Krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
16 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2015

Anonym trådstarter

Kender I det, at man bare er kørt død i sit forhold? I sit liv?

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 2 år. Vi fik et barn sammen inden vi havde haft vores første årsdag.. Det gik alt for stærkt.
Det kan jeg jo sagtens se her bagefter.

Jeg har været sygemeldt, på barsel, nu i gang med nogle online kurser.. Så jeg har været hjemmegående i 1,5 år efterhånden. Jeg keder mig.

Jeg er ikke det mest sociale menneske. Har få veninder, men de er også meget tætte. Vi taler sammen dagligt, men der kan gå måneder i mellem vi ses. Jeg ved faktisk ikke hvorfor.. Jeg gør nok bare ikke for det.

Min kæreste er modsat. Han har voldsomt mange venner.. Han træner, har et godt arbejde, spiller fodbold, roder med computer osv.
Han har været fraværende længe.

Jeg tror, jeg kunne komme ind i stuen med underbukser på hovedet, og han ville ikke se det.

Forholdet til min kæreste er gået op og ned. Vi kendte jo ikke hinanden, da vi blev forældre, så der har måtte slibes kanter.
Det har været hårdt.. Det er stadig hårdt.
Jeg føler ikke så meget for ham længere. Føler mig mest af alt overset..

Måske er vi bare bofæller? Vi har ikke haft sex i flere måneder. 

Jeg føler mig ikke tiltrukket af ham længere.

Jeg tror jeg står lidt i en livskrise.

Min far har fået kræft, og er i gang med kemo. Det har sat en masse tanker i gang om hvilket liv jeg ønsker..

Jeg vil have glæde, nærvær, omsorg, sjov og ballade.. Spise jordbær og drikke hvidvin på en tirsdag.
I stedet synes jeg, at jeg spiser leverpostejsmadder og drikker mælk.

Jeg er bare træt, og trænger til, at der skal ske noget.
Ved ikke engang hvad jeg vil med det her indlæg. Trængte bare til luft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Loa

Kan du mærke om du ønsker de ting du nævner sammen med din kæreste? Ønsker du at det skal være sammen med ham?

Eller føler du løbet er kørt? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Kan du mærke om du ønsker de ting du nævner sammen med din kæreste? Ønsker du at det skal være sammen med ham?

Eller føler du løbet er kørt? 

Jeg tror, at jeg føler, at den som han blev forelsket i, er ikke længere den jeg er. 

Giver det mening? 

Jeg tror ikke, at han føler det store for det menneske jeg er nu.

og omvendt.. Jeg har virkelig behov for at mærke kærlighed. Og det har bare været væk i halvandet år. 

Føler jeg er blevet ignoreret, og jeg trænger til at finde mig selv.

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Jeg tror, at jeg føler, at den som han blev forelsket i, er ikke længere den jeg er. 

Giver det mening? 

Jeg tror ikke, at han føler det store for det menneske jeg er nu.

og omvendt.. Jeg har virkelig behov for at mærke kærlighed. Og det har bare været væk i halvandet år. 

Føler jeg er blevet ignoreret, og jeg trænger til at finde mig selv.

Har du talt med ham om det? Hvad siger han til jeres liv sammen?

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Har du talt med ham om det? Hvad siger han til jeres liv sammen?

Han kan godt mærke, at jeg har trukket mig.. Kysser ham ikke rigtigt mere. Ingen kram m.m. 

Vi havde en kort samtale om det tidligere.

men det lød på ham som at den manglende sex går ham meget på.. Hvilket er fuldt forståeligt. 

Jeg føler bare ikke lyst til ham. Føler mig ikke tiltrukket af ham længere. 

Det er et par måneder siden vi have sex sidst. Det er helt uholdbart.

jeg kan bare ikke mærke hvad jeg føler. Jeg plejede ellers, at være temperamentsfuld, jaloux, fuld af kys og kram.. Nu er jeg bare.. Ja. Ligeglad.

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Han kan godt mærke, at jeg har trukket mig.. Kysser ham ikke rigtigt mere. Ingen kram m.m. 

Vi havde en kort samtale om det tidligere.

men det lød på ham som at den manglende sex går ham meget på.. Hvilket er fuldt forståeligt. 

Jeg føler bare ikke lyst til ham. Føler mig ikke tiltrukket af ham længere. 

Det er et par måneder siden vi have sex sidst. Det er helt uholdbart.

jeg kan bare ikke mærke hvad jeg føler. Jeg plejede ellers, at være temperamentsfuld, jaloux, fuld af kys og kram.. Nu er jeg bare.. Ja. Ligeglad.

Måske i kan lave noget sammen. Tage på er weekendophold. Bare være sammen jer 2 uden at skulle forholde sig til dagligdagen  og få talt sammen. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Meandu

Jeanne skriver:

Måske i kan lave noget sammen. Tage på er weekendophold. Bare være sammen jer 2 uden at skulle forholde sig til dagligdagen  og få talt sammen. 

