Backpacke i Thailand alene med 5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2015

PernilleogLouis

karisima skriver:

Hvor længe har I været afsted af gangen? Og hvor meget har du planlagt hjemmefra?

Åh jeg har sådan lyst til at komme afsted 

første gang var der planlagt meget hjemmefra - anden gang var det kun flybillet også et hotel 3 dage også tog vi den derefter.

vi har været 3 gange i thailand - første gang var han lige blevet 5 (der havde jeg så min søster med) og han syns det var fantastisk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

Patriark

karisima skriver:

Jeg har gået med en tanke de sidste måneder og jeg har brug for at høre om nogen har erfaringer på området...

Jeg vil super gerne backpacke i 3 uger i Thailand alene med min datter men det eneste der holder mig tilbage er tanken om "hvad nu hvis der sker mig noget og så står hun helt helt alene uden mulighed for at kommunikere med thai'erne"

Er det fjollet at tænke det? Jeg har backpacket alene så selve rejseformen er jeg helt tryg ved. Har nogen prøvet at rejse alene på den måde (ikke charter) og vil dele erfaringer? 

Du kunne prøve interrail i Europa som en prøve!? 

Anmeld Citér

29. maj 2015

lineog4

Jeg ville ikke betænke mig, og hvad jeg har hørt om Thailand er der bærnevenligt og nemt at back packe.

En rejse med børn handler for mig mest om egen følelse af tryghed. Hvis du er tryg ved rejsen og stråler af det, ja så vil din datter vide det og kunne slappe af.

jeg har kun back packet uden børn, men ville hvis pengene var til det gerne gøre det med mine børn.

Når vi rejser er det heller ikke som charter, men med bil der hen hvor vi lige føler for det. Mange gange er intet planlagt på forhånd men vi tager det som det kommer og som vi lyster. Vi er ca 3-4 forskellige steder på de 3 uger og ungerne klarer både varme, at flytte, ventetiden og ikke mindst mit behov for at se alverdens ting  i år står den feks. På Pompei og Napoli i juli måned håber det er en lidt kold sommer i Italien  

men vi ved sp også hver gang det skal indlægges et børnevenligt stop med vand og ikke for mange "vi skal se" ting.

men tag afsted, du vil ikke fortryde det - ej bliver helt misundelig.

Anmeld Citér

29. maj 2015

modesty

karisima skriver:

Jeg skal nok bare kaste mig ud i det  Overvejer om jeg kan give hende et armbånd el lign på med navn, nationalitet og tlf til familie i DK  

Lyder som en god idé. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

modesty

lineog4 skriver:

Jeg ville ikke betænke mig, og hvad jeg har hørt om Thailand er der bærnevenligt og nemt at back packe.

En rejse med børn handler for mig mest om egen følelse af tryghed. Hvis du er tryg ved rejsen og stråler af det, ja så vil din datter vide det og kunne slappe af.

jeg har kun back packet uden børn, men ville hvis pengene var til det gerne gøre det med mine børn.

Når vi rejser er det heller ikke som charter, men med bil der hen hvor vi lige føler for det. Mange gange er intet planlagt på forhånd men vi tager det som det kommer og som vi lyster. Vi er ca 3-4 forskellige steder på de 3 uger og ungerne klarer både varme, at flytte, ventetiden og ikke mindst mit behov for at se alverdens ting  i år står den feks. På Pompei og Napoli i juli måned håber det er en lidt kold sommer i Italien  

men vi ved sp også hver gang det skal indlægges et børnevenligt stop med vand og ikke for mange "vi skal se" ting.

men tag afsted, du vil ikke fortryde det - ej bliver helt misundelig.

Glæd jer til Pompeii, det er virkelig en fantastisk oplevelse. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

FN

Jeg synes sagtens du kan tage afsted! Som du selv nævner, så ville jeg helt sikkert udstyre din datter med et armbånd med nødvendige oplysninger, og evt. en lille seddel med hvilket hotel/vandrehjem i overnatter på. Thailand er et fantastisk land at rejse i - især også med børn. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

majba

karisima skriver:

Fed blog der ihvertfald ikke gør lysten til at komme afsted mindre 

Nej vel! Den er så god :-) jeg flugt med næsten siden de rejste. Det giver virkelig en blod på tanden til at tage afsted :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.