Jeg tror det ville være godt for dig med en sygemelding tidligt især fordi du har relativt hårdt fysisk arb og du venter tvillinger.
Jeg er selv arbgiver og jeg har 2 på sygemelding nu pga graviditet og de fleste chefer synes det bedre at den ansatte tager ansvar for sig selv og baby ( i dit tilfælde babyer) end at der sker noget tragisk.
Mhs til ferie er der forskel på om du er ansat som timelønnet eller funktionær med løn under sygdom og ferie.
Jeg havde en ansat der tog til Canada for at besøge fam under en langtidssygmelding uden at snakke med mig eller kommunen ( hvor jeg fik refusion) og det blev opdaget fordi hun blev kaldt til møde på kommunen . Det gjorde at kassen blev smækket i og hun blev dømt til at betale en stor del af hendes sygepenge retur til kommunen.
Og ja jeg fyrede hende ...Men det var pga hendes sygemelding pga dårlig ryg jo ligesom ikke helt holdte i retten når man kunne tage en mange timer lang flyvetur....
Men ring til din fagforening og tag snakken med bossen og evt kommunen så du ikke "dummer" dig for selv om din chef vil det bedste for dig ja laver man en træls fejl hvor kommunen skulle være ind over så kan man intet gøre mhs til penge. :)
Anmeld
Citér