Kan det være at forelskelsen er gået over, og nu skal i til at finde hinanden igen. Plus så har i fået et barn hurtigt. Din far er syg. Der er mange ting der kan påvirke dine følelser. Håber ikke at du giver op før du har prøvet at redde jeres forhold. Jeg sad i samme situation da jeg fødte vores barn. Følelserne forsvandt bare. Vi havde en krise på et år. Vi skulle lære at være kærester igen. Det der hjalp her, var at vi begyndte at lære ting sammen. Uden barnet. Date igen. Stille og roligt kom følelserne igen men det var hårdt arbejde  

Anmeld Citér

31. maj 2015

mortilnoahogmelina

Jeg tænker lidt om du evt kunne have en depression ... Du virker ikke besynderlig glad for dig selv eller dit liv ... 

Jeg taler af erfaring , og en dep Lan medføre manglende sexlyst .. 

Du er velkommen til at skrive privat hvis du vil have det uddybet .. Jeg ønsket ikke at udlevere mig selv for meget offentligt 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Anonym trådstarter

mortilnoahogmelina skriver:

Jeg tænker lidt om du evt kunne have en depression ... Du virker ikke besynderlig glad for dig selv eller dit liv ... 

Jeg taler af erfaring , og en dep Lan medføre manglende sexlyst .. 

Du er velkommen til at skrive privat hvis du vil have det uddybet .. Jeg ønsket ikke at udlevere mig selv for meget offentligt 

Tanken har strejfet mig, om det kunne være en depression. 

Men jeg tror måske nærmere, at jeg bare er lidt udkørt. Jeg har været på så længe, hvor min kæreste har plejet sig selv og egne interesser. 

Jeg skal finde frem til noget der er godt for mig. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

modesty

Kender I det, at man bare er kørt død i sit forhold? I sit liv?

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 2 år. Vi fik et barn sammen inden vi havde haft vores første årsdag.. Det gik alt for stærkt.
Det kan jeg jo sagtens se her bagefter.

Jeg har været sygemeldt, på barsel, nu i gang med nogle online kurser.. Så jeg har været hjemmegående i 1,5 år efterhånden. Jeg keder mig.

Jeg er ikke det mest sociale menneske. Har få veninder, men de er også meget tætte. Vi taler sammen dagligt, men der kan gå måneder i mellem vi ses. Jeg ved faktisk ikke hvorfor.. Jeg gør nok bare ikke for det.

Min kæreste er modsat. Han har voldsomt mange venner.. Han træner, har et godt arbejde, spiller fodbold, roder med computer osv.
Han har været fraværende længe.

Jeg tror, jeg kunne komme ind i stuen med underbukser på hovedet, og han ville ikke se det.

Forholdet til min kæreste er gået op og ned. Vi kendte jo ikke hinanden, da vi blev forældre, så der har måtte slibes kanter.
Det har været hårdt.. Det er stadig hårdt.
Jeg føler ikke så meget for ham længere. Føler mig mest af alt overset..

Måske er vi bare bofæller? Vi har ikke haft sex i flere måneder. 

Jeg føler mig ikke tiltrukket af ham længere.

Jeg tror jeg står lidt i en livskrise.

Min far har fået kræft, og er i gang med kemo. Det har sat en masse tanker i gang om hvilket liv jeg ønsker..

Jeg vil have glæde, nærvær, omsorg, sjov og ballade.. Spise jordbær og drikke hvidvin på en tirsdag.
I stedet synes jeg, at jeg spiser leverpostejsmadder og drikker mælk.

Jeg er bare træt, og trænger til, at der skal ske noget.
Ved ikke engang hvad jeg vil med det her indlæg. Trængte bare til luft.

Når man vælger at få et barn sammen, så vælger man efter min mening også et ansvar til. Et ansvar der handler om at holde sammen gennem de hårde tider, og kæmpe alt hvad man kan for at ens barn kan vokse op med begge sine forældre på fuldt tid.

Du siger at din mand ikke ænser dig, men det lyder ærligt talt heller ikke til at du selv gør den store indsats. Det er åbenbart dig der ikke er interesseret i sex? Mon ikke at han går rundt med følelsen af at det er dig der ikke ænser ham?

Ærligt talt, så lyder du faktisk enormt forkælet, og som om du ikke helt har forstået hvad det vil sige at blive en familie. Når du f.eks skriver at du savner jordbær og hvidvin på en tirsdag. Så vidt jeg kan regne ud, kan jeres barn ikke være meget mere end et halvt år? Det er jo ingenting. Livet med små børn ER leverpostejsmadder og mælk. Det går over igen, når barnet bliver lidt større.

Du bliver nødt til at acceptere at visse elementer af livet bliver sat på standby i et par år når man får små børn. At man ikke har sex i et par måneder er rigtig nederen, men det er ikke verdens undergang, og det er ikke unormalt at sexlivet får en krise når man bliver forældre. Der er en grund til at man siger at man ikke må gå fra hinanden før barnet er 2 år. 

Jeg synes at du skal gøre en reel indsats. Hvilket primært betyder at starte en åben og ærlig kommunikation med din mand. Hvor udgangspunktet er at I vil hinanden, og vil prøve at finde nogle veje til at få gnisten og nærheden ind i jeres relation igen. Hvis han på nogle punkter ikke lever op til dine forestillinger om en god familiefar, så skal det selvfølgelig adresseres, men det vigtige er at holde sig fra bebrejdelser og skyld, og prøve at se fremad og være konstruktive.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.