pain is temporary. Quiting lasts forever.
Han er fuldstændig ligeglad med timeout både herhjemme og i børnehaven. Han er helt umulig at få til at høre efter. Pt har vi kæmpet siden Kl 09 i morges for at få ham til at rydde noget legetøj op han har kastet med. Han nægter stadig og sidder bare stædigt i sin timeout, og nægter stadig når den er slut, og så starter vi forfra. Og det nytter ikke at ta legetøjet fra ham for han er ligeglad. Hvorfor vil han ikke bare hører efter!
Jeg forstår nu heller ikke ideen bag time out til så små børn.
Hvad med når han ikke hører efter og I f.eks. er på vej til zoo - så advarer du ham en gang og fortsætter adfærden vender I om og tager hjem. Det samme med hvis han skaber sig for at få et stykke legetøj, så får han det slet ikke. Hvis han skaber sig for at få slik, så får han det ikke osv.
For mig lyder det som at det er blevet givet efter for mange gange. Det vil være hårdt og tage tid, men det skal nok blive bedre.
Derudover skal man huske at små børn ikke kan forventes at høre efter hele tiden - de skal jo afprøve hvor grænsen går
edit: jeg læser nu I har prøvet ovenstående. Så ville jeg bede pædagogerne observerer ham i en tid for at se på hvornår disse situationer opstår og hvorfor. Derudover ville jeg som en anden skriver prøve at rose mere og mindre skæld ud.
Anmeld
Citér