Backpacke i Thailand alene med 5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
16 svar
10 synes godt om
28. maj 2015

karisima

Jeg har gået med en tanke de sidste måneder og jeg har brug for at høre om nogen har erfaringer på området...

Jeg vil super gerne backpacke i 3 uger i Thailand alene med min datter men det eneste der holder mig tilbage er tanken om "hvad nu hvis der sker mig noget og så står hun helt helt alene uden mulighed for at kommunikere med thai'erne"

Er det fjollet at tænke det? Jeg har backpacket alene så selve rejseformen er jeg helt tryg ved. Har nogen prøvet at rejse alene på den måde (ikke charter) og vil dele erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Bebsen

Jeg har overvejet det samme, måske endda længere tid afsted, men har samme tanker som dig, så jeg følger lige med 

Anmeld Citér

28. maj 2015

sne190810

Jeg har ingen fif, dog har jeg en veninde, som også havde backpacket rundt før hun fik barn, og Havde en ide om at det skulle hun fortsætte med. 

Hun var afsted til Thailand, og havde sin datter med. Det var vist ikke noget hun ville anbefale andre, for en ting er at være alene på backpack, en helt anden ting er at være afsted med et barn. 

Varmen, det uforudsigelige, kost og logi osv. er ikke optimalt for et barn, sagde hun. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

karisima

sne190810 skriver:

Jeg har ingen fif, dog har jeg en veninde, som også havde backpacket rundt før hun fik barn, og Havde en ide om at det skulle hun fortsætte med. 

Hun var afsted til Thailand, og havde sin datter med. Det var vist ikke noget hun ville anbefale andre, for en ting er at være alene på backpack, en helt anden ting er at være afsted med et barn. 

Varmen, det uforudsigelige, kost og logi osv. er ikke optimalt for et barn, sagde hun. 

Min plan er også at det bliver en lidt anderledes måde at backpacke på. Blandt andet vil jeg ikke skifte lokalitet med få dages mellemrum men vælge 2-3 steder og booke overnatning hjemmefra så det er på plads 

Har sådan en forestilling om en bungalow på stranden og så bruge dagene på at bade og snorkle 

Men måske burde jeg vente et par år så hun bedre kan gøre sig foreståelig og bedre kan forstå hvis tingene (varmen/maden) bliver lidt træls 

Anmeld Citér

28. maj 2015

PernilleogLouis

karisima skriver:

Jeg har gået med en tanke de sidste måneder og jeg har brug for at høre om nogen har erfaringer på området...

Jeg vil super gerne backpacke i 3 uger i Thailand alene med min datter men det eneste der holder mig tilbage er tanken om "hvad nu hvis der sker mig noget og så står hun helt helt alene uden mulighed for at kommunikere med thai'erne"

Er det fjollet at tænke det? Jeg har backpacket alene så selve rejseformen er jeg helt tryg ved. Har nogen prøvet at rejse alene på den måde (ikke charter) og vil dele erfaringer? 

Jeg har gjort det et par gange i Thailand med min dreng - har været skønt 

Anmeld Citér

28. maj 2015

modesty

Din bekymring ville absolut ikke forhindre mig i at rejse. 

M.h.t. varmen, som andre nævner, så kan jeg overhovedet ikke se hvorfor det skulle være et problem for en 5-årig. Vi havde vores søn med til Indien da han var halvandet - det gik forrygende. Jeg var selv i Afrika som 5-årig og husker stadig rejsen som en fantastisk oplevelse.

Jeg ville dog holde mig i kystområderne, tror ikke at indland og jungle er særlig fedt for et lille barn (og så slipper man også for malariapillerne).

Anmeld Citér

28. maj 2015

majba

karisima skriver:

Tjek bloggen verdensomlegeplads. 

Det er en hel familie der har rejst rundt i Asien i over et år. Den sidste måneds tid rejste moren alene med de to yngste børn  

Anmeld Citér

28. maj 2015

karisima

PernilleogLouis skriver:

Jeg har gjort det et par gange i Thailand med min dreng - har været skønt 

Hvor længe har I været afsted af gangen? Og hvor meget har du planlagt hjemmefra?

Åh jeg har sådan lyst til at komme afsted 

Anmeld Citér

28. maj 2015

karisima

modesty skriver:

Din bekymring ville absolut ikke forhindre mig i at rejse. 

M.h.t. varmen, som andre nævner, så kan jeg overhovedet ikke se hvorfor det skulle være et problem for en 5-årig. Vi havde vores søn med til Indien da han var halvandet - det gik forrygende. Jeg var selv i Afrika som 5-årig og husker stadig rejsen som en fantastisk oplevelse.

Jeg ville dog holde mig i kystområderne, tror ikke at indland og jungle er særlig fedt for et lille barn (og så slipper man også for malariapillerne).

Jeg skal nok bare kaste mig ud i det  Overvejer om jeg kan give hende et armbånd el lign på med navn, nationalitet og tlf til familie i DK  

Anmeld Citér

28. maj 2015

karisima

majba skriver:

Tjek bloggen verdensomlegeplads. 

Det er en hel familie der har rejst rundt i Asien i over et år. Den sidste måneds tid rejste moren alene med de to yngste børn  

Fed blog der ihvertfald ikke gør lysten til at komme afsted mindre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.