Forarget over leder i BH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er helt enig med dig! Og er re chokeret over at hun ikke i det mindste skammer sig over det groteske forslag 

Ja, jeg er målløs. Vi bor i udkantsdanmark, den mørke del af Jylland og herude er der langt imellem reglerne, største delen af tiden synes jeg det er ganske befriende at sukkerpolitikker osv. Ikke har fået fanatisk status, men at opfordre til vold mod børn er godt nok helt uden for kategori.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

Kay

Anonym skriver:

ja, som overskriften lyder er jeg virkelig forarget over lederen i min datters børnehave.

Hun er nok lidt det man kalder af "den gamle skole", hun er pessimist og har nærmest gjort sætningen "Det er slet ikke pædagogisk, men.." til sit mantra.

Jeg har ind til nu båret over med hende, da jeg ikke synes hun har sagt eller gjort noget som i min optik var alvorligt.

Lige ind til jeg idag kommer ned i børnehaven for at hente min datter og hun står i garderoben sammen med en anden mor, som står med en klud i ansigtet med lidt blod på og ser ret betuttet ud. Jeg høre hende sige følgende til moderen..

"Da min den ene var bette bed han også og så bed jeg ham bare rigtig hårdt igen, så gjorde han det aldrig mere.. Det er ikke særlig pædagogisk men jeg synes bare du skal bide ham rigtig hårdt næste gang han bider dig."   !!!!!!!!!!!!!!!!!

den lader vi lige stå lidt..

Jeg så nok ca. Sådan her  ud i hovedet og det fik hende så til at gentage sig selv mht. At det ikke var pædagogisk men det eneste hun synes moderen kunne gøre. 

Moderen var tydeligt frustreret over sin lille dreng og at han havde bidt hende så mange gange og denne gang i kinden så det blødte. Så hun sagde "ja, det må jeg jo prøve så."

Jeg blev så vred, ked af det og forarget at jeg blev helt mundlam jeg plejer ellers nok at kunne åbne munden i sådanne situationer.

Kan man virkelig få lov at være og forblive leder i en børnehave når DET er ens tilgang til børn? 

Nogen der ved noget om hvad man kan eller burde stille op med det? Jeg kan sagtens konfrontere hende personligt, men ville egentlig hellere at hun slet ikke var der, min mand sidder i bestyrelsen er der noget han kan gøre?

Tak fordi du læste med

først og fremmest er det en selvejet eller en almindelig institution?

i en selvejet er bestyrelsen chefen og i en almindelig er kommunen chefen

selvejende ligger ikke under kommunen på samme måde men har en "drift overenskomst" med kommunen. og bestyrelsen er den der ansætter lederen og faktisk er øverste ledelse overfor institutionen og det vil derfor være bestyrelsen du skal gå til med din bekymring 

hvis det er en almindelig institution skal du gå til forvaltningen i kommunen

i begge tilfælde ville jeg gøre det straks og tage flere eksempler med på hvornår denne leder agere upædagogisk og lægge vægt på at hun jo godt selv ved det er upædagogisk da hun jo selv siger det! Og udtryk din bekymring for at hun jo er leder og derfor har det overoverordnede pædagogiske ansvar og den der skal sørge for at tingene bliver gjort rigtigt og det lader ikke til at det sker

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

først og fremmest er det en selvejet eller en almindelig institution?

i en selvejet er bestyrelsen chefen og i en almindelig er kommunen chefen

selvejende ligger ikke under kommunen på samme måde men har en "drift overenskomst" med kommunen. og bestyrelsen er den der ansætter lederen og faktisk er øverste ledelse overfor institutionen og det vil derfor være bestyrelsen du skal gå til med din bekymring 

hvis det er en almindelig institution skal du gå til forvaltningen i kommunen

i begge tilfælde ville jeg gøre det straks og tage flere eksempler med på hvornår denne leder agere upædagogisk og lægge vægt på at hun jo godt selv ved det er upædagogisk da hun jo selv siger det! Og udtryk din bekymring for at hun jo er leder og derfor har det overoverordnede pædagogiske ansvar og den der skal sørge for at tingene bliver gjort rigtigt og det lader ikke til at det sker

Tusind tak for dit svar. Det hjalp mig meget. Den er selvejende og min mand sidder i bestyrelsen, hvilket var derfor jeg tænkte han måske kunne gøre noget. Desværre er jeg bange for at dem der sidder i bestyrelsen måske er lige så indgroede som hun er og måske ikke ser alvoren i det. og ja, så må jeg indrømme at jeg også er lidt bange for at det kommer til at gå ud over min datters forløb dernede.

Men.. jeg kan ikke stå og se på at en leder opføre sig sådan.:/

Anmeld Citér

29. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar. Det hjalp mig meget. Den er selvejende og min mand sidder i bestyrelsen, hvilket var derfor jeg tænkte han måske kunne gøre noget. Desværre er jeg bange for at dem der sidder i bestyrelsen måske er lige så indgroede som hun er og måske ikke ser alvoren i det. og ja, så må jeg indrømme at jeg også er lidt bange for at det kommer til at gå ud over min datters forløb dernede.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke går hen til hende? 

Hvordan skulle det påvirke din datter? 

Og hvis hun generelt er så uprofessionel så burde andre også have lagt mærke til det?

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke går hen til hende? 

Hvordan skulle det påvirke din datter? 

Og hvis hun generelt er så uprofessionel så burde andre også have lagt mærke til det?

Hvis du nu læste de andre indlæg ville du se at jeg SELVFØLGELIG har tænkt mig at konfrontere hende, det er intet problem og noget jeg slet ikke ville kunne lade være med.

