Altså hvad gør man?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
11 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2015

Anonym trådstarter

Mig og min kæreste har været sammen i ca 2 år. Bor sammen, og har hver vores barn, han en søn på 4 og jeg en datter på 4 (kun 3 dage imellem dem) og jeg fangede dem for lidt tid siden i vores seng hvor de legede mor og barn - i dette tilfælde mor og far.. De havde taget tøjet af og så kom jeg ind.. De prøvede at gemme sig og blev rigtig flove. Jeg prøvede at forklare dem at det er helt normalt at man synes at det er spændende men at de to altså er nærmest søskende og så må man ikke have sådanne lege..

Nu skete det så igen og de fik fortalt at de havde rørt ved hinandens kønsdele, min kæreste taklede det ved at blive lidt sur på dem og sagde at det var helt helt forkert det de lavede, jeg siger så at det er okey bare ikke med hinanden..

Jeg føler bare at vi har taklet situationen mega forkert.. De er jo børn, og jeg tror bare det bliver mere spændende for dem når vi siger at de ikke må. Og jeg vil heller ikke have at vi giver dem et forkert syn på deres seksualitet.

Det er bare en SVÆR situation for os som forældre at stå i.. 

Hvordan takler vi det her en anden gang, eller hvordan kunne vi have taklet det bedre???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

S*DD

Anonym skriver:

Mig og min kæreste har været sammen i ca 2 år. Bor sammen, og har hver vores barn, han en søn på 4 og jeg en datter på 4 (kun 3 dage imellem dem) og jeg fangede dem for lidt tid siden i vores seng hvor de legede mor og barn - i dette tilfælde mor og far.. De havde taget tøjet af og så kom jeg ind.. De prøvede at gemme sig og blev rigtig flove. Jeg prøvede at forklare dem at det er helt normalt at man synes at det er spændende men at de to altså er nærmest søskende og så må man ikke have sådanne lege..

Nu skete det så igen og de fik fortalt at de havde rørt ved hinandens kønsdele, min kæreste taklede det ved at blive lidt sur på dem og sagde at det var helt helt forkert det de lavede, jeg siger så at det er okey bare ikke med hinanden..

Jeg føler bare at vi har taklet situationen mega forkert.. De er jo børn, og jeg tror bare det bliver mere spændende for dem når vi siger at de ikke må. Og jeg vil heller ikke have at vi giver dem et forkert syn på deres seksualitet.

Hvordan takler vi det her en anden gang, eller hvordan kunne vi have taklet det bedre???

Jeg vil først lige sige at de jo ingen seksuelle tanker har omkring det, som vi voksne har. De har nok bare opdaget at de ser forskellige ud dernede og undersøger det. De lærer om kroppen. 

Men Man kan sige til dem,  at man ikke rører andre dernede og de må gøre det hver for sig på deres værelse. 

For det skal da helleer ikke være forbudt at røre sig selv

Anmeld Citér

1. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ingen pædagogisk indsigt, men vil da mene det de laver er helt naturligt, og er noget alle børn foretager sig - så det er da noget skidt at skælde ud & forbyde. Hvis de stadig gør det om 6-8 år, så har I et problem, men 4 år gammel så har det absolut intet med andet end nysgerrighed og leg at gøre.

Ægte søskende gør det måske ikke pga aldersforskellen, men jeres to har jo samme alder, altså lige der hvor disse ting er interessante. Måske tvillinger også kunne finde på det?  

Anmeld Citér

1. juni 2015

modesty

Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem at de gør det med hinanden. De leger og udforsker og er nysgerrige og uskyldige. Faktisk vil jeg da mene at det er en fordel at de gør det med et andet barn hvor der er tillid, og de kender hinanden godt.

Jeg synes at det er lidt sigende at den primære grund til at du mener at I har handlet forkert, er at de vil synes at det er spændende grundet jeres reaktion, og gøre det igen. Din primære grund til bekymring burde være at I risikerer at gøre børnene skamfulde over deres helt naturlige udforskning.

Jeg kan godt forstå hvorfor det følelsesmæssigt kan være en svær situation for jer som forældre - men hvis man forsøger at se rationelt på situationen, så ser jeg ikke at der er noget galt.

Anmeld Citér

1. juni 2015

Dorthe1986

Husk nu nu at børn ikke forbinder det med noget seksuelt. De har jo bare fundet ud af at de er forskellige og drevet af nysgerrighed må de jo så undersøge det. Og ja muligvis har de fundet ud af at det føles rart - men der er lang vej til at det bliver noget seksuelt.

Så jeg synes din kæreste har tacklet det meget uheldigt.

Anmeld Citér

1. juni 2015

Patriark

Anonym skriver:

De er da ikke søskende?!

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem at de gør det med hinanden. De leger og udforsker og er nysgerrige og uskyldige. Faktisk vil jeg da mene at det er en fordel at de gør det med et andet barn hvor der er tillid, og de kender hinanden godt.

Jeg synes at det er lidt sigende at den primære grund til at du mener at I har handlet forkert, er at de vil synes at det er spændende grundet jeres reaktion, og gøre det igen. Din primære grund til bekymring burde være at I risikerer at gøre børnene skamfulde over deres helt naturlige udforskning.

Jeg kan godt forstå hvorfor det følelsesmæssigt kan være en svær situation for jer som forældre - men hvis man forsøger at se rationelt på situationen, så ser jeg ikke at der er noget galt.

For at citere mig selv .. ''Og jeg vil heller ikke have at vi giver dem et forkert syn på deres seksualitet.'' 

Og det er jo heller ikke fordi jeg står og holder fast i hvad jeg gør er ret, jeg spørger netop om råd fordi at jeg IKKE ved hvad var det rigtige at gøre i den situation, eller om det var normalt eller ej.

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

De er da ikke søskende?!

De bliver da opvokset som søskende? Deres forældre er jo sammen, og vi alle bor jo sammen under samme tag?

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Husk nu nu at børn ikke forbinder det med noget seksuelt. De har jo bare fundet ud af at de er forskellige og drevet af nysgerrighed må de jo så undersøge det. Og ja muligvis har de fundet ud af at det føles rart - men der er lang vej til at det bliver noget seksuelt.

Så jeg synes din kæreste har tacklet det meget uheldigt.

har også siddet og læst om det nu  

Vi var bare bekymrede for at det var 'forkert'? og at det var noget de måske havde set i tv.. men har læst mig frem til at det er helt normalt

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg vil først lige sige at de jo ingen seksuelle tanker har omkring det, som vi voksne har. De har nok bare opdaget at de ser forskellige ud dernede og undersøger det. De lærer om kroppen. 

Men Man kan sige til dem,  at man ikke rører andre dernede og de må gøre det hver for sig på deres værelse. 

For det skal da helleer ikke være forbudt at røre sig selv

precis 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.