Så har vi været igennem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

Krydserfingre

nielsen80 skriver:

Vi var også forholdsvis unge( 28år) og uden at "fejle" noget eller være overvægtigt, ryger m.m.

Vi var igennem mange hormon forsøg, som du beskriver, og derefter Inseminering. Ingen af delene lykkes. Vi blev til sidst gravide på IVF efter nogle forsøg. Ivf er reagensglasbefrugtning.

Man kunne se, at æggene delte sig forkert ved IVF, og vores barnløshed skyldes derfor MÅSKE forringet ægkvalitet( trods gode hormontal). Men der er ikke nogen endelig konklussion....men en ting  er sikkert, uforklarlig barnløs betyder ikke for mig, man ikke fejler noget - det betyder vi ikke fejler nogle af de gængse sygdomme som påvirker fertiliteten. Vi "fejler" nok noget, videnskaben endnu ikke har afdækket - sådan ser jeg i hvert fald på det. Ellers ville vi jo ikke have problemer med noget så naturligt at blive gravid.

håber dit forløb bliver kortvarig og du snart står med en positiv test

Tja du kan have ret og dejligt det lykkedes for jer! Hvor længe forsøgte i selv?

vi er kun 22 og 23 og vi har flrsøgt næsten et år  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

nielsen80

Pigeeeeen skriver:

Tja du kan have ret og dejligt det lykkedes for jer! Hvor længe forsøgte i selv?

vi er kun 22 og 23 og vi har flrsøgt næsten et år  

Inden behandling over et år, i behandling godt 3 år inklusiv pauser ,så det tog sin tid - men var det hele værd!

Er i dag 34 og min datter snart tre år. Vi gør et sidste forsøg på nr to med selvbetalte forsøg i det private(man kan ikke få hjælp til barn nr 2, når behandling hedder ivf) Man bliver hurtig en ældre mor, når det tager så lang tid.

Men tror vi er et skræk eksempel - er sikker på det nok skal lykkes for jer snart

Anmeld Citér

3. juni 2015

Krydserfingre

nielsen80 skriver:

Inden behandling over et år, i behandling godt 3 år inklusiv pauser ,så det tog sin tid - men var det hele værd!

Er i dag 34 og min datter snart tre år. Vi gør et sidste forsøg på nr to med selvbetalte forsøg i det private(man kan ikke få hjælp til barn nr 2, når behandling hedder ivf) Man bliver hurtig en ældre mor, når det tager så lang tid.

Men tror vi er et skræk eksempel - er sikker på det nok skal lykkes for jer snart

Ja lige præcis  og tak. 

Nu er vi jo også lidt yngre end da i startede så man har jo lov st håbe  

Anmeld Citér

4. juni 2015

Maier

Vi er også uforklarlig barnløse. Dog har vi fået et barn på naturlig og ukompliceret vis, men nu kan vi pludselig ikke få flere og lægerne kan ikke finde nogen forklaring herpå.

Vi har været nu prøvet i 3½ år på at få barn nr 2 og været i behandling i 2 år. Hverken hormoner eller IUI har virket, så nu skal vi til IVF. er dog blevet overstimuleret med hormoner her til første IVF, så nu har min læge igen sat det på pause i et par måneder.

Selvom at vi har et barn i forvejen, kan jeg virkelig godt nikke genkende til frustrationen ved ikke at kunne få noget svar på HVORFOR det ikke kan lade sig gøre. Hvis man har en årsag, så har jeg tendens til at tro, at man selv kan hjælpe lidt til og følge gode råd.

Syntes at det er så uretfærdigt når man hører om kvinder der pludselig bliver gravide og som f.eks. har alkoholmisbrug og bare skider højt og flot på at de er gravide og derved skader fostret. Det skærer helt ind i mit hjerte når man selv så gerne vil have et barn og kan tilbyde det de bedste præmisser i verden.
Det er ikke fair at det skal være så svært for os andre 

Men livet er en stor gåde, det er svært at forstå og også til tider rigtig svært at leve med.

Håber det bedste for jer og at det snart vil lykkedes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.