Benjamins'mor skriver:
... Jeg ved ikke lige om den høre under her, men kunne ikke finde en anden passende kategori.
Overskriften er måske heller ikke helt passende, men heller ikke her kunne jeg finde en passende. 
Da jeg hentede min datter i vuggestuen i dag, trak hendes pædagog (hendes kontakt pædagog tror jeg det hedder) mig til side og fortæller de oplever at hun hver gang de spiser tager kop eller tallerken helt op i hovedet og sidder og stirre på det, det samme sker når de læser en bog mv. Hun fortæller også at de synes hun går lidt sjovt, og at hun tit falder over sine egne ben (dette oplever jeg også hjemme). Pædagogen fortæller at hun tror min datter er langsynet.
Efter hun fortalte dette satte det tankerne lidt i gang hos mig, for jeg kom til at tænke på at hun også gør det derhjemme, altså med maden og koppen, men har aldrig rigtigt tænkt over det udover at hun nok bare var meget nysgerrig. Hun falder også tit når hun går hjemme, uden der ligger noget på gulvet eller at hendes ben rammer hinanden. Jeg har egentligt ikke tænkt det som at der kunne være noget med hendes syn, hun er kun 20 måneder.
Jeg lagde også mærke til i dag at hendes pupiller er meget store hele tiden, de bliver ikke rigtigt små som andres.
Hvad tænker i om det? Jeg vil selvfølgelig gerne få det tjekket, men hvem kontakter man?
Er det lægen først eller kan jeg bare ringe direkte til øjenlægen? Kan de overhovedet tjekke synet på en der er så lille?
Det lyder mere som om hun er nærsynet og skal se tingene tæt på. Afsted til øje læge med hende.