Er jeg helt galt på den???? tidspunkt at lege på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.231 visninger
21 svar
8 synes godt om
28. maj 2015

Sujan

Min datter er 3 år. 

Underboen til os har 2 piger på 4 år og 5 år. 

Pigerne leger ofte sammen og er rigtig hyggeligt. Men de sidste par "aftener" er pigerne kommet op og spurgt om de måtte komme ind og lege kl. 18-18.30

jeg afviser dem og min datter bliver rigtig ked af det. Men synes det er alt for sent at lege i den alder. Vi er oftest lige færdige med aftensmaden og så står den på bade, nattøj, putning o.s.v. Jeg går hjemme, men min datter bliver puttet mellem 19-19.30....

har lige snakket med deres mor,som vist synes jeg var helt galt på den fordi jeg sagde det var et dumt tidspunkt at sende dem op og lege på. Hun rystede nærmest på hovedet af mig. Gik pænt ned og sagde at jeg synes det var for sent i forhold til min datters sengetid og hun blev ked af det når vi måtte sende dem væk. 

Er jeg for "streng"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

2721

Nej, det syntes jeg ikke. Min søn er faktisk gået i seng på det tidspunkt( 5 år 21 juni) og selv hvis han ikke var ville det være en tid vi ville bruge sammen, hvor man geare ned og forbereder dig på at sengetid nærmer sig. Ikke tidspunkt til leg.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anja82

Nej det synes jeg bestemt ikke du er.. Mine børn er 5 og 8 og de kommer også i seng kl 19.30 (den store læser så en halv time ekstra) men de ville heller ikke få lov at lege efter spisetid - der er det familie-falde-ned-tid..

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sujan skriver:

Min datter er 3 år. 

Pigerne leger ofte sammen og er rigtig hyggeligt. Men de sidste par "aftener" er pigerne kommet op og spurgt om de måtte komme ind og lege kl. 18-18.30

jeg afviser dem og min datter bliver rigtig ked af det. Men synes det er alt for sent at lege i den alder. Vi er oftest lige færdige med aftensmaden og så står den på bade, nattøj, putning o.s.v. Jeg går hjemme, men min datter bliver puttet mellem 19-19.30....

har lige snakket med deres mor,som vist synes jeg var helt galt på den fordi jeg sagde det var et dumt tidspunkt at sende dem op og lege på. Hun rystede nærmest på hovedet af mig. Gik pænt ned og sagde at jeg synes det var for sent i forhold til min datters sengetid og hun blev ked af det når vi måtte sende dem væk. 

Er jeg for "streng"

Nej jeg syntes ikke du er for streng når der er tale om en hverdagsaften. Weekender og ferier er noget helt andet

Anmeld Citér

28. maj 2015

MomInTheMaking

Sujan skriver:

Min datter er 3 år. 

Er jeg for "streng"

Nej.

I har jeres familie, som gør tingene på jeres måde, det er der intet galt i.

De har deres familie som gør tingene på deres måde, det er der intet galt i.

MEN.. man skal respektere hinanden og når du siger du ikke vil have hun sender hendes unger op for at lege på det tidspunkt, jamen så skal hun respektere det.

Det betyder ikke hun skal være enig med din måde at gøre det på, du er jo - i denne henseende - heller ikke enig med hendes måde at gøre det på.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Sujan

2721 skriver:

Nej, det syntes jeg ikke. Min søn er faktisk gået i seng på det tidspunkt( 5 år 21 juni) og selv hvis han ikke var ville det være en tid vi ville bruge sammen, hvor man geare ned og forbereder dig på at sengetid nærmer sig. Ikke tidspunkt til leg.

Godt at høre.. 

Hun har leget i børnehave hele dagen og hun falder jo aldrig ned hvis hun skal lege så sent

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tip!

Her deler jeg samme holdning som dig.. I hverdagene er det slut med at lege ude/aftaler efter aftensmad. Min søn skal i bad, der skal læses osv inden han skal sove senest 19.30. 

Fredag og lørdag er jeg meget mere large... 

Anmeld Citér

28. maj 2015

2721

Sujan skriver:

Godt at høre.. 

Hun har leget i børnehave hele dagen og hun falder jo aldrig ned hvis hun skal lege så sent

Nej, det er jo klart.

du skal jo også have mulighed for at nyde hende lidt inden sengetid

Anmeld Citér

28. maj 2015

Frk.S

Jeg kan sagtens forstå dig. Min datter på 3 er på vej i seng på det tidspunkt - i hvert fald i hverdagene. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

IT-nørd

Jeg er også helt enig med dig. Min snart 4-årige pige leger næsten dagligt med nabodrengen, men legen slutter senest 17.30 fordi i begge familier spiser vi på dette tidspunkt. 

Efter aftensmad er der tid til lidt iPad mens der ryddes op efter maden, et bad og sengetid kl 19

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.