Skal skilles men manden vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.839 visninger
19 svar
24 synes godt om
30. maj 2015

Anonym trådstarter

Og han er nu "skredet" fra det hele og har hævet sin løn!!!! Regninger og husleje bliver trukket på mandag og jeg har ikke pengene!! Vi bor i en lejebolig som vi lige er flyttet ind i, og har begge underskrevet lejekontrakten! Han er ikke til og snakke til fornuft! Han nægter skilsmisse, og nægter og flytte sin adresse, hvilket vil sige, jeg kan intet søge af tilskud, og , regninger bliver trukket på mandag!!!! Hvad fanden gør jeg!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Og han er nu "skredet" fra det hele og har hævet sin løn!!!! Regninger og husleje bliver trukket på mandag og jeg har ikke pengene!! Vi bor i en lejebolig som vi lige er flyttet ind i, og har begge underskrevet lejekontrakten! Han er ikke til og snakke til fornuft! Han nægter skilsmisse, og nægter og flytte sin adresse, hvilket vil sige, jeg kan intet søge af tilskud, og , regninger bliver trukket på mandag!!!! Hvad fanden gør jeg!?

hvis han ikke bor der udover med adressen, så ringer du til folkeregistret og fortæller at han ikke bor på adressen, men at han nægter at flytte den, så flytter de den.. Og så har du mulighed for at søge div tilskud :-) 

Anmeld Citér

30. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Skriv allerede nu mails rundt til der hvor regningerne skal betales og ring så rundt mandag og forklar situationen. Det sætter dig i bedre lys. Også derefter snak med bank evt hjælp. Ved ikk hvordan du står når i begge står på kontrakten men ring til set bolig kontor og hør om dine muligheder. Men budget mæssigt så hæves der vel fra hans konto også, så går han jo bare i minus. Hvis han ik har stoppet det :-S

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

hvis han ikke bor der udover med adressen, så ringer du til folkeregistret og fortæller at han ikke bor på adressen, men at han nægter at flytte den, så flytter de den.. Og så har du mulighed for at søge div tilskud :-) 

Også trods han står på lejekontrkat? 

Og hvad med på mandag? Kan ikke nå og søge noget som helst :/ 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Skriv allerede nu mails rundt til der hvor regningerne skal betales og ring så rundt mandag og forklar situationen. Det sætter dig i bedre lys. Også derefter snak med bank evt hjælp. Ved ikk hvordan du står når i begge står på kontrakten men ring til set bolig kontor og hør om dine muligheder. Men budget mæssigt så hæves der vel fra hans konto også, så går han jo bare i minus. Hvis han ik har stoppet det :-S

Kan se på min netbank at jeg ikke får penge af ham sendt, så desværre!

Anmeld Citér

30. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Mandag morgen ringer du som en anden også har skrevet, til dem du ikke kan betale til! Derefter ville jeg nok snakke med banken og høre ad. Evt kommunen Og høre hvad du kan gøre i dit sted. 

Men det er vigtigt at komme i dialog med de steder du ikke kan betale til. De er mere forstående end man tror, hvis bare det bliver forklaret og varslet. 

Kæmpe stort kram til digdet kan ikke være en let situation at stå i. Har du noget familie/gode venner der kan støtte og råde dig? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Også trods han står på lejekontrkat? 

Og hvad med på mandag? Kan ikke nå og søge noget som helst :/ 

Ja det tror jeg ikke har noget at sige.. Altså du forklare dem bare hvordan det hænger sammen,  de plejer at være søde og forstående..  

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Mandag morgen ringer du som en anden også har skrevet, til dem du ikke kan betale til! Derefter ville jeg nok snakke med banken og høre ad. Evt kommunen Og høre hvad du kan gøre i dit sted. 

Men det er vigtigt at komme i dialog med de steder du ikke kan betale til. De er mere forstående end man tror, hvis bare det bliver forklaret og varslet. 

Kæmpe stort kram til digdet kan ikke være en let situation at stå i. Har du noget familie/gode venner der kan støtte og råde dig? 

Det vil jeg her sikkert gøre! Men hvordan Søren skal jeg skaffe pengenen :/ tænker bare, det må da være en lov om at ægtefæller ikke bare kan smutte på den måde og så "slippe afsted" med det? Han skal da betale?? ELLer ? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det vil jeg her sikkert gøre! Men hvordan Søren skal jeg skaffe pengenen :/ tænker bare, det må da være en lov om at ægtefæller ikke bare kan smutte på den måde og så "slippe afsted" med det? Han skal da betale?? ELLer ? 

Jeg kan ikke hjælpe med det juridiske, desværre, men går da ud fra, han hæfter for sin del af huslejen og øvrige udgifter.

Men: I er lige flyttet i lejebolig og har begge underskrevet lejekontrakten. Nu skal I skilles - mod hans vilje. Det lyder som om, det er kommet som en lyn fra en åben himmel, så hans reaktion er vel ren panik? Helt skåret ind til benet og uden at kende historien bag, så har du "smidt ham ud" fra jeres nye hjem - og han tænker vel, at når du ikke vil have ham dér, så vil han heller ikke bidrage til udgifterne. Det må være en meget dramatisk situation for jer begge. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke hjælpe med det juridiske, desværre, men går da ud fra, han hæfter for sin del af huslejen og øvrige udgifter.

Men: I er lige flyttet i lejebolig og har begge underskrevet lejekontrakten. Nu skal I skilles - mod hans vilje. Det lyder som om, det er kommet som en lyn fra en åben himmel, så hans reaktion er vel ren panik? Helt skåret ind til benet og uden at kende historien bag, så har du "smidt ham ud" fra jeres nye hjem - og han tænker vel, at når du ikke vil have ham dér, så vil han heller ikke bidrage til udgifterne. Det må være en meget dramatisk situation for jer begge. 

Hvis bare det var sådan.... Nej, en "kort" baggrunds historie lyder at han er psykisk syg men tager ikke imod hjælp. Han er i søgelyset for "tunge" personlighedsforstyrrelser . Han manipulere og truer, hvilket har gjort at han indtil videre er "blevet". Men nu har jeg fået noget psykisk støtte til og forlade ham, og derfor er det nu. Han ved udemærket at vi skulle ha været skilt, vi skulle aldrig være blevet gift! Men desværre har jeg været for nedkørt til og trække mig selv ud. Han skrider ofte og er væk i dage til uger, men fordi han kan mærke nu at jeg mener hvad jeg siger om skilsmissen, så gør han alt for og "holde" på mig! Han skyr ingen midler..... Derfor har han hævet sine penge, simpelthen hævn...... Og nu sidder jeg så i saksen han har så lige skrevet at jeg nok skal få pengene, men at han nægter og flytte sin adresse, han bor her og sådan er det..... Aner ikke mine levende råd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.