Førstegangs mor. Hvad har jeg brug for? Julebaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

For mig var must have i starten (og jeg er nok en af dem der altid er på sparevognen fordi jeg er nærrig ):

barnevogn der var stor og terrængående (havde ikke bil)

et godt puslested (der bruger man mange timer)

en lift (så kan man vente med tremmesengen hvis det er og spare sengeranden)

stofbleer (aldrig nået op på det antal andre skriver, havde 10 og det var rigeligt)

ammepude (den var allerede must i graviditeten hvor jeg kunne have den i ryggen i sofaen)

et tæppe på gulvet hvor jeg kunne ligge baby fra mig (havde ikke legetæppe men bare et tæppe og et legestativ) - kan også være en vokse den varme så godt.

En dyne (har ikke haft brug for flere)

Et par dynebetræk og lagner

badekar

autostol hvis man har bil

lusekam (til at tage arp)

en bæreting alt efter temperament, jeg var mest til slynger, men en bæresele er også godt.

x antal uld djævlehuer (havde mange for de forsvandt altid, ville altid vælge huer der skal bindes og ikke elefanthuer når de er så små men det er mig)

Derudover en del bodyer enten med korte eller lange ærmer afhænger af det andet tøj. Jeg kunne rigtig godt lide heldragter og så en uld undertrøje strikket over og uld strømper. Men det afhænger af smag og temperament.

jeg havde en voksi i barnevognen og derfor var en uld sweater og uld hue rigeligt selv de koldeste vinterdage når vi skulle ud og trille (og vi trillede mange timer om dagen). Men ellers en uld heldragt fra joha fx de er fantastiske.

alle gratispakker, så har man et arsenal af cremer osv til laaaaang tid.

Super svar, men kan du forklare den med lusekam igen? :-) forstod ikke hvad den var til? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Super svar, men kan du forklare den med lusekam igen? :-) forstod ikke hvad den var til? 

Ikke lige i starten, men mine fik hurtigt arp som er noget i hovedbunden. Det kan man med olie og en lusekam holde nede og få til at forsvinde.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ikke lige i starten, men mine fik hurtigt arp som er noget i hovedbunden. Det kan man med olie og en lusekam holde nede og få til at forsvinde.

Okay :-) tak for svar. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg fik en april baby og ting jeg bare ikke kunne undvære var. 

Barnevogn 

Lift 

Baby dyne 

Amme pude 

Mindst 30 stofbleer vi have en gylpe barn. 

Artostol 

Tremmeseng satte den op af min seng og så liften i den. 

Babyalarm 

Langærmede bodyer 

Natdragter med fødder hun fik ikke andet på til at starte med da det er det nemmeste at give så små babyer på 

Baby olie (vi bruger den fra rama) 

Arb kam fra apoteket syntes den er bedre ind lussekammen. 

Puslebord og pude 

Nogle små håndklæder til at ligge på puslepuden de kan godt finde på at tisse 

Til dig selv 

Amme bh 

Amme indlæg 

Lidt større trusser 

Og nogle gode bind (jeg brugte nat bind fra liberasse ) 

Vand forstøver til når man skal tisse de første par uger efter man har født da kan godt være lidt ømt. 

Jeg venter selv en sidst i oktober baby nu og jeg har valgt at købe en dunidou voksi pose med uld dyne så hun kan holde sig godt varm når vi er ude 

Anmeld Citér

9. juni 2015

o0ønsker0o

anna111 skriver:

Jeg fik en april baby og ting jeg bare ikke kunne undvære var. 

Barnevogn 

Lift 

Baby dyne 

Amme pude 

Mindst 30 stofbleer vi have en gylpe barn. 

Artostol 

Tremmeseng satte den op af min seng og så liften i den. 

Babyalarm 

Langærmede bodyer 

Natdragter med fødder hun fik ikke andet på til at starte med da det er det nemmeste at give så små babyer på 

Baby olie (vi bruger den fra rama) 

Arb kam fra apoteket syntes den er bedre ind lussekammen. 

Puslebord og pude 

Nogle små håndklæder til at ligge på puslepuden de kan godt finde på at tisse 

Til dig selv 

Amme bh 

Amme indlæg 

Lidt større trusser 

Og nogle gode bind (jeg brugte nat bind fra liberasse ) 

Vand forstøver til når man skal tisse de første par uger efter man har født da kan godt være lidt ømt. 

Jeg venter selv en sidst i oktober baby nu og jeg har valgt at købe en dunidou voksi pose med uld dyne så hun kan holde sig godt varm når vi er ude 

Anna111. Vi venter en lille en til december, og vi har også snakket meget om en voksipose. Bruger du den i liften, kan den ligge deri? Eller dropper i liften? Det er vores første barn, så har ikke erfaring med en voksipose.

Mvh Malene

Anmeld Citér

9. juni 2015

anna111

Profilbillede for anna111
o0ønsker0o skriver:

Anna111. Vi venter en lille en til december, og vi har også snakket meget om en voksipose. Bruger du den i liften, kan den ligge deri? Eller dropper i liften? Det er vores første barn, så har ikke erfaring med en voksipose.

Mvh Malene

Vi har ikke købt en rigtig voksi da jeg syntes prisen er overdrevet

Har ikke brugt min endnu men vi kommer helt sikkert til at bruge den som lift når vi er ude. 

Men her hjemme hvor der er varmt kommer vi nok til at bruge Alm lift som hun kan sove i da de er mest trykke ved at ligge i noget småt til at starte med 

Den pose vi har købt hedder dondio og har kun læst gode ting om den. 

Og der følger bærepladen med den skal man købe ved siden af til voksi posen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.