Råd søges. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
16 svar
15 synes godt om
6. juni 2015

Anonym trådstarter

Min 4 årige søn er en kæmpe mundfuld. Han hyler, skriger og skaber sig hele tiden. Hvis jeg ber ham rydde sit legetøj op, nægter han og råber og skriger at han ikke kan. Hvis jeg tilbyder min hjælp nægter han stadig, hvis jeg fjerner legetøjet hyler og skriger han. Hvis han ikke må løbe ud på vejen, nægter han at gå videre og jeg må bære ham. I børnehaven har de også evig og altid kampe med ham. Han vil ikke høre efter og bliver helt hysterisk når han bliver irettesat. Han råber og skriger hele tiden, af mig, sine søskende, pædagogerne. Han er kun glad når han får sin vilje og indimellem orker jeg bare ikke kæmpe mere og så får han sin vilje og der er ro indtil næste kamp begynder. Han ødelægger stemningen allevegne han kommer fordi han ikke høre efter og bare skaber sig til han får sin vilje. Hvad kan jeg gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

DortheL

Anonym skriver:

Min 4 årige søn er en kæmpe mundfuld. Han hyler, skriger og skaber sig hele tiden. Hvis jeg ber ham rydde sit legetøj op, nægter han og råber og skriger at han ikke kan. Hvis jeg tilbyder min hjælp nægter han stadig, hvis jeg fjerner legetøjet hyler og skriger han. Hvis han ikke må løbe ud på vejen, nægter han at gå videre og jeg må bære ham. I børnehaven har de også evig og altid kampe med ham. Han vil ikke høre efter og bliver helt hysterisk når han bliver irettesat. Han råber og skriger hele tiden, af mig, sine søskende, pædagogerne. Han er kun glad når han får sin vilje og indimellem orker jeg bare ikke kæmpe mere og så får han sin vilje og der er ro indtil næste kamp begynder. Han ødelægger stemningen allevegne han kommer fordi han ikke høre efter og bare skaber sig til han får sin vilje. Hvad kan jeg gøre? 

Har du prøvet en time-out? 

Når min dreng på 5 skaber sig eller ikke hører efter, får han én chance. Ellers skal han ud og sidde på sin stol, og tænke over tingene. Så sidder han der et par minutter, og vi får snakket om, hvad der gik galt. Derefter gør han altid, hvad vi beder ham om. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

DortheL

Kan ikke redigere mig indlæg: men selvom det er mega hårdt med de kampe, tænker jeg, at du bør tage dem, og ikke overgive dig. Børn finder hurtigt ud af, hvilke knapper de skal trykke på, for at få deres vilje. Vær stærk! 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

vi bruger også timeout når det en sjælden gang er nødvendig.... for mig lyder det til at han totalt mangler respekt for voksne mennesker... han skal en gang for alle vide hvem der bestemmer for pt lyder det til at han har taget styringen fuldstændig... hvis i ikke allerede bruger time out så indfør det... måske skal han så sidder der 20 gange den første dag men hvis du står fast og fortæller ham hvorfor han sidder der ( det er vigtigt) fx at han skal sidder der fordi han ikke høre efter og du bliver ked af det når han ikke er sød.. så tror jeg at han nok skal ændre sig - men det kommer nok til at koste blod sved og tåre... er der i øvrigt sket nogle ændringer i hans liv eller har han været så strid længe.. min søn ændrede fx adfærd og var mega på tværs i en lang periode da han blev storebror...

Anmeld Citér

6. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Han styrer showet, fordi han ved han kan.. når du giver op, vinder han, og det vil ikke ændre sig . Du er den voksne, du bestemmer ikke ham. Når han skaber sig, så giv ham en chance, hjælper det ikke, må han fjernes (time-out) og du skal stå fast. fortæl ham hvorfor han sidder der, og går væk.når han rr klar igen, går du ned på hans level og fortæller hvorfof han blev sat det. 

Det bliver hårdt,  men han finder også ud af at det ikke er ham der bestemmer. 

Så tag kampene, giv ikke op, for så bliver han ved på den måde. Han skal vide at det er de voksne der bestemmer.

