Anonym skriver:
For at gøre en lang historie kort, er min bror og hans kæreste blevet meget sure på min kæreste og jeg. De bad om hjælp til noget, og det fik de, men så ville de åbenbart ikke have haft det alligevel og vi er så ikke længere på talefod. Efter episoden (ca. 2 måneder siden) har jeg fået et par enkelte beskeder fra min bror hvor han skriver ret så ubehøvlet til mig at jeg skylder ham en undskyldning, men jeg har sådan set valgt at se bort fra det, for jeg synes ikke at vi har gjort noget forkert.
Sagen er så den, at deres søn fylder et år i næste uge, og vi havde sådan set købt fødselsdagsgaven inden alt det her rod. Min mor mener at vi bør give den selvom vi ikke er på talefod med dem, men vi vil bare heller virke som der der prøver at "købe" dem tilbage med gaver til deres barn. Til sønnens fødselsdag kommer hele min brors kæreste familie (ca 20 stk) og kun mine forældre fra min brors side.. Og hele hendes familie har jo hørt om hvor dumme de synes vi er, fordi vi gjorde nogle ting for dem som de ikke ville have alligevel. Jeg frygter lidt, at hvis vi sender gaven med mine forældre, og de ikke vil åbne den fordi den kommer fra os, at det så ender ud i at vi bliver bagtalt og svinet til uden vi selv er der til at forsvare os, og at det derved er mine forældre der skal forsvare os. Så kommer vi jo egentligt bare til at virke som tåber der ikke tør noget selv..
Det skal lige siges at et par uger efter episoden fyldte vores dreng 5 år, og han havde glædet sig til at holde sin fødselsdag, så at forklare ham at hans onkel ikke kunne komme alligevel var lidt svært :/ Men det var nu endnu sværere at forklare en 5 årig hvorfor der ikke engang var en lille gave fra hans ellers højt elsket onkel
Både min kæreste og jeg ser det som et stort svigt for vores dreng at han blev valgt fra, så vi synes egentligt ikke at deres søn fortjener en gave fra os - slet ikke når de er så sure på os. Men vi kan til gengæld godt se min mors pointe i, at det ikke skal gå ud over børnene at de voksne ikke kan finde ud af at snakke sammen.
Jeg er virkelig splittet i denne kedelige situation, så sidder der nogle derude med en super god løsning til hvad vi skal gøre?
Undskyld det blev så langt!
På forhånd tak!!
Jeg står helt af når du skriver at du ikke syntes at deres søn fortjener en gave fra jer. Det er bare ikke i orden at jeres intriger går ud leve jeres børn. Jeg syntes at i skal sende gaven til din nevø og være den voksne i det her. Også selvom din søn ikke fik en gave.