Anonym skriver:
Vi kan hvis nok klare nogle af de indledende ting som kan tage op til et år sideløbende med behandling - altså helbreds tjek, formue attester og lign. som stats forvaltningen skal godkende.
Så er vi da alligevel kommet et lille stykke tættere på.
Men ja, det er virkelig svære overvejelser.
På den ene side vil jeg jo bruge de forsøg vi har, men på den anden side har vi bare været igang i så mange år at jeg gerne snart vil være garanteret at blive mor.
åhh ha. 
Da jeg undersøgte det i sin tid, mener jeg, man kunne forsætte behandling indtil fase 3. I den skulle alt afbrydes. Hvilket giver god mening, da fortrydelse fra adtionsforældre kan resultere i, at barnet ikke bliver adopteret overhovedet - barn og forældre bliver matchet i fase 3, og ender adoptionsforældre med at sige nej, står barnet som den helt store taber.
Jeg synes bestemt, du skal undersøge om det er noget for dig, men sørg for at lav dit forarbejde. Find de lande og steder du mener, lever op til din standard - snak med andre, som selv har adopteret fra de børnehjem du tiltænker. Læs op på, hvad det er for problematikker børnene oftest har osv. Adoption kan være en god løsning, og jo bedre informeret du er, jo bedre kan du afgøre, om det er for jer.
et sidste råd ville være, træf ikke beslutningen med det samme eller kort tid efter et mislykket forsøg. Man skal helst være der følelsesmæssigt, hvor man kan træffe gode beslutninger - det er man typisk ikke når man er i sorg.
Ønsker dig alt mulig held og lykke, jeg er sikker på du nok skal blive mor på den ene eller anden måde