PB start? eller kun måske ):

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
17 svar
7 synes godt om
1. juni 2015

Anonym trådstarter

Skal man var 100% sikker for at være klar? eller er det i orden at være bange og usikker når tiden nærmer sig at pillerne skal smides efter at have været på dem i mange år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

S*DD

Anonym skriver:

Skal man var 100% sikker for at være klar? eller er det i orden at være bange og usikker når tiden nærmer sig at pillerne skal smides efter at have været på dem i mange år?

Det er normalt at have det sådan.. Jeg glædede mig helt vildt, men da vi så endelig gik i gang blev jeg nervøs og usikker. Og endnu mere da jeg blev gravid.. Men nu hvor jeg er halvvejs er jeg bare lykkelig... Dog stadig nervøs

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Det er normalt at have det sådan.. Jeg glædede mig helt vildt, men da vi så endelig gik i gang blev jeg nervøs og usikker. Og endnu mere da jeg blev gravid.. Men nu hvor jeg er halvvejs er jeg bare lykkelig... Dog stadig nervøs

Tusind tak for svaret, det rart at jeg ikke er den eneste der ikke bare tænker "Yes så det nu". Jeg er bare så nervøs for om vi er så klar til det som vi tror, samtid er jeg super spændt på det nye kapitel der skal starte når jeg skal indtage rollen som 'Mor'. Men har så mange nervøse tanker om hvad der kunne gå galt, så som: Vil jeg kunne elske mit barn?.

Anmeld Citér

1. juni 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

Helt normalt, det er en stor ting, og mandskab sket ikke vide sig sikker på hvordan det er eller noget som elst! . Jeg var mega opsat på at blive gravid og følte mig bare klar. Da testen blev positiv blev jeg mega usikker ognskide nervøs

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Helt normalt, det er en stor ting, og mandskab sket ikke vide sig sikker på hvordan det er eller noget som elst! . Jeg var mega opsat på at blive gravid og følte mig bare klar. Da testen blev positiv blev jeg mega usikker ognskide nervøs

Tusind tak for svaret. Jeg prøver desværre virkelig at forudse alt hvad der kan ske og hvordan det kommer til at være. Og det kan jo ikke lade sig gøre, plus at det er de værste scenarie der kører i mit hoved konstant.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anpau

Tja.. Det er helt normalt at have dage hvor man tænker at det er noget være noget man har rodet sig ud i, og når man nu at blive klar osv osv. Jeg er ikke selv mor endnu, men tænker det er lidt lige som at køre bil. Det lærer man altså også først når man HAR fået kortet, og bliver mere erfaren.

Dog vil jeg sige, at hvis du dagligt tænker "shit", og har mange overvejelser om, om i er klar, så synes jeg ærlig talt i skal vente.

Anmeld Citér

2. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg tænker at det handler meget om hvad usikkerheden og nervøsiteten bunder i. Har du reel årsag til at være bekymret?

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Tja.. Det er helt normalt at have dage hvor man tænker at det er noget være noget man har rodet sig ud i, og når man nu at blive klar osv osv. Jeg er ikke selv mor endnu, men tænker det er lidt lige som at køre bil. Det lærer man altså også først når man HAR fået kortet, og bliver mere erfaren.

Dog vil jeg sige, at hvis du dagligt tænker "shit", og har mange overvejelser om, om i er klar, så synes jeg ærlig talt i skal vente.

Jeg tænker dagligt "shit hvad nu vis" men tænker også dagligt, hvor dejligt det vil være at få en baby og hvor mange gode ting der er ved det. og især den tanke der hedder "uh tænk bare vis jeg havde en dejlig lille baby nu"

Jeg er vikar i en intuition og når jeg er i vuggestuen og har med de mindste at gøre så som at pusle, putte og mad, så ELSKER jeg det og ville ønske jeg havde min egen lille baby at pusle om, men samtid ved jeg jo ikke hvad jeg går ind til for at være vikar i en vuggestue er jo ikke det samme som at være mor 24/7 resten af livet og det starter min frygt, et er jo at læse om hvordan det er men pludseligt at stå i det selv er jo noget helt andet.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tænker at det handler meget om hvad usikkerheden og nervøsiteten bunder i. Har du reel årsag til at være bekymret?

Det bunder i min egen usikkerhed og ting der er sket i min fortid.

Min kæreste siger han ved vi er klar og at jeg skal holde op med det pjat for vi skal nok klare den og blive gode forældre.

Min frygt handler mest om:

Vil jeg kunne elske mit barn?
Kan de tvangsfjerne mit barn på grund af ting fra min fortid?
Vil jeg kunne beskytte mit barn godt nok?
Vil jeg kunne opdrage mit barn pænt?
Vil jeg være god nok til at kunne hjælpe mit barn i sin udvikling?

Anmeld Citér

2. juni 2015

modesty

Det bunder i min egen usikkerhed og ting der er sket i min fortid.

Min kæreste siger han ved vi er klar og at jeg skal holde op med det pjat for vi skal nok klare den og blive gode forældre.

Min frygt handler mest om:

Vil jeg kunne elske mit barn?
Kan de tvangsfjerne mit barn på grund af ting fra min fortid?
Vil jeg kunne beskytte mit barn godt nok?
Vil jeg kunne opdrage mit barn pænt?
Vil jeg være god nok til at kunne hjælpe mit barn i sin udvikling?

De spørgsmål kan jeg jo selvsagt ikke svare på, men det lyder som om du har nogle reelle årsager til dine overvejelser. Jeg synes at du skal lytte til dine egne bekymringer og tage dem alvorligt. Dermed ikke sagt at I ikke skal gå i gang med PB! Men det er et kolossalt ansvar at få et barn, og det er vigtigt at du føler at du kan klare opgaven. 

Har du en person i dit netværk som du stoler på, og som du evt. kan vende dine tanker med? Din læge, socialrådgiver, veninde, lærer, eller noget helt femte?

Hvor gamle er I?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.