Hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

stinemavepine

FruNielsen81 skriver:

Hey 

det er også den mulighed som jeg har snakket med lægen om... Som sagt er jeg ikke ude på at "snyde" mig til en sygemelding da jeg gerne vil passe mit arb så lang tid som muligt... Men vil dælme heller ikke sætte noget i farer eller noget... Men er allerede lidt besværet af det hele, med ting man skal hente i lav højde, opfyldning af varer osv men allermest dette med at stå op og være på benene i så mange timer... (Jeg arb på en tankstation) har snakket med min chef om dette her da jeg gerne vil spille med åbne kort og han sagde at jeg skal passe på mig selv og jeg tager bare en stol ind bag kassen og sidder på... Men det er jeg sgu bare ikke så god til... Det virker lidt for dovent for mig.. Så snakkede med lægen om en delvis sygemelding hvor jeg går ned i tid... Det ville helt sikkert hjælpe noget på det.... Nu skal jeg til NF på torsdag og kam måske hører dem om hvad man kan gøre og ellers vente til jeg skal til jordmoder... For vil helst kunne arb så lang tid som muligt... Syns det er tids nok at de allerede anbefaler tvillinge gravide sygemelding fra uge 24, ligemeget hvilket arb man har... Men samtidig så virker det lidt uoverskueligt for mig at skulle arb 12 fulde uger endnu... Jeg bliver jo stor som et hus inden da...a... 

Jeg håber du får mulighed for en delvis sygemelding til at starte med. Jeg tror det vil være rigtig godt. En stol du kan sidde på er desværre ikke hjælp nok  Min jordemoder sagde, at det ville være godt hvis der var en seng, jeg kunne ligge på et par timer midt på dagen! Iiiikke lige muligt på min arbejdsplads, men nu er jeg kun ca fem timer på gulvet om dagen og så hviler jeg enten inden eller efter.

Jeg håber du finder en god løsning for dig sammen med din arbejdsgiver og jordemoder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Carina:-)

Jeg tror det ville være godt for dig med en sygemelding tidligt især fordi du har relativt hårdt fysisk arb og du venter tvillinger.

Jeg er selv arbgiver og jeg har 2 på sygemelding nu pga graviditet og de fleste chefer synes det  bedre at den ansatte tager ansvar for sig selv og baby ( i dit tilfælde babyer) end at der sker noget tragisk.

Mhs til ferie er der forskel på om du er ansat som timelønnet eller funktionær med løn under sygdom og ferie.

Jeg havde en ansat der tog til Canada for at besøge fam under en langtidssygmelding uden at snakke med mig eller kommunen ( hvor jeg fik refusion) og det blev opdaget fordi hun blev kaldt til møde på kommunen . Det gjorde at kassen blev smækket i og hun blev dømt til at betale en stor del af hendes sygepenge retur til kommunen. 

Og ja jeg fyrede hende ...Men det var pga hendes sygemelding pga dårlig ryg jo ligesom ikke helt holdte i retten når man kunne tage en mange timer lang flyvetur....

Men ring til din fagforening og tag snakken med bossen og evt kommunen  så du ikke "dummer" dig for selv om din chef vil det bedste for dig ja laver man en træls fejl hvor kommunen skulle være ind over så kan man intet gøre mhs til penge. :) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.