Pas, navneændring og rejse... Hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Så længe navnet på flybillet og pas stemmer overens er det som udgangspunkt ikke noget problem. Jeg er dog lidt i tvivl, om der kan være nogen problemer, hvis man skal til et land, der kræver visum, da det vist skal søges i det rigtige navn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

fnuggi

LouiseEm skriver:

Hej de damer! 

Sagen er den, at vi skal rejse i uge 28. Ungerne har fået lavet nye pas, men mit pas er gyldigt 5 år endnu. Problemet er, at jeg i mellemtiden har skiftet efternavn. Ungernes efternavne er automatisk skiftet til det nye, og deres pas er derfor selvfølgelig udfyldt med det nye efternavn, og derfor er efternavnene i deres pas anderledes end efternavnet i mit. Kan dette blive et problem? Kan læse mig frem til, at så længe navnet på flybilletten stemmer overens med navnet i passet burde det ikke blive et problem. Jeg gider ikke bruge 7-800 kroner på pas og pasbilleder hvis jeg stadig kan rejse på det gamle. Det er en formue i min verden.

Nogen der har prøvet at stå i samme situation?

vh. Louise 

jeg rejset til tailand med mit pas der ikke har samme efternavn og det der er vigtig at at du har bilet og pas og visum i det navn der står på passet  det var ikke noget problem 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Tøs85

LouiseEm skriver:

Hej de damer! 

Sagen er den, at vi skal rejse i uge 28. Ungerne har fået lavet nye pas, men mit pas er gyldigt 5 år endnu. Problemet er, at jeg i mellemtiden har skiftet efternavn. Ungernes efternavne er automatisk skiftet til det nye, og deres pas er derfor selvfølgelig udfyldt med det nye efternavn, og derfor er efternavnene i deres pas anderledes end efternavnet i mit. Kan dette blive et problem? Kan læse mig frem til, at så længe navnet på flybilletten stemmer overens med navnet i passet burde det ikke blive et problem. Jeg gider ikke bruge 7-800 kroner på pas og pasbilleder hvis jeg stadig kan rejse på det gamle. Det er en formue i min verden.

Nogen der har prøvet at stå i samme situation?

vh. Louise 

Jeg rejste til Thailand med min pas med mit gamle efternavn.. Ingen problemer overhovedet!! Men navnet på billetten skal stemme overens med passet.. Og i nogle lande er reglerne strammere.. F.eks USA, der kan du ikke rejse til hvis ikke passet er opdateret..

Anmeld Citér

30. maj 2015

NGV

Da vi skulle på bryllupsrejse var mit navn jo også blevet ændret, men vi bestilte billetterne i mit gamle navn så det stemte overens med passet. Vi var i Egypten, og der var ingen problemer. Det er 4 år siden, og har stadig det pas. Skal dog snart have lavet et nyt da det udløber nu her

Anmeld Citér

30. maj 2015

LouiseEm

Tak for jeres svar, vi skal bare til Tyrkiet eller Tunesien (afbudsrejse, så vi ved ikke helt hvor turen går hen endnu) så tænker det nok skal gå med alle de gode historier jeg har hørt. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.