Anonym skriver:
Det bunder i min egen usikkerhed og ting der er sket i min fortid.
Min kæreste siger han ved vi er klar og at jeg skal holde op med det pjat for vi skal nok klare den og blive gode forældre.
Min frygt handler mest om:
Vil jeg kunne elske mit barn?
Kan de tvangsfjerne mit barn på grund af ting fra min fortid?
Vil jeg kunne beskytte mit barn godt nok?
Vil jeg kunne opdrage mit barn pænt?
Vil jeg være god nok til at kunne hjælpe mit barn i sin udvikling?
Nu har du godt nok valgt at være anonym, hvilket gør det lidt besværligt at råde dig.
Hvor gammel er du? Og hvor længe har du og din kæreste været sammen?
For mig personligt, betyder det at være klar til at stifte familie, at vi rent faktisk har de bedste odds for at forblive en familie. For mig er det enormt vigtigt ikke at få en skilsmissefamilie, og det tror jeg altså bare bedst man undgår, ved at far og mor kender hinanden inden de bringer børn på banen. Der findes naturligvis eksempler, hvor man får det til at fungere alligevel - jeg kender bare inden af dem. Men igen, det kommer helt an på din alder synes jeg. Jo yngre du er - jo længere skal I have kendt hinanden, inden I begynder på børn (er min helt personlige mening).
De tanker du har er helt naturlige, så længe de ikke dominerer din hverdag - og så længe du har styr på alt det grundlæggende om baby: og at ansvaret er dit de næste 18 år. Hvis du ellers har ordnede forhold med bolig, fast uddannelse/arbejde = indtægt, og råd til baby, så ser jeg ingen hindring.
Anmeld
Citér