Hvordan er reglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2015

Jn81

Godaften Ladies. 

Ville bare lige høre om nogen ved noget om sygemelding under graviditet og ferie...

jeg står i den situation at jeg jo er gravid  jeg har et arbejde hvor eg står og går meget (6-8 timer 5 gange om ugen) jeg får vildt ondt i mine lår, ind over maven og bækkenet, altså sådan i hele "nederdel over knæet" området... Jeg er helt færdig når jeg kommer hjem...

nå men det jeg egentlig ville høre er... Jeg har snakket med lægen om det og da jeg venter tvillinger har de fortalt mig at det er "normalt" at blive sygemeldt fra uge 24... Og måske endda før pga overståede... Vil dig lige påpege at jeg ikke ligefrem har "planer" om en tidlig sygemelding, og vil gerne passe mit arb så lang tid som muligt, men vil selvfølgelig ikke for enhver pris... 

Nå tilbage til mit spg vi har lidt planer om at tage på ferie engang i august, men må jeg det hvis jeg er sygemeldt? Altså vi skal ikke ud og flyve men noget sommerhus eller noget.... Kan vel egentlig kaldes weekend væk hjemmefra... Eller hvad?!?.....  spg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det tror jeg gerne du må. Vh stine

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Self må du det  

det er kun hvis man går ledig at der er regler for den slags, fordi man så ikke står til rådighed for evt arbejde  

Anmeld Citér

7. juni 2015

energystar

FruNielsen81 skriver:

Godaften Ladies. 

Ville bare lige høre om nogen ved noget om sygemelding under graviditet og ferie...

jeg står i den situation at jeg jo er gravid  jeg har et arbejde hvor eg står og går meget (6-8 timer 5 gange om ugen) jeg får vildt ondt i mine lår, ind over maven og bækkenet, altså sådan i hele "nederdel over knæet" området... Jeg er helt færdig når jeg kommer hjem...

nå men det jeg egentlig ville høre er... Jeg har snakket med lægen om det og da jeg venter tvillinger har de fortalt mig at det er "normalt" at blive sygemeldt fra uge 24... Og måske endda før pga overståede... Vil dig lige påpege at jeg ikke ligefrem har "planer" om en tidlig sygemelding, og vil gerne passe mit arb så lang tid som muligt, men vil selvfølgelig ikke for enhver pris... 

Nå tilbage til mit spg vi har lidt planer om at tage på ferie engang i august, men må jeg det hvis jeg er sygemeldt? Altså vi skal ikke ud og flyve men noget sommerhus eller noget.... Kan vel egentlig kaldes weekend væk hjemmefra... Eller hvad?!?.....  spg 

Når man er sygemeldt fra sit arbejde, skal man have lov af sin rådgiver til at rejse på ferie. Har selv prøvet at være sygemeldt og ville holde ferie..

Anmeld Citér

7. juni 2015

Kay

Vil råde dig til at ringe til din fagforening og høre dem 

Anmeld Citér

7. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal have tilladelse af arbejdsgiver.

Anmeld Citér

7. juni 2015

stinemavepine

Hej du

Jeg har også stående/gående arbejde og er faktisk gået lidt ned i tid efter jordemoderens anbefaling. Det ville måske også være godt for dig inden det bliver helt slemt og du skal helt sygemeldes..?

Eller dvs, jeg tester nu er version, hvor jeg har færre timer på gulvet og så laver kontorarbejde for resten. Det har hjulpet en del.

Hvis jeg går over til versionen med nedsat tid får min arbejdsgiver refunderet de timer, jeg ikke arbejder - og på den måde er man kun halvt sygemeldt og kan stadig have planlagt ferie. Jeg tror ikke det er det samme, hvis du er helt sygemeldt.

Jeg håber du kan gå lidt i tid og på den måde arbejde længere. Stående og gående arbejde er hårdt arbejde for en gravid krop - og så med tvillinger!

Held & lykke med det hele 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Milas14

Hmm mener ikke man må holde ferie når man er sygemeldt!!

Men hvem skulle finde ud af om du er hjemme eller i sommerhus.

Anmeld Citér

7. juni 2015

Jn81

stinemavepine skriver:

Hej du

Jeg har også stående/gående arbejde og er faktisk gået lidt ned i tid efter jordemoderens anbefaling. Det ville måske også være godt for dig inden det bliver helt slemt og du skal helt sygemeldes..?

Eller dvs, jeg tester nu er version, hvor jeg har færre timer på gulvet og så laver kontorarbejde for resten. Det har hjulpet en del.

Hvis jeg går over til versionen med nedsat tid får min arbejdsgiver refunderet de timer, jeg ikke arbejder - og på den måde er man kun halvt sygemeldt og kan stadig have planlagt ferie. Jeg tror ikke det er det samme, hvis du er helt sygemeldt.

Jeg håber du kan gå lidt i tid og på den måde arbejde længere. Stående og gående arbejde er hårdt arbejde for en gravid krop - og så med tvillinger!

Held & lykke med det hele 

Hey 

det er også den mulighed som jeg har snakket med lægen om... Som sagt er jeg ikke ude på at "snyde" mig til en sygemelding da jeg gerne vil passe mit arb så lang tid som muligt... Men vil dælme heller ikke sætte noget i farer eller noget... Men er allerede lidt besværet af det hele, med ting man skal hente i lav højde, opfyldning af varer osv men allermest dette med at stå op og være på benene i så mange timer... (Jeg arb på en tankstation) har snakket med min chef om dette her da jeg gerne vil spille med åbne kort og han sagde at jeg skal passe på mig selv og jeg tager bare en stol ind bag kassen og sidder på... Men det er jeg sgu bare ikke så god til... Det virker lidt for dovent for mig.. Så snakkede med lægen om en delvis sygemelding hvor jeg går ned i tid... Det ville helt sikkert hjælpe noget på det.... Nu skal jeg til NF på torsdag og kam måske hører dem om hvad man kan gøre og ellers vente til jeg skal til jordmoder... For vil helst kunne arb så lang tid som muligt... Syns det er tids nok at de allerede anbefaler tvillinge gravide sygemelding fra uge 24, ligemeget hvilket arb man har... Men samtidig så virker det lidt uoverskueligt for mig at skulle arb 12 fulde uger endnu... Jeg bliver jo stor som et hus inden da...a... 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Jn81

Tak for jeres svar allesammen... Je må lige ringe lidt rundt.... Men som sagt så er det ikke en tidlig sygemelding jeg "pønser/håber" på men ville bare lige høre da vi jo gerne engang sidst i august, først i september ville tage lidt væk... Få lidt ro på og slappe af og nyde hinanden og vil jo nødig være en eller anden crime rider...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.