Prævention ? Hvilken ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2015

Anonym trådstarter

Nu skal jeg snart til lægen til første besøg efter jeg har født. Jeg ved at vi blandt andet skal snakke om prævention - men Gud hvor er jeg i tvivl om hvad jeg vil. 

Jeg har før været på p-piller, men hører bare mere og mere dårligt om det!!

hvad bruger i ? Hvad er ulempen og fordelene  Taak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

April mor

Kigger lige med! Skal nemlig os snart til lægen og snakke om det 

Anmeld Citér

2. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har kun erfaring med p-piller. Men en ting er sikkert. Dem skal jeg ikke bruge lige foreløbig! Det tog min krop 9 mdr at blive regelmæssig og sig selv igen. Desuden kan jeg bare mærke at hormonbalancen er bedre nu samt mit humør

Vi har snakket herhjemme om at bruge kondom indtil næste barn(højest 2 år endnu). Derefter tager vi snakken igen

Anmeld Citér

2. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tja jeg er en af dem der kan blive gravid på p-piller selvom de er taget som de skal, så det hopper jeg ikke tilbage på. 

Pt bruger jeg kondom, men jeg er heller ikke i et forhold, så jeg vil helst være på den sikre side ang sygdomme. 

En hormonspiral har jeg afprøvet, og det fungerede simpelthen bare ikke for mig, da min krop forsøgte at udstøde den ved at bløde næsten uafbrudt. 

Når jeg engang er i fast forhold igen kunne jeg godt overveje en p-stav. Kender rigtig mange der har rigtig gode erfaringer med sådan en

Anmeld Citér

2. juni 2015

Os&lilledig

Har et blondine lesbisk spørgsmål, for FORSTÅR det ikke 

HVORFOR!!?? Skal man snakke præventation..? I mine øre lyder det som "det var en  fejl at i blev gravide, så det skal vi have stoppet ikke sker igen"  

Anmeld Citér

2. juni 2015

Mamacita til 2 piger

HVORFOR!!?? Skal man snakke præventation..? I mine øre lyder det som "det var en  fejl at i blev gravide, så det skal vi have stoppet ikke sker igen"  

Det er vel fordi at alle præventions præparater på nær kondom er receptpligtige og ligesom skal vendes med lægen.. 

Og man kan vel bare sige at man ikke ønsker prævention hvis man vil lade naturen gå sin gang have flere børn! 

Jeg skal snakke prævention pga. at jeg ikke må blive gravid før om 2 år da jeg havde et kompliceret pks her anden gang pga. arvæv osv. fra mit første aks.  

Anmeld Citér

3. juni 2015

April mor

Os&lilledig skriver:

Jeg skal heller ikke, men som en anden skrev, så kan man bare sige man ikke vil ha noget. Tror stadig jeg har nogle P-piller på recept, selvom jeg ik kan tåle dem.. Jeg skal ikke ha/tage noget. Da vi gerne vil ha et mere (:

Anmeld Citér

3. juni 2015

Bshizzle

Jeg har kobber-spiral... 

Fik den noget tid efter jeg fik min mindste.. 

For mig var det en af de muligheder jeg havde, da jeg ikke kan tåle P-Piller (og desuden blev jeg gravid med den store søn i sin tid på P-Piller)

Og eftersom jeg og manden er enig om at kondom er NO GO, så rettede jeg min beslutning om spiral 

Jeg er ganske tilfreds med den..idag.. Dog var min menstruation virkelig ude af kurs mdr efter jeg fik den op! 

Men det blev heldigvis optimalt! 

Den kan ikke mærkes.. Og faktisk har jeg ingen smerter (som jeg havde før i tiden) op til min menstruation.

Og så er den desuden billigere end en Hormon-Spiral som har samme funktion.  

Anmeld Citér

3. juni 2015

mor2011_

jeg får p sprøjte og er glad for den, eneste ulempe er at man skal til lægen/sygeplejersken hvert 3 mdr. for at få den

Anmeld Citér

3. juni 2015

Lililili

Tænker det er første barn du venter, og så det klart du er uvidende. Men det er ren rutine, hos langt de fleste læger. Når man er til 8 ugers undersøgelse, tager man en snak med lægen om prævention. I vores situation, havde jeg været på p-piller mange år. Stoppede for projekt baby. Fik ønskebarn i 2013 to år efter p-pillestop. Snakkede med lægen om ikke at påbegynde prævention, da vi hurtigt ønskede nr. 2. Blev gravid   igen og har lige født ønskebarn her i april. Skal snart til 8 ugers undersøgelse og tjekkes og snakke prævention igen. Jeg vil ikke på p-piller igen, så skal høre om de andre muligheder, men regner med spiral.  Så som sagt er det ren rutine, du vil sikkert også ( hvis lægen er grundig) blive spurgt til 8 ugers undersøgelse. Kroppen og ønsker ændre sig og derfor tager man snakken, så har intet at gøre med, som du tror, at graviditeten var en fejltagelse. Så du kan være helt rolig, når lægen spørger dig til din 8 ugers undersøgelse, tror lægen altså ikke at du har fået barn ved en fejl 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.