Føler mig uduelig og utilstrækkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
14 svar
5 synes godt om
2. juni 2015

Anonym trådstarter

Hold da op jeg har brug for en krammer, noget overskud, et eller andet ��
Siden nytår har jeg konstant været syg, da det aftog for et par uger siden, overtog generne fra min graviditet, har bla forhøjet blodtryk(begyndende svangerskabsforgiftning og slem bækkenløsning). Hussalget har taget mange kræfter og står stadig uden køber, og har slidt på ressourcer og energi. På det seneste har der jo været en del helligdage, og ungerne har været syge. Samtidig har vi haft udfordringer i forhold til børnehaven, A kom i storegruppe, B startede i bh og C i dagpleje som jo har givet en masse sygdom. Nu er vi igang med 2x blefri træning, og virkelig mangel på info fra børnehaven på den konto. Ungerne har været meget udfordrende for tiden især efter B er startet i bh. I går kom jeg af forskellige årsager 10 min i luk og plejer aldrig at hente så sent. Vi var ikke engang de sidste. Jeg brugte de første 5 min på at lede efter dem da de var i den anden ende af huset end de plejer og samlede ungernes ting, og fik et hyr med at få ungerne med ud. Måtte råbe højt og blev en meget trels hente situation og hjalp ikke at en af pædagogerne stressede på os konstant. A's plads er i øvrigt så man næsten ikke kan komme til da den er helt inde i hjørnet og bag ved legeredskab og rulleborde. I dag får jeg af pædagogen en løftet pegefinger og reprimande, at det ikke kunne nytte jeg kom så sent når jeg ikke havde styr på ungerne. Ramte mig når det er et engangstilfælde at jeg kom der, og har mange sygehus aftaler, i næste uge skal jeg på sygehuset hver dag, på nær fredag. Har lige stået i over 1/2 time og med lort over begge ører og spulet B ren, og er nu bare igen fyldt op af smerter. Har ramt punktet og føler mig som verdens ringeste mor. Smerterne giver kort lunte og har svært ved at rumme mere. Mangel på plads, mangel på energi, smerter, unger der er udfordrende og folk i ens omgangskreds som sparker til en som i forvejen ligger ned. Uansethvad jeg gør er det som om intet vil.

Min mand gør hvad han kan og er også udfordret.

Jeg ved godt at det primært er graviditeten der er den tunge post, men at skal være klar til åbent hus og ude af huset min 1 gang i ugen, og de udfordringer det pt medfører at børnene har reaktioner i forhold til børnehaven, fylder. Indtil nu har der intet været i selve børnehaven, men i dag havde A haft det lidt for sjovt med et par andre drenge og de fik konsekvens, og fair nok, men så sagde pædagogen at de ikke kunne styre A og efter hente situationen i går, måtte hun jo reagere. Sjovt nok var det B der ikke ville høre efter, og ikke A.

Føler mig så uduelig  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Puha tre SÅ små børn og endnu en på vej - jøsses ikke noget at sige til, at du er udfordret og "flad". Pyh...  Der er nok ikke rigtig andet at sige, end at det du beskriver jo er "hverdag" med små børn i huset. Sender dig et kram.

Anmeld Citér

2. juni 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
SØS skriver:

Puha tre SÅ små børn og endnu en på vej - jøsses ikke noget at sige til, at du er udfordret og "flad". Pyh...  Der er nok ikke rigtig andet at sige, end at det du beskriver jo er "hverdag" med små børn i huset. Sender dig et kram.

Nu fik jeg lige læst det sidste af dit indlæg ordentligt og det lyder da ikke godt med en sådan udmelding angående B fra børnehaven. Det er I nødt til at tage meget alvorligt. Jeg tænker, at du skal bede er en samtale altså ikke fem minutters snak på vej ud af døren. Hvis B ikke er til at styre (hvis BH oplever det sådan) er I nødt til at indgå i en dialog og lave en plan med BH. Det lyder som I har "gabt over lige rigeligt" med snart 4!!! Meget små børn - tag imod hjælp fra BH og samarbejd. Ønsker jer held og lykke.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Loa

Synes godt nok det er en øv udmelding fra børnehaven, det hører da ingen steder hjemme.

Men ja, tre så små børn og en mere på vej. Og så hussalg oven i, det er nok selvskrevet til at være drøn hårdt. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Morjanne76

Måske du/ I skulle overveje, om måske nogle af de forskellige projekter, skal/ kan sættes på stand-by eller drosles ned indtil overskuddet vender tilbage. 

