Er det mig der overreagerer? (Børnehave)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.823 visninger
30 svar
9 synes godt om
8. juni 2015

A. Nonymsen

jeg må lige høre, jeg overvejer at flytte min datter til en anden børnehave. Der har været nogle episoder, hver for sig er de måske latterlige, men sammenlagt går det mig bare på.

-første dag da jeg var med i børnehave, lå personalets private telefoner fremme på bordet hvor børnene sad, og gør det jævnligt

-hver gang vi kommer ind af døren siger en pædagog puh hvem fiser eller lign, lidt underligt de først prutter/laver i bleen når der kommer forældre

-en pædagog sagde til mig "ej jeg glæder til imorgen når det er torsdag, så er det snart weekend, hver dag jeg vågner tænker jeg på hvor mange dage der er til weekend" 

-tre dage i træk er min datter blevet hentet fuldstændigt gennemblødt i tis, uden pædagoger har opdaget det, det er ikke nyt tis det er tydeligt

-min datter fortæller selv at de voksne ikke leger med dem, de drikker kaffe, spiser mad og holder pause

-min kæreste afleverede en dag, pædagogen råbte op om at alle pigerne skulle på tøsetur, han siger så, "så skal x ikke have tøjet af", det skulle hun for hende og en anden pige var for små og skulle ikke med på tøsetur, som der blev fortalt meget højt om

-ingen pædagoger viser nogen form for omsorg for børnene, som et kram eller lign. Ikke hvad jeg har set

hvad tænker i, her inde? Jeg kan ikke lade være med at tænke over det, min datters bedste veninde, og umiddelbart den eneste hun leger med flytter her til sommer. Overvejer virkeligt at rykke min datter også.

det skal måske lige tilføjes at disse episoder er sket fra hun startede i starten af maj, og hun har netop holdt halvanden uges ferie, dvs på ca tre uger er dette sket

har selv været i institution og hvis pædagogerne er sådan når der er forældre til stede, så vil jeg nødigt se dem når vi ikke er der. Frygter også at brokke mig, for ved godt hvordan det muligvis kan gå ud over min datter...

er jeg helt ude i hampen her?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Mamacita til 2 piger

Fejl..  

Anmeld Citér

8. juni 2015

Mamacita til 2 piger

A. Nonymsen skriver:

jeg må lige høre, jeg overvejer at flytte min datter til en anden børnehave. Der har været nogle episoder, hver for sig er de måske latterlige, men sammenlagt går det mig bare på.

-første dag da jeg var med i børnehave, lå personalets private telefoner fremme på bordet hvor børnene sad, og gør det jævnligt

-hver gang vi kommer ind af døren siger en pædagog puh hvem fiser eller lign, lidt underligt de først prutter/laver i bleen når der kommer forældre

-en pædagog sagde til mig "ej jeg glæder til imorgen når det er torsdag, så er det snart weekend, hver dag jeg vågner tænker jeg på hvor mange dage der er til weekend" 

-tre dage i træk er min datter blevet hentet fuldstændigt gennemblødt i tis, uden pædagoger har opdaget det, det er ikke nyt tis det er tydeligt

-min datter fortæller selv at de voksne ikke leger med dem, de drikker kaffe, spiser mad og holder pause

-min kæreste afleverede en dag, pædagogen råbte op om at alle pigerne skulle på tøsetur, han siger så, "så skal x ikke have tøjet af", det skulle hun for hende og en anden pige var for små og skulle ikke med på tøsetur, som der blev fortalt meget højt om

-ingen pædagoger viser nogen form for omsorg for børnene, som et kram eller lign. Ikke hvad jeg har set

hvad tænker i, her inde? Jeg kan ikke lade være med at tænke over det, min datters bedste veninde, og umiddelbart den eneste hun leger med flytter her til sommer. Overvejer virkeligt at rykke min datter også.

det skal måske lige tilføjes at disse episoder er sket fra hun startede i starten af maj, og hun har netop holdt halvanden uges ferie, dvs på ca tre uger er dette sket

har selv været i institution og hvis pædagogerne er sådan når der er forældre til stede, så vil jeg nødigt se dem når vi ikke er der. Frygter også at brokke mig, for ved godt hvordan det muligvis kan gå ud over min datter...

Jeg havde flyttet min datter med det samme!! Du er overhovedet ikke sippet...

Anmeld Citér

8. juni 2015

A. Nonymsen

sessen1984 skriver:

Jeg havde flyttet min datter med det samme!! Du er overhovedet ikke sippet...

Det er jeg glad for at høre, min kæreste synes også de er lidt underligt den måde de er på, men fordi hun ikke er ked af det der nede tænker han at det er fint nok.

og ja det er da godt at hun er glad, men hun fortjener bare nogle voksne som gider børn.

Anmeld Citér

8. juni 2015

mor2011_

flytte med det samme og klage 

Anmeld Citér

8. juni 2015

IT-nørd

A. Nonymsen skriver:

Flyt din datter i en ny børnehave!

Sådan er vores lokale børnehave (en del af landsbyordningen) og vi slet ikke overvejede den, selvom vi automatisk fin pladsen tildelt. Vi frabed os pladsen og barnet kom i en fantastisk børnehave i byen, 6 km væk.

Det ældste barn gik i landsbyordningen (dog fritidsordning efter skole), men personalet er det samme og flere her i vores lille landsby fravælger den lokale børnehave af lignende grunde du beskriver. Jeg kender i hvert fald 3 børn, som blev flyttet pga. mistrivsel. Derfor skulle vores barn slet ikke sætte foden indenfor dette sted. Barnet skal ikke være et sted hvor man kan være i tvivl om personale kan lide børn . Børn søger ikke de voksne, heller ikke hvis de slår sig, de får ikke hjælp i konfliktsituationer og jeg kan blive ved!

Anmeld Citér

8. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Flyt barnet og klag...  

Anmeld Citér

8. juni 2015

Kay

Jeg er mor og pædagog og det lyder bestemt ikke som et sted jeg kunne tænke mig at arbejde og slet ikke at havde mit barn

jeg mener ikke kun et skal rykke dit barn, men også skrive et brev til lederen og forvaltningen om hvorfor du flytter dit barn!

Anmeld Citér

8. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Kay skriver:

Jeg er mor og pædagog og det lyder bestemt ikke som et sted jeg kunne tænke mig at arbejde og slet ikke at havde mit barn

jeg mener ikke kun et skal rykke dit barn, men også skrive et brev til lederen og forvaltningen om hvorfor du flytter dit barn!

Netop! Ellers ændrer det sig aldrig....

Anmeld Citér

8. juni 2015

Kay

Saphiira skriver:

Netop! Ellers ændrer det sig aldrig....

Netop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.