Råd søges. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg tror måske også at han higer rigtig meget efter opmærksomhed og dårlig opmærksomhed er bedre end ingen.... Vi har også dage hvor den store er på tværs men ofte bunder det faktisk i mig pg min måde st takle ham på fordi jeg ikke har taget mig nok tid til ham pga travlhed, lillebror osv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

2721

Min søn  4 år: når jeg ikke føler at I høre på mig og har tid til mig så får jeg bare vildt meget lyst til at råbe og gøre alt det jeg ikke må.

Måske som et par andre skriver trænger han bare rigtig meget til at blive set og hørt for de positive ting.

Anmeld Citér

6. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mulllesmor skriver:

vi bruger også timeout når det en sjælden gang er nødvendig.... for mig lyder det til at han totalt mangler respekt for voksne mennesker... han skal en gang for alle vide hvem der bestemmer for pt lyder det til at han har taget styringen fuldstændig... hvis i ikke allerede bruger time out så indfør det... måske skal han så sidder der 20 gange den første dag men hvis du står fast og fortæller ham hvorfor han sidder der ( det er vigtigt) fx at han skal sidder der fordi han ikke høre efter og du bliver ked af det når han ikke er sød.. så tror jeg at han nok skal ændre sig - men det kommer nok til at koste blod sved og tåre... er der i øvrigt sket nogle ændringer i hans liv eller har han været så strid længe.. min søn ændrede fx adfærd og var mega på tværs i en lang periode da han blev storebror...

Jeg synes nu det er forkert at sige at han ikke er sød og mor ligefrem er ked af det. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Han er fuldstændig ligeglad med timeout både herhjemme og i børnehaven. Han er helt umulig at få til at høre efter. Pt har vi kæmpet siden Kl 09 i morges for at få ham til at rydde noget legetøj op han har kastet med. Han nægter stadig og sidder bare stædigt i sin timeout, og nægter stadig når den er slut, og så starter vi forfra. Og det nytter ikke at ta legetøjet fra ham for han er ligeglad. Hvorfor vil han ikke bare hører efter!  

Jeg forstår nu heller ikke ideen bag time out til så små børn. 

Hvad med når han ikke hører efter og I f.eks. er på vej til zoo - så advarer du ham en gang og fortsætter adfærden vender I om og tager hjem. Det samme med hvis han skaber sig for at få et stykke legetøj, så får han det slet ikke. Hvis han skaber sig for at få slik, så får han det ikke osv. 

For mig lyder det som at det er blevet givet efter for mange gange. Det vil være hårdt og tage tid, men det skal nok blive bedre.

Derudover skal man huske at små børn ikke kan forventes at høre efter hele tiden - de skal jo afprøve hvor grænsen går 

edit: jeg læser nu I har prøvet ovenstående. Så ville jeg bede pædagogerne observerer ham i en tid for at se på hvornår disse situationer opstår og hvorfor. Derudover ville jeg som en anden skriver prøve at rose mere og mindre skæld ud. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
mor:) skriver:

Jeg synes nu det er forkert at sige at han ikke er sød og mor ligefrem er ked af det. 

Godt så - det var jo også bare et eksempel ik .. Kunne også have skrevet mor kan ikke lide at du ikke høre efter...., det var mest for at få det ned på hans niveau så han kan forstå det ik

Anmeld Citér

6. juni 2015

Godt så - det var jo også bare et eksempel ik .. Kunne også have skrevet mor kan ikke lide at du ikke høre efter...., det var mest for at få det ned på hans niveau så han kan forstå det ik

Det var bare et skidt eksempel. Og har intet med børns niveau at gøre.  

Det ville da være ærgeligt hvis ts brugte det eksempel

Anmeld Citér

6. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil helst ikke sige ting som at jeg bliver sur eller ked af det pga hans opførsel. Vil gerne ha at han føler han kan komme til mig med alt, og vide at hans mor er stærk nok til at være der for ham uanset hvad han har lavet, altid. Har taget nogle gode råd til mig, feks ikke give efter for slik og legetøj når han skaber sig, mere ros og positiv forstærkning frem for negativ. Og så give ham mere opmærksomhed, han er midterbarn og det er måske ikke altid helt nemt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.