Altså hvad gør man?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er faktisk i gang med at skrive bachelor om børns seksualitet. 

Jeg vil for det første anbefale dig og din mand at læse håndbogen "må vi lege doktorlege" af Anna Louise Stevhøj. 

Derudover er det ligegyldigt om de er søskende. De er jævnaldrende og trygge ved hinanden. Det havde været noget andet hvis magtforholdene var ulige og den ene blev presset til noget. 

De er nysgerrige og udforsker og har fundet ud af at det giver en rar og kildende fornemmelse - så jeg synes faktisk ikke der er noget galt i at de rører ved hinanden. Du skal huske på at de ikke kender til seksualitet som vi voksne gør. Ordet eksisterer sikkert ikke hos dem. 

Det stilner af helt af sig selv igen. Jeres reaktion er vigtig og I skal passe på at I ikke kommer til at skamme dem som f.eks. ved at skælde ud.

Men igen, læs bgen. Det vil helt sikkert dukke andre lege op

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg er faktisk i gang med at skrive bachelor om børns seksualitet. 

Jeg vil for det første anbefale dig og din mand at læse håndbogen "må vi lege doktorlege" af Anna Louise Stevhøj. 

Derudover er det ligegyldigt om de er søskende. De er jævnaldrende og trygge ved hinanden. Det havde været noget andet hvis magtforholdene var ulige og den ene blev presset til noget. 

De er nysgerrige og udforsker og har fundet ud af at det giver en rar og kildende fornemmelse - så jeg synes faktisk ikke der er noget galt i at de rører ved hinanden. Du skal huske på at de ikke kender til seksualitet som vi voksne gør. Ordet eksisterer sikkert ikke hos dem. 

Det stilner af helt af sig selv igen. Jeres reaktion er vigtig og I skal passe på at I ikke kommer til at skamme dem som f.eks. ved at skælde ud.

Men igen, læs bgen. Det vil helt sikkert dukke andre lege op

1000 gange tak for dit konstruktive svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.