Anonym skriver:
ja, som overskriften lyder er jeg virkelig forarget over lederen i min datters børnehave.
Hun er nok lidt det man kalder af "den gamle skole", hun er pessimist og har nærmest gjort sætningen "Det er slet ikke pædagogisk, men.." til sit mantra.
Jeg har ind til nu båret over med hende, da jeg ikke synes hun har sagt eller gjort noget som i min optik var alvorligt.
Lige ind til jeg idag kommer ned i børnehaven for at hente min datter og hun står i garderoben sammen med en anden mor, som står med en klud i ansigtet med lidt blod på og ser ret betuttet ud. Jeg høre hende sige følgende til moderen..
"Da min den ene var bette bed han også og så bed jeg ham bare rigtig hårdt igen, så gjorde han det aldrig mere.. Det er ikke særlig pædagogisk men jeg synes bare du skal bide ham rigtig hårdt næste gang han bider dig." !!!!!!!!!!!!!!!!!
den lader vi lige stå lidt..
Jeg så nok ca. Sådan her
ud i hovedet og det fik hende så til at gentage sig selv mht. At det ikke var pædagogisk men det eneste hun synes moderen kunne gøre.
Moderen var tydeligt frustreret over sin lille dreng og at han havde bidt hende så mange gange og denne gang i kinden så det blødte. Så hun sagde "ja, det må jeg jo prøve så."
Jeg blev så vred, ked af det og forarget at jeg blev helt mundlam
jeg plejer ellers nok at kunne åbne munden i sådanne situationer.
Kan man virkelig få lov at være og forblive leder i en børnehave når DET er ens tilgang til børn?
Nogen der ved noget om hvad man kan eller burde stille op med det? Jeg kan sagtens konfrontere hende personligt, men ville egentlig hellere at hun slet ikke var der, min mand sidder i bestyrelsen er der noget han kan gøre?
Tak fordi du læste med
selvejende ligger ikke under kommunen på samme måde men har en "drift overenskomst" med kommunen. og bestyrelsen er den der ansætter lederen og faktisk er øverste ledelse overfor institutionen og det vil derfor være bestyrelsen du skal gå til med din bekymring
i begge tilfælde ville jeg gøre det straks og tage flere eksempler med på hvornår denne leder agere upædagogisk og lægge vægt på at hun jo godt selv ved det er upædagogisk da hun jo selv siger det! Og udtryk din bekymring for at hun jo er leder og derfor har det overoverordnede pædagogiske ansvar og den der skal sørge for at tingene bliver gjort rigtigt og det lader ikke til at det sker