LiLyKa skriver:
Tænker det er første barn du venter, og så det klart du er uvidende. Men det er ren rutine, hos langt de fleste læger. Når man er til 8 ugers undersøgelse, tager man en snak med lægen om prævention. I vores situation, havde jeg været på p-piller mange år. Stoppede for projekt baby. Fik ønskebarn i 2013 to år efter p-pillestop. Snakkede med lægen om ikke at påbegynde prævention, da vi hurtigt ønskede nr. 2. Blev gravid igen og har lige født ønskebarn her i april. Skal snart til 8 ugers undersøgelse og tjekkes og snakke prævention igen. Jeg vil ikke på p-piller igen, så skal høre om de andre muligheder, men regner med spiral. Så som sagt er det ren rutine, du vil sikkert også ( hvis lægen er grundig) blive spurgt til 8 ugers undersøgelse. Kroppen og ønsker ændre sig og derfor tager man snakken, så har intet at gøre med, som du tror, at graviditeten var en fejltagelse. Så du kan være helt rolig, når lægen spørger dig til din 8 ugers undersøgelse, tror lægen altså ikke at du har fået barn ved en fejl 
Ja det er mit første barn, og er lesbisk, med kvindelig partner. Så vi kan da sagtens snakke præventation hvis lægen skulle få lyst til det
tænkte bare hver gange at folk har skrevet det, tænk "jamen hvorfor".. I min verden kom patienten vel selv ind på det, når de ville beskyttes igen. Men det giver god mening med jeres forklaringer.. Men det lød bare så voldsomt at skulle snakke om præventation efter en fødsel. Har arbejdet på gynækologisk operations gang, og der satte de mange spiraler op, i sammenhæng med abort.. Måske jeg kobler de to ting samme Hehe 
Anmeld
Citér