Forarget over leder i BH.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Slå koldt vand i blodet ....

Som forældre må man jo godt overveje om de såkaldte råd og vejledninger man får smidt i nakken alle steder, er brugbare eller til at grine lidt af. Om rådene kommer fra en børnehaveleder eller ej. 

Syntes det er lidt at overreagere, men det er jo også bare min mening. 

Jeg tror på at rigtig mange forældre ser en leder i en daginstitution som en autoritets figur når det kommer til hvad der er rigtig og forkert i forhold til børn. Ikke alle forældre har evner, forstand eller overskud til at reflektere mere over hvad der bliver sagt, end at det må hun jo have forstand på.

Derudover sagde moderen jo i dette tilfælde at "det måtte hun jo prøve næste gang så" hvilket viser at hun tager rådet for gode vare.

Jeg synes det er helt i orden at du synes jeg overreagere, men da jeg synes det er at udøve vold mod børn at bide dem, så mener jeg bestemt det er alvorligt at lederen opfordre til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror, at dialog er vejen frem

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg tror på at rigtig mange forældre ser en leder i en daginstitution som en autoritets figur når det kommer til hvad der er rigtig og forkert i forhold til børn. Ikke alle forældre har evner, forstand eller overskud til at reflektere mere over hvad der bliver sagt, end at det må hun jo have forstand på.

Derudover sagde moderen jo i dette tilfælde at "det måtte hun jo prøve næste gang så" hvilket viser at hun tager rådet for gode vare.

Jeg synes det er helt i orden at du synes jeg overreagere, men da jeg synes det er at udøve vold mod børn at bide dem, så mener jeg bestemt det er alvorligt at lederen opfordre til det.

Hvad er det reelt du gerne vil opnå?

Hvis det er en reel klage indgive, skal det gå gennem kommunen?

Hvis du vil pointere din mening overfor hende, så er det vel bare at tage fat i hende?

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tror at du kan være helt sikker på at langt størstedelen herinde ikke synes at det er en okay måde at opdrage på. Men du lægger jo op til at lederen skal fyres, som jeg læser det? Eller i hvert fald have en reprimande? Jeg synes det er forkert af lederen at anbefale at man bider igen - men jeg synes ikke at det er en forseelse der fordrer en fyring eller en reprimande. Jeg synes dog at du skal sige til hende at du blev ret forundret over det råd hun gav.

Jeg ved ikke om hun skal fyres på det grundlag, nej. Egentlig var den del af indlægget heller ikke det vigtigeste. Men nærmere at jeg søger råd om hvad jeg evt. kan stille op med det. for ja, jeg synes bestemt hun skal have en reprimande et højere sted fra end fra mig. Men du kan være sikker på at jeg nok skal konfrontere hende omkring situationen. For alt stritter i mig når en leder - der for mange forældre virker som en autoritets figur - inden for hvad der er rigtig og forkert mht. børn, giver et råd der er forældet og direkte forkert.

At bide sit barn er i min optik ikke anderledes end at slå dem.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg tror, at dialog er vejen frem

Det er jeg enig i. Men tror ikke på at min stemme gør nogen forskel for om hun giver samme råd igen. :/ ergo vil jeg egentlig gerne have blandet nogen andre ind i det. Men har fået mange fine foreslag med på vejen nu og det giver stof til eftertanke.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvad er det reelt du gerne vil opnå?

Hvis det er en reel klage indgive, skal det gå gennem kommunen?

Hvis du vil pointere din mening overfor hende, så er det vel bare at tage fat i hende?

Ja, det er måske ikke så klart, fordi jeg egentlig ikke var sikker på om jeg på nogen måde kunne opnå noget som helst. Hvilket er grunden til at jeg spørger.

Men nu ved jeg at hvis jeg vil klage er det kommunen jeg skal have fat i og at tage den personligt med hende er noget jeg slet ikke kan lade være med at gøre. Jeg tror bare ikke min stemme gør nogen forskel overhovedet i om hun giver det råd igen. 

Så det jeg vil opnå er jo i bund og grund at nogen der står "højere" på stigen end hende, fortæller hende at det er IKKE ok.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym

Jeg vil mene at man går til vedkommende først, og hjælper det ikke SÅ går man videre.....

Overdrivelse fremmer os forståelsen ved du nok...og man er velkommen til at sortere ud i hvad folk for Slår... Og synes det er skønt med en leder der ikke bare siger nåååh lille ven det kan du nok se du ikke må...

Om man skal bide barnet... Nåååh måske ikke, men bider barnet kan det hjælpe at "bide" igen som sidste udvej....

Og nej det er ikke alle der ser en som klogere, osv end alle andre 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sne190810 skriver:

Slå koldt vand i blodet ....

Som forældre må man jo godt overveje om de såkaldte råd og vejledninger man får smidt i nakken alle steder, er brugbare eller til at grine lidt af. Om rådene kommer fra en børnehaveleder eller ej. 

Syntes det er lidt at overreagere, men det er jo også bare min mening. 

Jeg tænker på, om du ville opfatte det som til at grine eller trække på skuldrene af, hvis jeg som lærer for de store elever opfordrede en mor til at give sin 14-årige en lussing, hvis hun blev for strid?

Jeg kan i hvert fald garantere, at det ville få store konsekvenser for min stilling - når vi udtaler os som fagpersoner, skal det søreme være inden for anstændighedens og lovens grænser. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg tænker på, om du ville opfatte det som til at grine eller trække på skuldrene af, hvis jeg som lærer for de store elever opfordrede en mor til at give sin 14-årige en lussing, hvis hun blev for strid?

Jeg kan i hvert fald garantere, at det ville få store konsekvenser for min stilling - når vi udtaler os som fagpersoner, skal det søreme være inden for anstændighedens og lovens grænser. 

Dejligt med nogen, der rent faktisk kan se alvoren i, at fagpersoner viger så meget fra principperne i deres uddannelse.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

ja, men det er så absolut ikke et problem for mig at gøre. Men egentlig synes jeg der skal noget andet til, hvis man er leder i en børnehave skal man i min optik i hvert fald ikke opfordre forældre til at udøve vold mod børn. At bide sine børn er ikke anderledes end at slå dem. Hvis en forælder fortæller at hendes barn slår, ville den umiddelbare reaktion forhåbentlig ikke være at man så bare skal slå igen. 

:/

Tænker om manglen på respons på mit indlæg betyder at folk bare synes det er en helt i orden måde at "opdrage"på?(Et retorisk spørgsmål, for det kan du selvfølgelig ikke svare på.. )

Jeg er helt enig med dig! Og er re chokeret over at hun ikke i det mindste skammer sig over det groteske forslag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.