Anonym skriver:
Min mand og jeg har den skønneste frækkeste sødeste dejligste bullerbassedreng på 4 år. Vi har egentlig ingen problemer med ham herhjemme, han har selfølgelig krudt i røven men det synes vi er en god ting og han går til fodbold og er ude og lege hver dag enten med os eller med kammerater, men i børnehaven har de konstant negative ting og sige om ham. Og jeg opfatter det som at han keder sig gevaldigt dernede. De kan ikke få ham til at sidde stille og hører efter, han løber sin vej, er provokerende og umulig og stædig som bare pokker hvis han feks ikke vil ha jakke på, jamen så får de ham bare ikke i den jakke.. Slet ikke kvaliteter jeg kan genkende. Nu vil de sætte en dame fra kommunen på sagen. Og jeg kan ikke lade vær med at tænke, at de allesammen nu vil rotte sig sammen mod min søde glade dreng.
De siger altid han skal ændre sig og lære at passe ind, men jeg synes de skal ændre deres opfattelse af ham. Føler bare slet ikke de tar os alvorligt fordi vi er unge forældre.
Flere menesker kan godt se det samme barn forskelligt. Fordi i ser ham på en måde, er det ikke
sikkert at børnehave ser ham på den måde. Hvis de ikke kan "læse" ham, ved hvordan de skal håndtere ham, giver det dem problemer so i ikke oplever, fordi i kender ham bedre. Forstår ham. Og i stedet for at sætte foden i klemme, så gå dem i værktøjdem hvordan i håndtere tingene hjdmme, giv dem værktø til hjælp, så han får en dejlig tid i børnehaven.
Jeg passer en dreng på 2 og han er en super sød og let dreng (har sine raseri ture, men det har alle vel) men jeg ved hvordan jeg skal håndtere ham, jeg forstår ham, ved hvad der skal til for at hjælpe ham.
desværre er hans mor bare ikke på samme måde, hun forstår ham ikke, så han "slår " frasig, med ord og råbe, som kan være ofte igennem en dag, hvor jeg ikke oplever det på samme måde.
Så fordi i ser den sødste dreng, kan de godt have et andet billede i børnehaven.
Så tag til mødet, fortæl hvordan i gør det hjemme og hjælp dem med at hjælp jeres søn. Måske lad dem lave en video, så i ka se hvor det går galt fof dem, og hjælpe dem, til at fohindre det næste gang.
Giv det en chance, men hvis det ikke ændre sig, ville jeg skifte børnehave.