Du må be om en uddybning i forhold til børnehavens kommentar, så du har noget at forholde dig til, hvis du er i tvivl om, hvad børnehaven oplever som problematisk

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Nu fik jeg lige læst det sidste af dit indlæg ordentligt og det lyder da ikke godt med en sådan udmelding angående B fra børnehaven. Det er I nødt til at tage meget alvorligt. Jeg tænker, at du skal bede er en samtale altså ikke fem minutters snak på vej ud af døren. Hvis B ikke er til at styre (hvis BH oplever det sådan) er I nødt til at indgå i en dialog og lave en plan med BH. Det lyder som I har "gabt over lige rigeligt" med snart 4!!! Meget små børn - tag imod hjælp fra BH og samarbejd. Ønsker jer held og lykke.

Det er altså ikke et problem normalt, og ingen af de andre pædagoger har haft noget at bemærke. Her er det den samme pædagog, som brokker sig over småting. Jeg havde selv fat i dem fordi børnene havde reageret og de mente på ingen måde der var tale om noget ud over en normal reaktion, på at B var startet i bh. 

Synes en samtale er overkill for 1 hente situation som kørte af sporet hvor omtalte pædagog i øvrigt blandede sig. Min mand er lige nu frustreret da han næsten hver morgen hører positivt om børnene og at de er en fornøjelse og gode til at lege med andre osv 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Måske du/ I skulle overveje, om måske nogle af de forskellige projekter, skal/ kan sættes på stand-by eller drosles ned indtil overskuddet vender tilbage. 

Du må be om en uddybning i forhold til børnehavens kommentar, så du har noget at forholde dig til, hvis du er i tvivl om, hvad børnehaven oplever som problematisk

Der er desværre ikke noget vi kan ændre pt 

det er altså ikke børnehavens udtalelse men 1 pædagog. De andre pædagoger har ikke udvist bekymring, tværtimod der får de ros og at de er en fornøjelse og gode til at lege med alle 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Synes godt nok det er en øv udmelding fra børnehaven, det hører da ingen steder hjemme.

Men ja, tre så små børn og en mere på vej. Og så hussalg oven i, det er nok selvskrevet til at være drøn hårdt. 

Det er drøn hårdt

fet er så også kun 1 pædagog der har udtalt sådan, og hende som også var derved den trelse hentesituation i går. 

Der var intet nævnt fra de andre pædagoger da jeg hentede B fra den ene stue, og normalt får de ros og da jeg var bekymret pga opstarten og reaktionen sagde de at der intet var udover normalen og ingen problemer. 

Det hele fylder mere hos mig pga min situation og tricker min samvittighed. Normalt har de også mange fridage, men pga sygdom og helligdage har det ikke været så ofte som ønsket og vi kan ikke så meget som vi plejer. Min mand synes jeg er lidt fjollet og mener det er fordi jeg har altfor høje krav til mig selv som mor

Anmeld Citér

2. juni 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Der er desværre ikke noget vi kan ændre pt 

det er altså ikke børnehavens udtalelse men 1 pædagog. De andre pædagoger har ikke udvist bekymring, tværtimod der får de ros og at de er en fornøjelse og gode til at lege med alle 

Det lyder til at stresse dig med 2x projekt blefri. Måske B ikke er klar til at skulle være renlig, siden du har skullet stå og spule B ren for lort i 1/2t, eller også kan mærke, at du har smerter og mangler overskud og reagere på dette? 

Måske I en periode, ikke skal holde åben hus hver uge? 

Det er de "små" ting, der vil kunne aflaste dig. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Det lyder til at stresse dig med 2x projekt blefri. Måske B ikke er klar til at skulle være renlig, siden du har skullet stå og spule B ren for lort i 1/2t, eller også kan mærke, at du har smerter og mangler overskud og reagere på dette? 

Måske I en periode, ikke skal holde åben hus hver uge? 

Det er de "små" ting, der vil kunne aflaste dig. 

Har nok skrevet forkert men var A som havde lavet i bukserne og som har sværest ved projekt blefri. A er bare 4.5 år så synes det er svært at strække den. Der er mange uheld men fremgang. B på 3 år klarer blefri super, og har få uheld 

det med åbent hus lyder som en god ide

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.