Førstegangs mor. Hvad har jeg brug for? Julebaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2015

Anonym trådstarter

Liste over "need to have"? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

Anonym trådstarter

??? :-) 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tøj - primært langærmede bodyer, bukser og heldragter. 

Køre/sove dragt - fx i fleece 

elefanthue

futter

barnevogn + lift 

regnslag og myggenet

tremmeseng til når baby ikke kan være i lift mere

madrasser + lagener til det hele

sengerand

2 babydyner

4 dynebetræk 

stofbleer 20stk til en start 

evt ammepude. Ikke alle bruger sådan en, jeg synes personligt de er rare mens baby er lillebitte.

Puslebord med puslepude

Det er meget forskelligt hvad man bruger af produkter - hos os er det faste inventar : babypudder, zinksalve, bepanthensalve, sikkerhedsvatpinde, skumklude/vådservietter, termometer, negleklipper, d-dråber, babyolie, tættekam og self bleer

pusletaske

Badekar

evt babyhåndklæde, men et alm voksenhåndklæde fungerer nu også fint

det var hvad jeg lige kan komme i tanke om  

Anmeld Citér

7. juni 2015

MoarMoar

Jeg har selv to julebørn. Jeg var selv meget glade for uldbodyer og huer af uld. Ellers en god varm køredragt af fleece eller uld. 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

Fantastiske svar. :-) tak skal i have. 

Andre der har tilføjelser?

Anmeld Citér

7. juni 2015

ung-mor-2014

Plys flyverdragt

vi elsker den vi fik til vores datter, vores lille teddy Bjørn i den

eller lang ærme bodyer, natdragt, bukser, lang ærme trøjer og sokker, vi brugte mest natdragter

Anmeld Citér

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Personligt synes jeg, at "natdragter" med fødder (med en body indenunder) var det nemmeste de første mange måneder, da bukser er mere besværlige at få på en lille skrøbelig ny, der ikke kan holde hovedet selv. Og bukse/bluse kombi kommer altid til at skille stort på midten.

Derudover synes jeg, at uld er et hit! Både om sommeren og om vinteren.

Endelig vil jeg slå et slag for ammepuden... Den kan bruges til mange ting udover mad-tid:

- i graviditeten til at sove med

- at putte under baby, når denne ligger på maven

- at putte på gulvet rundt om baby, når denne har lært at sætte sig op (til at blødgøre for de første fald)

Det kan almindelige puder selvfølgelig også bruges til, men faconen på ammepuden gør den bare lidt bedre ;-)

Anmeld Citér

8. juni 2015

lineog4

For mig var must have i starten (og jeg er nok en af dem der altid er på sparevognen fordi jeg er nærrig ):

barnevogn der var stor og terrængående (havde ikke bil)

et godt puslested (der bruger man mange timer)

en lift (så kan man vente med tremmesengen hvis det er og spare sengeranden)

stofbleer (aldrig nået op på det antal andre skriver, havde 10 og det var rigeligt)

ammepude (den var allerede must i graviditeten hvor jeg kunne have den i ryggen i sofaen)

et tæppe på gulvet hvor jeg kunne ligge baby fra mig (havde ikke legetæppe men bare et tæppe og et legestativ) - kan også være en vokse den varme så godt.

En dyne (har ikke haft brug for flere)

Et par dynebetræk og lagner

badekar

autostol hvis man har bil

lusekam (til at tage arp)

en bæreting alt efter temperament, jeg var mest til slynger, men en bæresele er også godt.

x antal uld djævlehuer (havde mange for de forsvandt altid, ville altid vælge huer der skal bindes og ikke elefanthuer når de er så små men det er mig)

Derudover en del bodyer enten med korte eller lange ærmer afhænger af det andet tøj. Jeg kunne rigtig godt lide heldragter og så en uld undertrøje strikket over og uld strømper. Men det afhænger af smag og temperament.

jeg havde en voksi i barnevognen og derfor var en uld sweater og uld hue rigeligt selv de koldeste vinterdage når vi skulle ud og trille (og vi trillede mange timer om dagen). Men ellers en uld heldragt fra joha fx de er fantastiske.

alle gratispakker, så har man et arsenal af cremer osv til laaaaang tid.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Monski

Anonym skriver:

Liste over "need to have"? 

Mine børn er fra december og januar og den ting jeg virkelig har været glad for er vores voksipose .. Så dejlig nemt! 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg bliver meget klogere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.