter jeg havde født. Thea var positiv. Fik sprøjten dagen efter jeg havde født. 

Anden gang for snart 3 år siden, var der kommet nye "regler/ procedure" og der fik jeg tjekket baby's blodtype i uge 25. Alberte var også positiv, og der fik jeg så første sprøjte i uge 28 og igen efter fødslen.

Det har overhovedet ingenting at sige i forhold til din tidliger aborte, når du ik var længer henne og tænker ik at lægen har lavet en fejl, da det først er i uge 25 man ka tjekke baby's blodtype, som jeg husker det. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.