Anonym skriver:
Det vil jeg her sikkert gøre! Men hvordan Søren skal jeg skaffe pengenen :/ tænker bare, det må da være en lov om at ægtefæller ikke bare kan smutte på den måde og så "slippe afsted" med det? Han skal da betale?? ELLer ? 

Jo rent juridisk hæfter han for sine regninger. Det gør man uanset, om man er ægtefælle eller ej. Hvis jeg forstår korrekt ud fra dine indlæg, så er der tale om regninger i jeres begges navn men, at pengene hæves fra din konto. Står regningerne ikke i jeres begges navn, er det kun den, der står som kunden, der hæfter for regningen, uanset om der er tale om regninger til jeres fælles hjem f.eks. internet, telefon osv.
Rent praktisk er problemet i din situation, at kreditor kan være helt ligeglad med jeres indbyrdes afregning, når der er tale om regninger, hvor I begge står som kunden som f.eks. på jeres lejekontrakt. Betales huslejen ikke, kan I som yderste konsekvens miste lejligheden, betales telefonregningen ikke lukkes telefonen osv. uanset, hvem af jer, der har skylden for, at regningen ikke betales. I hæfter for betalingen sammen og betaler den ene ikke sin del, kan de kræve, at den anden betaler det hele. Kommer du til at betale hele regningen, skylder din mand så juridisk dig pengene, men vil han ikke betale, så er den eneste mulighed at hive ham i retten for at få pengene.
I forbindelse med skilsmissen vil I skulle dele jeres bo og i den forbindelse kan du gøre krav på de penge han skylder dig uden, at I skal i en retssag (medmindre I ikke kan blive enige om bodelingen).
Jeg ved godt, at det juridiske svar ikke kan hjæpe dig lige nu, hvor regningerne skal betales på mandag, og pengene ikke er der. Juraen arbejder desværre ikke ret hurtigt, når folk ikke vil samarbejde, så selv om du har din rettigheder i forhold til din mand, er der ikke så meget at gøre til på mandag, når han ikke vil opfylde dem.