Skal skilles men manden vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Hvis bare det var sådan.... Nej, en "kort" baggrunds historie lyder at han er psykisk syg men tager ikke imod hjælp. Han er i søgelyset for "tunge" personlighedsforstyrrelser . Han manipulere og truer, hvilket har gjort at han indtil videre er "blevet". Men nu har jeg fået noget psykisk støtte til og forlade ham, og derfor er det nu. Han ved udemærket at vi skulle ha været skilt, vi skulle aldrig være blevet gift! Men desværre har jeg været for nedkørt til og trække mig selv ud. Han skrider ofte og er væk i dage til uger, men fordi han kan mærke nu at jeg mener hvad jeg siger om skilsmissen, så gør han alt for og "holde" på mig! Han skyr ingen midler..... Derfor har han hævet sine penge, simpelthen hævn...... Og nu sidder jeg så i saksen han har så lige skrevet at jeg nok skal få pengene, men at han nægter og flytte sin adresse, han bor her og sådan er det..... Aner ikke mine levende råd

Jeg kan ikke sige så meget i forhold til din situation, men kan der være mulighed for at du vil kunne finde/få hjælp til at finde en ny lejebolig kun til dig? evt måske kontakte kommunen eller hvem der er man skal kontakte om noget beskyttet bolig eller hvad det hedder på grund af jeres historie og hans formodet diagnose? du får i hvert fald et kæmpe  med her fra.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Jeg kan ikke sige så meget i forhold til din situation, men kan der være mulighed for at du vil kunne finde/få hjælp til at finde en ny lejebolig kun til dig? evt måske kontakte kommunen eller hvem der er man skal kontakte om noget beskyttet bolig eller hvad det hedder på grund af jeres historie og hans formodet diagnose? du får i hvert fald et kæmpe  med her fra.

Har lånt til dette indskud i kommunen, så det tænker jeg umiddelbart ikke jeg kan? :/

Anmeld Citér

30. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Har lånt til dette indskud i kommunen, så det tænker jeg umiddelbart ikke jeg kan? :/

Heller ikke vis du møder op eller ring og forklare dem situationen? tænker det ville være et forsøg værd at prøve

Anmeld Citér

30. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Og han er nu "skredet" fra det hele og har hævet sin løn!!!! Regninger og husleje bliver trukket på mandag og jeg har ikke pengene!! Vi bor i en lejebolig som vi lige er flyttet ind i, og har begge underskrevet lejekontrakten! Han er ikke til og snakke til fornuft! Han nægter skilsmisse, og nægter og flytte sin adresse, hvilket vil sige, jeg kan intet søge af tilskud, og , regninger bliver trukket på mandag!!!! Hvad fanden gør jeg!?

Jeg ville ringe til boligforening osv. og forklare sotuationen til at starte med. Og så ville jeg også ringe til sagsbehandler og høre hvad mam kan gøre samt gratis retshjælp. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvis bare det var sådan.... Nej, en "kort" baggrunds historie lyder at han er psykisk syg men tager ikke imod hjælp. Han er i søgelyset for "tunge" personlighedsforstyrrelser . Han manipulere og truer, hvilket har gjort at han indtil videre er "blevet". Men nu har jeg fået noget psykisk støtte til og forlade ham, og derfor er det nu. Han ved udemærket at vi skulle ha været skilt, vi skulle aldrig være blevet gift! Men desværre har jeg været for nedkørt til og trække mig selv ud. Han skrider ofte og er væk i dage til uger, men fordi han kan mærke nu at jeg mener hvad jeg siger om skilsmissen, så gør han alt for og "holde" på mig! Han skyr ingen midler..... Derfor har han hævet sine penge, simpelthen hævn...... Og nu sidder jeg så i saksen han har så lige skrevet at jeg nok skal få pengene, men at han nægter og flytte sin adresse, han bor her og sådan er det..... Aner ikke mine levende råd

Prøv at ringe til lokk. Måske kan de rådgive, måske kan du komme på krisecenter? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det vil jeg her sikkert gøre! Men hvordan Søren skal jeg skaffe pengenen :/ tænker bare, det må da være en lov om at ægtefæller ikke bare kan smutte på den måde og så "slippe afsted" med det? Han skal da betale?? ELLer ? 

