Cyklus efter p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.097 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. september 2009

Jordbærpigen

Hvor længe gik der inden jeres cyklus blev nogenlunde normal efter stop med p-piller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

dorthemus

Jeg fik normal menstruation allerede den første måned efter...28 dage

Anmeld

13. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg havde lige et par måneder hvor den ikke var fuldstændig regelmæssig, 32 dage, 37 dage og så regelmæssig på 32 dage efter det...

Anmeld

13. september 2009

Jordbærpigen

Rart at høre.. Jeg går som sagt stadig og venter på min 3. mens efter stoppet med p-pillerne og synes måske lægen dragede forhastede konklusioner om, at jeg evt. kan have PCO? Jeg har taget p-piller siden jeg var 17 og havde rimelig regelmæssig mens inden da med ca. 30 dage imellem.

Anmeld

13. september 2009

dorthemus

Jane84 skriver:

Rart at høre.. Jeg går som sagt stadig og venter på min 3. mens efter stoppet med p-pillerne og synes måske lægen dragede forhastede konklusioner om, at jeg evt. kan have PCO? Jeg har taget p-piller siden jeg var 17 og havde rimelig regelmæssig mens inden da med ca. 30 dage imellem.

Jeg tror det er meget individuelt...jeg er 38 år og har brugt p.piller i 15 år med få pauser imellem...og der fik jeg også regelmæssig mens. Nu har jeg været p.pille fri siden sidst i maj.
Men jeg tror det er ret almindeligt, at der går et par måneder inden kroppen er "normal" igen 

Anmeld

13. september 2009

Moderator

Jane84 skriver:

jeg har fået at vide man først skal blive "bekymret" hvis der går et år uden mens er blevet regelmæssig godt nok længe at gå rundt, men det er HELT normalt at der går lang tid... din krop skal finde ud af at danne hormoner igen og vænne sig til ikke at få dem kunstigt

Anmeld

13. september 2009

dorthemus

Caroline86 skriver:

jeg har fået at vide man først skal blive "bekymret" hvis der går et år uden mens er blevet regelmæssig godt nok længe at gå rundt, men det er HELT normalt at der går lang tid... din krop skal finde ud af at danne hormoner igen og vænne sig til ikke at få dem kunstigt

Det tror jeg nu kommer an på alder...hvis jeg havde fået den besked havde jeg ikke godtaget den...jeg har som 38 årig ikke tid til at vente et år

Anmeld

13. september 2009

Jordbærpigen

Ja jeg synes også selv at have læst, at man skal kontakte sin læge, hvis man ik har haft mens i 6 måneder eller mere efter stop med p-piller. Men jeg er heldigvis ikke "nervøs" endnu og synes ik jeg har nogle specielle tegn på PCO (har læst om symptomerne) udover at jeg ik har fået min mens selvfølgelig.. Min kæreste og jeg er blevet enige om, at vi lige ser tiden an

Anmeld

13. september 2009

Moderator

dorthemus skriver:

Det tror jeg nu kommer an på alder...hvis jeg havde fået den besked havde jeg ikke godtaget den...jeg har som 38 årig ikke tid til at vente et år

synes ikke engang jeg som 23 årig har "tid" til at vente så længe... hvis man går så længe uden at få (regelmæssig) mens, så bliver man bekymret, uanset alder... men det var bare hvad jeg fik at vide da jeg skulle stoppe jeg havde taget p-piller i 10 år...

Anmeld

13. september 2009

Moderator

Jane84 skriver:

Ja jeg synes også selv at have læst, at man skal kontakte sin læge, hvis man ik har haft mens i 6 måneder eller mere efter stop med p-piller. Men jeg er heldigvis ikke "nervøs" endnu og synes ik jeg har nogle specielle tegn på PCO (har læst om symptomerne) udover at jeg ik har fået min mens selvfølgelig.. Min kæreste og jeg er blevet enige om, at vi lige ser tiden an

synes jeg lyder fornuftigt
who knows... det kan være du slet ikke når at få mens inden de 2 streger pludselig melder deres ankomst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.