Hun tisser i bukserne hver dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.147 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 3,8 år, hun har tidligt været interesseret i at gå på toilettet og ikke have ble på, da hun var omkring 2 år begyndte hun selv at ville sidde på potten, har ikke presset hende overhovedet.

nu er problemet at hun hver dag tisser i bukserne (i korte perioder kan hun godt gå uden uheld), alle mine pædagogiske evner er ved at dø ud og jeg er mega træt af det. Hun kan godt mærke når hun skal tisse, for det er ikke hver gang hun skal tisse, at der er uheld.

jeg fatter ikke hvad vi gør galt, vi har altid fulgt hende på toilettet og ikke skældt ud når der var uheld. Vi har også prøvet ikke at sige når hun skal tisse (det er tydeligt hvornår hun skal tisse, det ses på hendes ben)

årh jeg er egentligt bare frustreret, for det gik så fint i starten, men nu halvandet år efter skal jeg stadig have skiftetøj med over alt.

nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

LouiseEm

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 3,8 år, hun har tidligt været interesseret i at gå på toilettet og ikke have ble på, da hun var omkring 2 år begyndte hun selv at ville sidde på potten, har ikke presset hende overhovedet.

nu er problemet at hun hver dag tisser i bukserne (i korte perioder kan hun godt gå uden uheld), alle mine pædagogiske evner er ved at dø ud og jeg er mega træt af det. Hun kan godt mærke når hun skal tisse, for det er ikke hver gang hun skal tisse, at der er uheld.

jeg fatter ikke hvad vi gør galt, vi har altid fulgt hende på toilettet og ikke skældt ud når der var uheld. Vi har også prøvet ikke at sige når hun skal tisse (det er tydeligt hvornår hun skal tisse, det ses på hendes ben)

årh jeg er egentligt bare frustreret, for det gik så fint i starten, men nu halvandet år efter skal jeg stadig have skiftetøj med over alt.

nogle gode råd?

Hun er vel bare ikke klar til at skulle gå på toilettet endnu? Vi forsøgte at lære min søn at gå på toilettet da han var 2,5 men han tissede i bukserne og fik derfor bleen på igen. Et års tid senere smed han den af egen fri vilje Nogle børn bliver renlige som 2 årige, andre som 4 årige, og enkelte først når de skal starte i skole. Jeg synes det lyder som om at din datter slet ikke er klar 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Hun er vel bare ikke klar til at skulle gå på toilettet endnu? Vi forsøgte at lære min søn at gå på toilettet da han var 2,5 men han tissede i bukserne og fik derfor bleen på igen. Et års tid senere smed han den af egen fri vilje Nogle børn bliver renlige som 2 årige, andre som 4 årige, og enkelte først når de skal starte i skole. Jeg synes det lyder som om at din datter slet ikke er klar 

Men hun har været klar før, altså i lang tid ikke haft tisset i bukserne 

Anmeld Citér

31. maj 2015

LouiseEm

Men hun har været klar før, altså i lang tid ikke haft tisset i bukserne 

Okay. Det fangede jeg ikke lige af teksten. Så ved jeg ikke hvad det kan være. Tænker stadig at hun ikke havde været helt klar siden det er vendt sådan 

Forsøg eventuelt at lave et belønningssystem, så når hun går på toilettet eller potten, får hun en "godbid", en belønning, så hun begynder at forbinde toilettet med noget positivt. Måske kan hun bare ikke lide at sidde der og tisse, og skal lære det helt forfra, så hun kan lære at sådan er det bare 

Anmeld Citér

31. maj 2015

B&J

Mon ikke bare det er en overgang jeg ville få bleen på så kan hun jo sige hvis hun skal tisse og få bleen af inden

Anmeld Citér

31. maj 2015

Sitrani

Anonym skriver:

nogle gode råd?

Det ku næsten være min datter du skrev om. Hun blir fire om en måned, men har dog ikke uheld hver dag, men måske 2-3 nogle gange 4 gange om ugen lige for tiden.

