Børnehaveproblemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
11 svar
20 synes godt om
2. juni 2015

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har den skønneste frækkeste sødeste dejligste bullerbassedreng på 4 år. Vi har egentlig ingen problemer med ham herhjemme, han har selfølgelig krudt i røven men det synes vi er en god ting og han går til fodbold og er ude og lege hver dag enten med os eller med kammerater, men i børnehaven har de konstant negative ting og sige om ham. Og jeg opfatter det som at han keder sig gevaldigt dernede. De kan ikke få ham til at sidde stille og hører efter, han løber sin vej, er provokerende og umulig og stædig som bare pokker hvis han feks ikke vil ha jakke på, jamen så får de ham bare ikke i den jakke.. Slet ikke kvaliteter jeg kan genkende. Nu vil de sætte en dame fra kommunen på sagen. Og jeg kan ikke lade vær med at tænke, at de allesammen nu vil rotte sig sammen mod min søde glade dreng. De siger altid han skal ændre sig og lære at passe ind, men jeg synes de skal ændre deres opfattelse af ham. Føler bare slet ikke de tar os alvorligt fordi vi er unge forældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Min mand og jeg har den skønneste frækkeste sødeste dejligste bullerbassedreng på 4 år. Vi har egentlig ingen problemer med ham herhjemme, han har selfølgelig krudt i røven men det synes vi er en god ting og han går til fodbold og er ude og lege hver dag enten med os eller med kammerater, men i børnehaven har de konstant negative ting og sige om ham. Og jeg opfatter det som at han keder sig gevaldigt dernede. De kan ikke få ham til at sidde stille og hører efter, han løber sin vej, er provokerende og umulig og stædig som bare pokker hvis han feks ikke vil ha jakke på, jamen så får de ham bare ikke i den jakke.. Slet ikke kvaliteter jeg kan genkende. Nu vil de sætte en dame fra kommunen på sagen. Og jeg kan ikke lade vær med at tænke, at de allesammen nu vil rotte sig sammen mod min søde glade dreng. De siger altid han skal ændre sig og lære at passe ind, men jeg synes de skal ændre deres opfattelse af ham. Føler bare slet ikke de tar os alvorligt fordi vi er unge forældre. 

Hvad er det for en "dame", som de vil sætte på ham? Er det en form for pædagog eller en observatør eller?

Anmeld Citér

2. juni 2015

God-mor

Anonym skriver:

Kan du ikke prøve at vende den om og tænke på at de gør det for at hjælpe jeres søn på bedst mulig vis, og at de bekymrer sig om ham, fordi de gerne (ligesom jer) vil ham det bedste. Hvis han har nogle udfordringer i børnehaven er det vigtigt at der bliver taget hånd om dem nu, også inden skolelivet starter for ham. Er sikker på der ikke er noget galt med jeres søn overhovedet, men derfor kan han jo godt have behov for en ekstra voksen på sig til at hjælpe og guide ham igennem hverdagen i børnehaven. Måske drejer det sig om at han kan have svært ved at rumme hverdagen derovre eller andet. Så ville prøve at se det med de positive briller i steder, og som en hjælp til at han kan få et bedre børnehaveliv

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Hvad er det for en "dame", som de vil sætte på ham? Er det en form for pædagog eller en observatør eller?

De sagde ikke hvad hun var, blot at de havde ringet og lagt en besked til (hendes navn) fra kommunen og de ville indkalde os til en samtale i børnehaven når hun ringede tilbage med en tid. Jeg fik ikke spurgt ind til noget fordi det forgik på gangen foran både min søn og andre forældre osv. Men jeg ved det er i forhold til at de har svært ved at styre ham. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Abracadabra

Han skal jo kunne irettesættes og høre, hvad han får besked på. Hvis I ikke oplever ham som "umulig", og han hjemme gør, hvad I siger, så skal pædagogerne jo vejledes i deres tilgang til ham. 

Men hvis I derimod heller ikke kan "opdrage" ham, men bare ikke ser det som problematisk, så skal I jo vejledes i opdragelse. 

Men selvfølgelig skal han gøre, hvad de voksne siger. Uopdragne børn er ulidelige, og det er i sidste ende dem selv, der er ofrene, fordi ingen gider være sammen med dem. 

Men "damen fra kommunen" ser jo også på pædagogernes indsats. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Troldemommi

Jeg syntes det lyder som om i ser den her sag som dem imod jer, det taber i på, vend den om og se børnehaven som professionelle der vil hjælpe jer, og ikke modarbejde jer, så vinder alle parter...

held og lykke med bulderbassen 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Han skal jo kunne irettesættes og høre, hvad han får besked på. Hvis I ikke oplever ham som "umulig", og han hjemme gør, hvad I siger, så skal pædagogerne jo vejledes i deres tilgang til ham. 

Men hvis I derimod heller ikke kan "opdrage" ham, men bare ikke ser det som problematisk, så skal I jo vejledes i opdragelse. 

Men selvfølgelig skal han gøre, hvad de voksne siger. Uopdragne børn er ulidelige, og det er i sidste ende dem selv, der er ofrene, fordi ingen gider være sammen med dem. 

Men "damen fra kommunen" ser jo også på pædagogernes indsats. 

Ja selfølgelig skal han hører efter hvad pædagogerne siger. Feks var der en episode hvor de var ude og gå, og han ikke ville holde i hånd, og da de så siger at det skal han og tar hans hånd, river han sig fri og styrter ud på vejen. Det er jo farligt og kunne være endt frygtelig galt og vi forklare ham også herhjemme at han skal høre hvad de siger, ligesom han gør herhjemme når vi siger noget. Jeg har feks aldrig problemer med at han ikke hører efter eller løber væk. Selfølgelig kan han godt være på tværs, han er trods alt 4 år, men slet ikke i en ustyrlig grad som den de fremlægger i børnehaven. Han siger også tit at han ville ønske han aldrig skulle i børnehave fordi han altid får skæld ud. Og jeg kan ikke lade vær med at føle de har set sig sure på ham og slet ikke ser hvilken sød og sjov dreng han altså også er. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg syntes det lyder som om i ser den her sag som dem imod jer, det taber i på, vend den om og se børnehaven som professionelle der vil hjælpe jer, og ikke modarbejde jer, så vinder alle parter...

held og lykke med bulderbassen 

Ja det kan godt være du har lidt ret, fordi de fremstiller ham som den her umulige møgunge, og det synes jeg er uretfærdigt, for han er sød og dejlig, og utrolig populær blandt de andre børn, har massere legekammerater og er altid fuld af sjov og ballade. Jeg oplever ham slet ikke som umulig. Han har aldrig rigtig brudt sig om børnehaven, og der er kun 1 pædagog han rigtig klikker med, og det er den mandlige pædagog som altid roser min dreng til skyerne, men han har desværre ikke så meget at skulle have sagt dernede.    

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Hov. Og tak for jeres svar. Det altid rart at få luftet ud og få lidt nye øjne.  

Anmeld Citér

3. juni 2015

jenny4

Jeg synes bestemt også I skal tage imod mødet med de briller på, at alle vil jeres dreng det bedste. Så får du også mulighed for at fortælle hvordan han er hjemme hos jer og hvordan I griber opdragelsen an.

Men hvis du efter mødet føler, at de ikke kan se jeres dreng for den han er, så kunne det måske være eb mulighed at finde en børnehave der har fokus på aktivitet og bevægelse, en skovbørnehave eller anden børnehave, der passer bedre til jeres søn? Det kan jo være at deres koncept simpelthen ikke er det rigtige for din bullerbasse?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.