modesty skriver:
Når man vælger at få et barn sammen, så vælger man efter min mening også et ansvar til. Et ansvar der handler om at holde sammen gennem de hårde tider, og kæmpe alt hvad man kan for at ens barn kan vokse op med begge sine forældre på fuldt tid.
Du siger at din mand ikke ænser dig, men det lyder ærligt talt heller ikke til at du selv gør den store indsats. Det er åbenbart dig der ikke er interesseret i sex? Mon ikke at han går rundt med følelsen af at det er dig der ikke ænser ham?
Ærligt talt, så lyder du faktisk enormt forkælet, og som om du ikke helt har forstået hvad det vil sige at blive en familie. Når du f.eks skriver at du savner jordbær og hvidvin på en tirsdag. Så vidt jeg kan regne ud, kan jeres barn ikke være meget mere end et halvt år? Det er jo ingenting. Livet med små børn ER leverpostejsmadder og mælk. Det går over igen, når barnet bliver lidt større.
Du bliver nødt til at acceptere at visse elementer af livet bliver sat på standby i et par år når man får små børn. At man ikke har sex i et par måneder er rigtig nederen, men det er ikke verdens undergang, og det er ikke unormalt at sexlivet får en krise når man bliver forældre. Der er en grund til at man siger at man ikke må gå fra hinanden før barnet er 2 år.
Jeg synes at du skal gøre en reel indsats. Hvilket primært betyder at starte en åben og ærlig kommunikation med din mand. Hvor udgangspunktet er at I vil hinanden, og vil prøve at finde nogle veje til at få gnisten og nærheden ind i jeres relation igen. Hvis han på nogle punkter ikke lever op til dine forestillinger om en god familiefar, så skal det selvfølgelig adresseres, men det vigtige er at holde sig fra bebrejdelser og skyld, og prøve at se fremad og være konstruktive.
Hvordan lyder jeg forkælet? Det må du meget gerne uddybe.
det jeg skriver omkring hvidvin og jordbær er tydeligvis en metafor.
Hvis nogen vil nøjes med leverpostejsmadder i flere år, så er det jo fint for dem. Jeg kan bare mærke, at jeg vil have noget mere.
jeg synes bestemt ikke, at jeg skriver, at det er op til min kæreste, at give mig det, eller giver ham skylden for noget?
Det er nok nærmere op til mig selv, at finde ud af hvad det er jeg gerne vil.
jeg tror ikke min krise handler så meget handler om ham, men jeg tror, at han føler at jeg overser ham nu. Det er sket i takt med, at jeg er blevet meget mere bevidst om, at vores liv sammen er kørt utrolig meget på hans præmisser.
Jeg har glemt mig selv undervejs, ikke fået sagt fra og til overfor ham, og jeg skal til at finde mig selv igen nu.
Det synes jeg egentlig ikke er forkælet.
Jeg har ikke sagt til ham, at jeg har mistet følelserne for ham og ikke har lyst til ham. Det ligger lidt uudtalt i luften, for han kan jo sagtens se og mærke det.
Jeg trækker mig fysisk fra ham.
Jeg har utrolig gerne ville tale om tingene hen af vejen, i takt med at der har været kriser.. Kvinder er jo nogle snakkehoveder, og det er jeg bestemt også.
Men han vil hellere lade tingene ligge, og føler ofte at det er et angreb, når jeg har nævnt, at jeg er ked af/utilfreds/ærgelig over et eller andet.
F.eks. Omkring min fars diagnose, hvor min kæreste har været totalt fraværende. Den dag hvor diagnosen blev stillet valgte min kæreste, at hygge sig med en kammerat. Jeg sad derhjemme alene med vores barn.
Det har jeg sagt, at jeg blev meget ked af og skuffet over. Ingen respons.
sådan er det hele vejen igennem, og jeg har virkelig brug for at få talt med ham om nogle ting som nager mig. Men det er ikke super konstruktivt, at tale til en som ikke har lyst til samtalen.
Jeg føler mig sgu lidt flad.