Jeg gør intet ud af det. Jeg er sikker på at det bare er et lille tilbagefald. Hun har ellers gået uden ret mange uheld siden hun var ca. 2,8 år. Men tænker at hun lige nu har for travlt til at sku gå på toilet - måske bange for at gå glip af noget... men er sikker på det nok skal rette sig.... desuden sover min datter stadig med ble om natten....

Anmeld Citér

31. maj 2015

quindelist

Jeg ville ikke begynde at give hende ble på igen medmindre hun selv efterspørger den. Men evt sætte en potte i stuen og en på hendes værelse (ved ikke hvor stort i bor?) men sådan at hun ikke skal "gå langt væk" fra det hun er igang med og så også kan nå det de gange hun kommer i tanke om at hun skal tisse i sidste øjeblik.

Selvfølgelig skal hun lære at den slags klarer man på toilettet men hvis det er fordi hun kommer i tanke om det for sent eller ikke lige kan finde ud af at gå fra det hun er igang med så kunne det være måden lige at overvinde en dårlig vane på.

Anmeld Citér

31. maj 2015

Os&lilledig

Vores lavede præcis samme stunt!!! I ca samme alder.. Og løb på wc 10 gange i timen agtigt.. Vi fik tjekket for blære betændelse. Men alt var fint. Det forsatte og vi kontaktede lægen som henviste til børne inkontinens klinikken. Det viste sig at hun var hamrende forstoppet og det drillede blæren. Nu er hun snart 6 og bruger stadig nat ble. Hendes blære er ganske enkelt ikke stor nok som den burde. 

Prøv at se mønsteret i det. Er det psykisk et opråb? Er det provokation? Tisser hun ofte..? Er det hjemme kun? Eller kun i bh..? Er der sket ændringer i hendes liv?   Prøv at se an for en periode og prøv at snak med bh hvad de oplever. 

Vores datter var så bange for ikke at kunne komme til bare i legen at hun simpelthen udlod at reagere på tisse trængen. Hjemme begyndte hun at tisse om natten igen pga flytning. Så prøv at se det og få tjekket for blærebetændelse til en start me 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Prøver lige at svare fælles. Var noget frustreret da jeg skrev indlægget så det blev lidt dramatisk (hormonella her )

men hun har perioder hvor det går rigtig godt, hun kan godt have en uge uden uheld, for så ugen efter at have uheld næsten hver dag.

før når hun havde uheld var det små dråber(som hun skyndte sig at sige til os), fordi hun ikk kom hurtigt nok på toilettet, men her på det seneste er hun begyndt at tisse meget i bukserne uden at sige det til os. Det virker som om hun ikke kan løsrive sig fra det hun laver.

nu jeg tænker over det er de store uheld (ikke afføring, men meget tis) startet efter hun kom i børnehave, en børnehave jeg ikke er helt tilfreds med, tre gange i træk har jeg hentet hende helt våd af tis uden at pædagogerne havde opdaget det, og det er faktisk først derefter hun også tisser meget i bukserne hjemme uden at sige det. Måske det er endnu en advarsel mod børnehaven.

tilsidst skal det nævnes at hun ikke bruger nat ble og meget sjældent har uheld i sengen

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Os&lilledig skriver:

Vores lavede præcis samme stunt!!! I ca samme alder.. Og løb på wc 10 gange i timen agtigt.. Vi fik tjekket for blære betændelse. Men alt var fint. Det forsatte og vi kontaktede lægen som henviste til børne inkontinens klinikken. Det viste sig at hun var hamrende forstoppet og det drillede blæren. Nu er hun snart 6 og bruger stadig nat ble. Hendes blære er ganske enkelt ikke stor nok som den burde. 

Prøv at se mønsteret i det. Er det psykisk et opråb? Er det provokation? Tisser hun ofte..? Er det hjemme kun? Eller kun i bh..? Er der sket ændringer i hendes liv?   Prøv at se an for en periode og prøv at snak med bh hvad de oplever. 

Vores datter var så bange for ikke at kunne komme til bare i legen at hun simpelthen udlod at reagere på tisse trængen. Hjemme begyndte hun at tisse om natten igen pga flytning. Så prøv at se det og få tjekket for blærebetændelse til en start me 

Har forsøgt at lave et fælles svar oven over  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.