Pas, navneændring og rejse... Hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.454 visninger
14 svar
2 synes godt om
29. maj 2015

LouiseEm

Hej de damer! 

Sagen er den, at vi skal rejse i uge 28. Ungerne har fået lavet nye pas, men mit pas er gyldigt 5 år endnu. Problemet er, at jeg i mellemtiden har skiftet efternavn. Ungernes efternavne er automatisk skiftet til det nye, og deres pas er derfor selvfølgelig udfyldt med det nye efternavn, og derfor er efternavnene i deres pas anderledes end efternavnet i mit. Kan dette blive et problem? Kan læse mig frem til, at så længe navnet på flybilletten stemmer overens med navnet i passet burde det ikke blive et problem. Jeg gider ikke bruge 7-800 kroner på pas og pasbilleder hvis jeg stadig kan rejse på det gamle. Det er en formue i min verden.

Nogen der har prøvet at stå i samme situation?

vh. Louise 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

prøv at hør det sted i får lavet pas om det har nogen betydning.

Anmeld Citér

29. maj 2015

(august)

Hvis der f.eks står et andet navn på dit dankort/Visakort og andre typer legitimering, kan der opstå problemer. Det kan godt være det er en mindre formue, men prøv at tænke på alt det ballede som der kan opstå fordi dit pas ikke har samme navn som andre legimitationstyper. Også holder det jo i 10 år. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Happiness

Har gjort flere gange uden problemer Så længe billetten stemmer overens med passet som du skriver.

De ved jo at især kvinder kan skifte efternavn i forbindelse med ægteskab. Cpr osv stemmer jo overens Så jeg ventede altså til mit pas udløb, før jeg fik et med mit nuværende efternavn  

Har aldrig oplevet det som et problem, heller ej når jeg samtidigt har vist visa kort eller sygesikring med andet efternavn. 

Jeg bruger jo også mit kørekort i udlandet, selv om der er mit gamle efternavn på. Og det har jeg altså ikke tænkt mig at udskifte

Anmeld Citér

29. maj 2015

Lotus86

Det er slet ikke noget problem, så længe navnet på billetten stemmer over ens med det i passet

Anmeld Citér

29. maj 2015

LouiseEm

Isabella_mor skriver:

https://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/

Øh.. Det hjælper mig jo ikke. Der står jo ikke noget svar på mine spørgsmål  

Anmeld Citér

29. maj 2015

LouiseEm

Happiness skriver:

Har gjort flere gange uden problemer Så længe billetten stemmer overens med passet som du skriver.

De ved jo at især kvinder kan skifte efternavn i forbindelse med ægteskab. Cpr osv stemmer jo overens Så jeg ventede altså til mit pas udløb, før jeg fik et med mit nuværende efternavn  

Har aldrig oplevet det som et problem, heller ej når jeg samtidigt har vist visa kort eller sygesikring med andet efternavn. 

Jeg bruger jo også mit kørekort i udlandet, selv om der er mit gamle efternavn på. Og det har jeg altså ikke tænkt mig at udskifte

Fedt. Det gør jeg altså så 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Isabella_mor

LouiseEm skriver:

Øh.. Det hjælper mig jo ikke. Der står jo ikke noget svar på mine spørgsmål  

Jeg mener at have læst at når man skifter navn skal man også have ændret sit pas hvis man skal rejse. 

Jeg ville nok ikke turde at tage afsted med et pas der faktisk er ugyldigt eftersom dit navn er ændret. 

Du kunne jo risikere ikke at få lov til at rejse afsted? 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Isabella_mor

Jeg kan dog se at det er som du skriver, at navnet i passet og navnet på biletten blit skal stemme overens. 

Så burde der ikke være nogle problemer  

god rejse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.