Jeg har idag aftalt et møde med hende, så jeg måske kan konfrontere hende med det og nogen andre ting jeg er utilfreds med og måske få lov at uddybe hvorfor jeg synes det er så forkert, for den del må hun jo nok også have brug for.

Jeg kunne godt være bange for at hun måske ville tage afstand fra min datter eller på anden måde være "grim" ved hende. Nu kender jeg hende og hendes personlighed + mønstre og derfor er det noget jeg frygter.

Og ja, der er MANGE der synes hun er ubehagelig og inkompetent, men de fleste har ikke ordforråd eller lignende til at nå længere med det end at "hun er dum i låget", "eller hende kan jeg godt nok ikke lide", ligesom med SÅ mange andre ting, er mennesker bare ikke særlig gode til at se, at de har evnen til at ændre hvordan tingene foregår, hvis de bare tør at træde frem, åbne munden og stå sammen om de ting de finder uretfærdige. Menneskeheden er egentlig generelt bare temmelig konfliktsky, hvis ikke de sidder bag en skærm

Jeg ved at mange er utilfreds med hende og jeg har jo ikke engang beskrevet halvdelen af de historier der er med hende. Men her ude på landet, hvor jeg har bosat mig er det desværre den gængse mentalitet at "tingene har virket i mange år, så er der ingen grund til at lave det om" hvor jeg nok er af den holdning at bare fordi noget virker betyder det ikke at det hverken er det rigtige, det bedste, eller det sundeste at gøre.

Håber du fik svar på dine spørgsmål.

Anmeld Citér

29. maj 2015

Kay

Anonym skriver:

Så ville jeg skrive et anonymt brev til bestyrelsen

Anmeld Citér

29. maj 2015

LouiseEm

Helt ærligt.. Slap af og snak med lederen i stedet for at diskutere fyring med fremmede på nettet som slet ikke var til stede! Come on 

Anmeld Citér

29. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvis du nu læste de andre indlæg ville du se at jeg SELVFØLGELIG har tænkt mig at konfrontere hende, det er intet problem og noget jeg slet ikke ville kunne lade være med.

Jeg har idag aftalt et møde med hende, så jeg måske kan konfrontere hende med det og nogen andre ting jeg er utilfreds med og måske få lov at uddybe hvorfor jeg synes det er så forkert, for den del må hun jo nok også have brug for.

Jeg kunne godt være bange for at hun måske ville tage afstand fra min datter eller på anden måde være "grim" ved hende. Nu kender jeg hende og hendes personlighed + mønstre og derfor er det noget jeg frygter.

Og ja, der er MANGE der synes hun er ubehagelig og inkompetent, men de fleste har ikke ordforråd eller lignende til at nå længere med det end at "hun er dum i låget", "eller hende kan jeg godt nok ikke lide", ligesom med SÅ mange andre ting, er mennesker bare ikke særlig gode til at se, at de har evnen til at ændre hvordan tingene foregår, hvis de bare tør at træde frem, åbne munden og stå sammen om de ting de finder uretfærdige. Menneskeheden er egentlig generelt bare temmelig konfliktsky, hvis ikke de sidder bag en skærm

Jeg ved at mange er utilfreds med hende og jeg har jo ikke engang beskrevet halvdelen af de historier der er med hende. Men her ude på landet, hvor jeg har bosat mig er det desværre den gængse mentalitet at "tingene har virket i mange år, så er der ingen grund til at lave det om" hvor jeg nok er af den holdning at bare fordi noget virker betyder det ikke at det hverken er det rigtige, det bedste, eller det sundeste at gøre.

Håber du fik svar på dine spørgsmål.

Jeg har læst tråden - i den står der at du ikke har et problem med at sige det til hende men ikke at du har tænkt dig at gøre det inden du sætter alt muligt i gang. 

Jeg skal lige forstå det - så alle de andre forældre har ikke ordforråd til at fortælle at de er utilfredse med lederen? 

Anmeld Citér

30. maj 2015

nielsen80

Må indrømme jeg virkelig godt kan forstå din foragelse. Hun anbefaler som fagperson noget som i min optik( og vist også lovens?) er et fysisk overgreb på et lille barn.

Jeg ville nok ikke have kunne holde min kæft i situationen, men synes bestemt, du nu er nødt til at adresere den med hende og høre reaktionen fra hende. Hvis hun ikke selv kan se alvoren, så ville jeg tage den videre.

må indrømme jeg er lidt chokket over mange svar herinde. Når man debatterer om forældre kan finde på at tage fridage uden deres barn, er der ingen ende for foragelse, men når en bruger oplever en leder af en børnhave opfordrer forældre til et fysisk overgreb, så er det nok ikke så slemt.

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg har læst tråden - i den står der at du ikke har et problem med at sige det til hende men ikke at du har tænkt dig at gøre det inden du sætter alt muligt i gang. 

Jeg skal lige forstå det - så alle de andre forældre har ikke ordforråd til at fortælle at de er utilfredse med lederen? 

Jeg har skrevet flere gange at jeg slet ikke ville kunne lade være, med at konfrontere hende, og jeg må ærligt indrømme at jeg finder dit ordkløveri unødvendigt, jeg har fået den hjælp jeg søgte og nu vil jeg beslutte mig for hvordan jeg tackler det.

Har ikke behov for at bruge mere tid på at "forsvare" mig selv og min mening, da dette ikke var en debat om, hvad folk synes om situationen eller om min holdning til den, men en forespørgsel om hvad jeg kunne stille op med en situation, som jeg har oplevet og som jeg finder dybt forkastelig.

Afdiskuteret fra min side.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.