Anmeld Citér

6. juni 2015

Anonym trådstarter

Han er fuldstændig ligeglad med timeout både herhjemme og i børnehaven. Han er helt umulig at få til at høre efter. Pt har vi kæmpet siden Kl 09 i morges for at få ham til at rydde noget legetøj op han har kastet med. Han nægter stadig og sidder bare stædigt i sin timeout, og nægter stadig når den er slut, og så starter vi forfra. Og det nytter ikke at ta legetøjet fra ham for han er ligeglad. Hvorfor vil han ikke bare hører efter!  

Anmeld Citér

6. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Han er fuldstændig ligeglad med timeout både herhjemme og i børnehaven. Han er helt umulig at få til at høre efter. Pt har vi kæmpet siden Kl 09 i morges for at få ham til at rydde noget legetøj op han har kastet med. Han nægter stadig og sidder bare stædigt i sin timeout, og nægter stadig når den er slut, og så starter vi forfra. Og det nytter ikke at ta legetøjet fra ham for han er ligeglad. Hvorfor vil han ikke bare hører efter!  

Har I faktisk taget legetøjet helt væk? Sådan at han ser at I mener det med legetøjet, pak det ned i en kasse, en ting af gangen, hver gang, ind til det er væk.

At han ikke får en snack, når de andre, fordi de har ryddet op?
Ikke får lov til at se Ipad/fjernsyn som de andre?

Så han kan se at man kun bliver belønnet, når man gør hvad der bliver sagt.  

I skal blive ved med time-out, om det så kan være hele dagen, for det er ikke sjovt at sidde der, når alle har det sjovt, eller får noget.

Han har fået lov til at styre det hele, så hvorfor skal han begynde at lytte efter nu..?? (Hans tanker) Han har gjort hvad det passer ham, og det er ikke bare lige sådan at ændre for en lille dreng som ham.

I skal blive ved med at kæmpe, ind til at han forstår at I mener det, hvis han slår sine søskende, så lær dem at gå væk, og sige nej(Er de ældre eller yngre?? )

Anmeld Citér

6. juni 2015

klmf

Kan I måske få hjælp af sådan familievejleder a la Lola Jensen? For når både I og børnehaven har så store problemer og de ting I allerede har prøvet ikke virker, så skal der måske andre øjne på. Han føler sig måske totalt misforstået og skal tackles på en anden måde. Måske ros i stedet for 'straf'. Ved det ikke, men tænker bare sådan en lille gut også må synes det er hårdt at være så meget i konflikt med alle evig og altid. Og mega hårdt for jer alle at være i hele tiden 

Anmeld Citér

6. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tænker på I og børnehave har prøvet et hav af ting. Her i tråden bliver time out og konsekvens anført som vejen frem, men hvad jeg forstår har I allerede prøvet det hele og ja nogen gange giver man efter, for pokker med sådan en mundfuld, en hel familie og er hoved der skal følge med, så sker det - bare det er undtagelsen og ikke reglen.

Et barn der opfører sig som du skriver om både hjemme og i børnehaven - gør det af en årsag. Hvis det bare vare der hjemme, ville jeg gerne købe den om konsekvens. Men når børnehaven melder om samme opførsel, så køber jeg den ikke so eneste grund. Din dreng skriger ikke kun for at få sin vilje, han skriger fordi der er noget han vil fortælle.

Hvis jeg var jer ville jeg enten i samarbejde med børnehaven eller alene tage kontakt til nogen der kan hjælpe: familierådgivning, sundhedsplejerske, PPR eller....? Få andre øjne på, øjne der kan fortælle; det og det virker af det I gør, det og det virker ikke af det I gør. Mpske skulle I prøve det og det.

Uden at have oplever drengen ville jeg nødig komme med råd, dog et vil jeg smide ind: han må og skal ikke sidde i time out i uanet tid, han skal ikke have fjernet sit legetøj, ikke få slik når de andre får eller andre afstraffelser. Se på ham som en dreng i frustration og ikke en dreng der vil gøre forkert hele tiden. En 5 årig i lang time out gør ondt i mit hjerte.

Anmeld Citér

6. juni 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

jeg må lige give en kommentar. Det er svært at være 4 år og en pestilens for både forældre og børnehave.

Han  skal ses af en proff, der er en eller anden grund til han reagerer som han gør. Jeg tror ikke kun han opfylder negative forventninger. Jeg tror I forventer for meget af ham. han er kun 4 år. kan ikke overskue konsekvenser endnu.

Han skal roses for de gode ting han gør, små mål, anerkendelse, knus og kram. en 4 årige rydder ikke op alene.

Vis ham han er værd at knuselske.

God week end.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.