Jo rent juridisk hæfter han for sine regninger. Det gør man uanset, om man er ægtefælle eller ej. Hvis jeg forstår korrekt ud fra dine indlæg, så er der tale om regninger i jeres begges navn men, at pengene hæves fra din konto. Står regningerne ikke i jeres begges navn, er det kun den, der står som kunden, der hæfter for regningen, uanset om der er tale om regninger til jeres fælles hjem f.eks. internet, telefon osv.

Rent praktisk er problemet i din situation, at kreditor kan være helt ligeglad med jeres indbyrdes afregning, når der er tale om regninger, hvor I begge står som kunden som f.eks. på jeres lejekontrakt. Betales huslejen ikke, kan I som yderste konsekvens miste lejligheden, betales telefonregningen ikke lukkes telefonen osv. uanset, hvem af jer, der har skylden for, at regningen ikke betales. I hæfter for betalingen sammen og betaler den ene ikke sin del, kan de kræve, at den anden betaler det hele. Kommer du til at betale hele regningen, skylder din mand så juridisk dig pengene, men vil han ikke betale, så er den eneste mulighed at hive ham i retten for at få pengene. 

I forbindelse med skilsmissen vil I skulle dele jeres bo og i den forbindelse kan du gøre krav på de penge han skylder dig uden, at I skal i en retssag (medmindre I ikke kan blive enige om bodelingen).

Jeg ved godt, at det juridiske svar ikke kan hjæpe dig lige nu, hvor regningerne skal betales på mandag, og pengene ikke er der. Juraen arbejder desværre ikke ret hurtigt, når folk ikke vil samarbejde, så selv om du har din rettigheder i forhold til din mand, er der ikke så meget at gøre til på mandag, når han ikke vil opfylde dem.

Anmeld Citér

30. maj 2015

alenemor42

Du skal have fat i en advokat !!  

Anmeld Citér

2. juni 2015

MorDk

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke hjælpe med det juridiske, desværre, men går da ud fra, han hæfter for sin del af huslejen og øvrige udgifter.

Men: I er lige flyttet i lejebolig og har begge underskrevet lejekontrakten. Nu skal I skilles - mod hans vilje. Det lyder som om, det er kommet som en lyn fra en åben himmel, så hans reaktion er vel ren panik? Helt skåret ind til benet og uden at kende historien bag, så har du "smidt ham ud" fra jeres nye hjem - og han tænker vel, at når du ikke vil have ham dér, så vil han heller ikke bidrage til udgifterne. Det må være en meget dramatisk situation for jer begge. 

I hæfter soldarisk. ved gæld eksempevis)

Hvis i har gæld og han nægter at betale - så skal du betale. 

Uretfærdigt men sådan er det. Men ring og lav nogle aftaler. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

FN

Jeg tror der findes noget der hedder ægtefællebidrag, du kan læse om det på borger.dk, det kan også være du kan finde andre tilskud ☺ 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Det vil jeg her sikkert gøre! Men hvordan Søren skal jeg skaffe pengenen :/ tænker bare, det må da være en lov om at ægtefæller ikke bare kan smutte på den måde og så "slippe afsted" med det? Han skal da betale?? ELLer ? 

Han kan desværre godt bare smutte afsted og lade dig sidde alene tilbage med huslejen. Også selv om at han også har skrevet under på kontrakten.

Som hovedregel hæfter ægtefæller ikke for hinandens gæld. Men der er (desværre) nogle områder hvor i hæfter for hinanden. Det gælder skattegæld og så også sådan noget som husleje når I begge står på kontrakten. Altså, man hæfter for de ting man i fællesskab har skrevet under på.

Du skal hurtigst muligt, have gang i en separations sag. Du kan blive separeret, selv om at din ægtefælle ikke vil. Og når du er separeret kan du betragtes som enlig og søge diverse tilskud/hjælp til enlige. Og det skulle ikke være noget problem at få flyttet hans adresse hos folkeregisteret, så snart at du har indsendt separations papirerne.

Så søg separation øjeblikkeligt. Og søg alle tilskud allerede idag. De bliver bevilliget med tilbagevirkende kraft, så snart at separationen er trådt i kraft. Alt dette kan gøres på borger.dk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.