IVF behandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
15 svar
5 synes godt om
28. maj 2015

Maier

Er igang med medicin til IVF behandling og skal have taget æg ud om ca. 1 uge.
Er dog ret nernøs for at skulle have taget æg ud og vil i den forbindelse blive rigtig glad for at høre andres erfaringer med dette og hvor ondt det gør?

Hvor mange forsøg tog det jer andre før der var "bid" ved IVF?

Håber at nogle kan hjælpe mig lidt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

esioul

Maier skriver:

Er dog ret nernøs for at skulle have taget æg ud og vil i den forbindelse blive rigtig glad for at høre andres erfaringer med dette og hvor ondt det gør?

Jeg mærkede ikke rigtig noget til ÆU og tænkte - var det bare det??

Jeg er super nåleræd, men den beroligende pille jeg fik gjorde underværker 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Stabel

Maier skriver:

Jeg tænkte ikke over at det gjorde ondt, mens det stod på.

Der var selvfølgelig en del ubehag i maven efterfølgende da lokalbedøvelsen holdt op med at virke. Jeg synes ikke det var slemt 

Jeg blev i øvrig gravid i første forsøg 

Anmeld Citér

28. maj 2015

modesty

Maier skriver:

Første gang gjorde det slet ikke ondt - fik vist omkring 9 æg ud.

2. gang gjorde det lidt ondt - men så beder man dem bare om at få noget morfin. Der kom vist 16 æg ud så hudt jeg hvisker.

Anmeld Citér

28. maj 2015

FrkC

Jeg var også frygtelig nervøs inden ÆU  Er meget bange for nåle til  trods for jeg selv er sygeplejerske  Men det gik over al forventning .. Det gjorde stort set ikke ondt og de var meget opmærksomme på at jeg fik nok smertestillende .. Jeg endte med at få taget 23 æg ud .. 

Blev gravid i 1. forsøg og er nu 17+5 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Maier

Hvor er det rart at høre at det ikke er noget at frygte, for har godt nok tænkt meget på det her de sidste par dage og når man så går på nettet og læser om det, så syntes jeg bare at man bliver mere forvirret / urolig .
Så dejligt at høre det direkte fra jer som har stået i det, eller stadig står i det.

Tillykke til jer hvor det lykkedes at blive gravid - jeg håber sådan at der sker noget nu, for har været i dette følelses cirkus i snart 3½ år og vil bare så gerne videre. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Mille:)

Første gang var jeg overrasket over at jeg nærmest ikke mærkede noget, andet end når morfinen var ude af kroppen... fik kun 1 æg umodent æg ud.

Anden gang må jeg indrømme at det var smertefuldt, lægen mener så at han må have haft ramt en nerve...  var sygemeldt 14 dage pga smerter  det er usædvanligt og sker ikke tit, så håber ikke det skræmmer dig... her fik jeg 5 umodne æg ud

Må sige at selvom det var smertefuldt sidste gang så er jeg ikke bange for næste gang, da det var så sjældent  det skete...

Held og lykke  

Anmeld Citér

29. maj 2015

Becks

Jeg var virkelig også nervøs inden... Havde hørt div. skrækhistorier om hvor ondet det gjorde osv. 

Men ærligt? Så mærkede jeg MEGET LIDT :) Den første bedøvelse gjorde ikke ondt, den i den anden side, nev lidt.. Jeg fik en beroligende en lille time inden, og så en del morfin... Jeg havde 4 ægblære, men der var kun 1 æg i den ene, de andre var tomme... 

Samme dag, gik jeg på shopping inde på strøget ;)

Jeg blev gravid i første forsøg og er nu 4+3

Held og lykke <3

Anmeld Citér

29. maj 2015

Imaong

Becks skriver:

Jeg var virkelig også nervøs inden... Havde hørt div. skrækhistorier om hvor ondet det gjorde osv. 

Men ærligt? Så mærkede jeg MEGET LIDT :) Den første bedøvelse gjorde ikke ondt, den i den anden side, nev lidt.. Jeg fik en beroligende en lille time inden, og så en del morfin... Jeg havde 4 ægblære, men der var kun 1 æg i den ene, de andre var tomme... 

Samme dag, gik jeg på shopping inde på strøget ;)

Jeg blev gravid i første forsøg og er nu 4+3

Held og lykke <3

Jeg fik taget 12 æg ud, det gjorde ikke ondt her før bagefter da det føltes som en voldsom mens, men sov hele dagen og så var det overstået. Det væreste for mig var morfinen og jeg fik så lidt så lidt. Men klam fornemmelse. Blev gravid i første forsøg og er 19 uger henne 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Malene76

Så vil jeg byde ind med den anden side af historien. Det gør sindsygt ondt på mig at få taget æg ud. På trods af meget ekstra medicin så kan jeg næsten ikke holde det ud. 

Vi er færdige i fertilitetssystemet, men min læge sagde, at skulle jeg igennem behandling igen så ville han putte mig i narkose under ægudtagningen. Han sagde også at han havde 5-6 kvinder årligt der reagerede sådan. 

Jeg har fået taget æg ud 4 gange og det har været rigtig slemt alle gange. 

Håber du kommer igennem det uden de store ubehag. 

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.