budget på dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.594 visninger
29 svar
0 synes godt om
28. maj 2015

Blvp87

Hvor mange penge brugte i på dåben ? Hvor kan man spare henne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Blvp87 skriver:

Vi havde et budget på ca 6000 kr. Vi burgte så 3000kr på mad udefra og 3000 til alt andet. Vi hentede øl og vand i tyskland, holdt festen i et telt i baghaven og købte pynt på nettet. Invitationer lavede vi med postkortet (en app) så de kostede 19 kr pr styk. Vi var (så vidt jeg husker) ca 35 personer.

Hvis man vil gøre det endnu billigere så skal man næsten lave maden selv.

Anmeld Citér

28. maj 2015

God-mor

Blvp87 skriver:

Vi brugte vist omkring 7000 kr. og var 50 mennesker ca. +,-

Vores forældre gav øl, vin og sodavand. 

Vi vi lejede et fælleshus, og bestilte sandwich, smørrebrød, pølsehorn og frikadeller hos den lokale smørrebrødsbutik. Det blev omkring de 3000 kr. Kjolen havde vi i forvejen, da det er en familie kjole. Pynt, invitationer osv. Er de resterende penge brugt til. 

Bordkort skrev vi på grønne æbler. 

Maden kan man sparer på, da det evt. Kan være boller og kage, man selv laver og så noget pålæg. Det er ganske billigt fx. men lækkert. Vi fik min mors gode veninde til at lave kagerne som var nogle store frugtkager og det blev kun 200 kr. 

Håber det kan bruges. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

MorTil4<3

Blvp87 skriver:

For den første brugte jeg omkring 4500 kr.  
vi lejede et lille forsamlingsted, serverede tarteletter til forret, frikadeller og steg til hovedret, og kage til dessert, og så var der KUN sodavand og vand. . 

for min nr 2 brugte jeg en 3000 kr.
Min svigermor skaffede et billigt sted igennem hendes lejebolig, og så sørgede min mor for hovedret, og min søster for kagen  
Så sørgede jeg for forretten som var en skaldyrskage noget, og drikkevare  

ved vores 3+4 denne gange har vi budgetteret med omkring 4000-4500 kr vi har lejet en del af en hal, hvor dem der styre cafeteriet har fået 3000 og sørger så for ALT! de dækker op, og laver buffet med alverdens brunch, der vil være frikadeller, forskelligt brød og pålæg, bacon, æg mm ja meget mere og så vil min søster sørge for kagen igen igen igen hihi . . 
Så køber vi igen kun sodavand og så noget pynt til bordene  

Anmeld Citér

28. maj 2015

Fremad

fejl 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Fremad

28. maj 2015

PernilleogLouis

vi brugte ca 12000 - havde inviteret ca 60 mennesker til brunch

Anmeld Citér

28. maj 2015

Fremad

ej hvor det driller med at få teksten med det det man skriver... jeg HÅBER det dur nu

Vores bliver rigtig billig, da vi holder det som en grill/sommerfest.

vi har købt ½ l sodavand på bud til 2 kr pr stk(vi har købt rigeligt faktisk 4 pr mand)

4 ks øl på bud (400 kr i alt)

vin på bud 25 kr pr flaske (10 rød, 5 hvid og 4 rose)

vi laver stor salat buffe, med kartoffelsalat og timian kartofler som vi laver selv. det kommer ca til at koste 400 kr

så tænder vi grill, og har masser af div pølser(købt på bud)
og kotletter mm købt på bud.. så vælger folk selv hvad de vil have og griller det også selv

stole og bord låner vi.. og holder det hjemme.
dug, lys kort mm koster i alt 500 kr

til dessert laver vi 2 slags kage, og servere kaffe/the, frugt og is til ungerne

vi bliver pt 34 mennesker

Anmeld Citér

28. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi fandt en der kunne lave mad til 120kr pr kuvert hvilket vi syntes var meget billigt. Evt kan man lave selv.

vi hentede drikkevarer i Tyskland, hvor vi handlede for næsten 4.000kr men havde øl og vand til næsten et halvt år efter til eget forbrug. Så der kunne vi have sparet lidt ved at have købt lidt mindre. Men der bliver man jo tit nervøs, for "hvad nu hvis...".

kjolen købte vi fra hjemmesiden til-de-smaa.dk. Vi kunne helt sikkert have sparet pengene ved at låne en.

bordpynt købte vi over hjemmesiden danskpapirvarer.dk. Her kunne vi have sparet pengene ved at købe ind i Tiger evt. Bruge naturen som inspiration og hente grene eller lignende ind(som er gratis ).

Vi købte ikke selv nyt tøj, så der sparede vi lidt. Mest pga vi ikke havde tid til at finde en ny kjole til mig(.. Er kjole-menneske, så det var lidt irriterende) og min mand var rigeligt tilfreds med at bruge noget af hans "fine" tøj

Alt i alt brugte vi 9.000-10.000 ca(afrundet). Pga drikkevarerne ved vi ikke helt reelt hvor mange penge der blev brugt på selve barnedåben da en hel del af drikkevarerne blev drukket lang tid efter. Så måske 7-8.000.  

Anmeld Citér

28. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

10.000,- inkl. Brunch buffet for 50 mennesker på restaurant, dåbskjole, pynt, servietter, blomster, lys, invitationer og kage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.