De der teenagere.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

ekzunz

wamse skriver:

Uhhh for første gang er jeg nok ret gammeldags nu, for min søn skal absolut ikke rende rundt ude til 00.00. Kan slet ikke se, hvad han skal ude på det tidspunkt af døgnet. Nix her skal knægten senest være hjemme kl. 22.00, med mindre der er sodavandsdisko i hallen 500 m herfra, så får han lov til det. Føler mig nu egentlig ikke gammeldags på det punkt, men kan bare ikke se, hvad børn i den alder skal være ude for der.

Jamen det er sådan set også sådan jeg ser på det. Der er ingen grund til at de skal være ude hele natten! Han er stadig kun 14 år og der er masser af år hvor han kan være længere ude...

Sådan har jeg det iøvrigt også med deres sengetider.....deres far synes jeg er lidt streng, men jeg kan bare ikke se nogen grund til at de skal sidde oppe til 2-3 tiden lørdag aften....så de ryger i seng omkring midnat....gaaab de synes jeg er gammeldags....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

wamse

Znuzke skriver:

Jamen det er sådan set også sådan jeg ser på det. Der er ingen grund til at de skal være ude hele natten! Han er stadig kun 14 år og der er masser af år hvor han kan være længere ude...

Sådan har jeg det iøvrigt også med deres sengetider.....deres far synes jeg er lidt streng, men jeg kan bare ikke se nogen grund til at de skal sidde oppe til 2-3 tiden lørdag aften....så de ryger i seng omkring midnat....gaaab de synes jeg er gammeldags....

Mine drenge er dele-børn, og deres far har også den opfattelse at det er helt ok at være oppe det meste af natten er ok, og har ment det i mange år. Tilgengæld har jeg så fået en søn hjem om søndagen, der var fuldstændig smadret og tvær fordi han var træt. Men omvendt så har deres far lige truet den store ( han er 16) med at trække ham ud af efterskolen og at ville lappe ham en på hovedet fordi han har fået lavet en tunge-piercing, hvor jeg så er meget large, og vurderer at det er drengens ønske, og at han kunne jo have valgt steder der var værre......

Anmeld

12. september 2009

ekzunz

wamse skriver:

Mine drenge er dele-børn, og deres far har også den opfattelse at det er helt ok at være oppe det meste af natten er ok, og har ment det i mange år. Tilgengæld har jeg så fået en søn hjem om søndagen, der var fuldstændig smadret og tvær fordi han var træt. Men omvendt så har deres far lige truet den store ( han er 16) med at trække ham ud af efterskolen og at ville lappe ham en på hovedet fordi han har fået lavet en tunge-piercing, hvor jeg så er meget large, og vurderer at det er drengens ønske, og at han kunne jo have valgt steder der var værre......

Vores de store er også delebørn, og deres mor lader dem også selv bestemme.....de vender fuldstændig om på nat og dag når de er der!
Og så kan jeg nogle gange føle mig lidt til grin når jeg siger til drengene at de skal gå på værelset og se fjernsyn for vi skal se en eller anden film som bestemt ikke er for børn - og så de bare glor åndsvagt på mig og fortæller at den har de da på dvd hos deres mor....

Jeg er heller ikke vild med tunge-piercinger, men jeg tror nu også jeg mest ville ryste på hovedet af det.... Jeg bliver mere tosset hvis de ikke overholder deres komme-hjem tider eller ikke passer skolen....

Og nu begynder jeg jo at holde øje med uret...

Anmeld

13. september 2009

Stineve

Da jeg var 14½ rendte jeg i byen... da jeg kendte mange dørmænd.. min mor og jeg har altid haft en utrolig tillid til hinanden, og hun stolte på mig, da jeg altid fortalte hvad jeg lavede eller hvor jeg var henne.. så min mors holdning var at jeg måtte være ude til jeg ville, jeg skulle bare ligge i min seng, eller være hjemme når hun stod op, og var jeg ikke det skulle der være en sms på hendes mobil, om hvor jeg så var... 
Dog vil den ikke gå når jeg selv bliver mor

Anmeld

13. september 2009

Janep

jeg syndes ikk du er gammeldags. sys det er helt ok at hun ska være hjemme kl 00 jeg ville nok os kunne strække den til kl 1

jeg begyndte at gå i byen da jeg var 13 og jeg havde ingen tidspungt hvor jeg skulle være hjemme. det er self en drøm for en 13 årig men sådab blir det altså ikk for mine børn

Anmeld

13. september 2009

anna-jonas

Når min dreng på 13 år er til fest, skal han være hjemme kl. 23. Han er et udpræget B-menneske, så han går ikke selv i seng.....norgensinde. Han bliver bedt om det kl. 22 i hverdagene og til midnat i weekenderne. Det brokker han sig mere over end, hjemtidspunktet når han er til fest. Men det bliver jo nok ikke ved med at gå..........................TÆNK, snart vil han gå til fester, det halve af natten. Synes livet går urimeligt hurtigt.

Anmeld

13. september 2009

Mette+Mathias

Min pige blev 14 i sommer, og hun render heldigvis ikke til en masse fester endnu.

Hun går til klassefester, og der er jeg sådan set ligeglad med om kl. er 23 eller 24 (bare det er faren der henter - hihi) for de er jo hjemme ved en klassekammerat og forældrene er til stede.

Jeg ville ABSOLUT ikke strække mig til længere end midnat, hvis det var en hal-fest og den slags, - medmindre at festen sluttede 0,30, så kunne hun få den sidste halve time med.

I vores klasse har vi en alkohol-aftale, - ALLE forældre er enige om at vores børn i 7. klasse (sidste år) ikke drikker alkohol. Hvis man ser et af børnene som drikker alkohol/er fuld har vi AFTALT (og det ved børnene, de var med til mødet) at vi kontakter forældrene, - det er IKKE at sladre, men at have omsorg for hinanden.

Det er dejligt nemt med den aftale, for så er man fri for "de andre må" - for det ved man at de ikke må! I aftalen er der også noget om at der ALTID er forældre hjemme, hvis der holdes fest.

Anmeld

13. september 2009

Honningblomst

Jeg mener slet ikke børn på 14 år har noget at gøre rundt omkring i byen om natten...slet, slet ikke...og det kommer min egen søn aldrig nogen sinde til. Det der med bare at rende rundt og lave intet, det er der balladen sker og de møder de forkerte.
Men er de til en fest eller hyeggaften hvor jeg ved hvor det er, så kunne min søn sagtens være ude så længe han vil.
Men at lade en 14 årig rende rundt på gaden til klokken tolv, det er helt misforstået.
Knus Eva.

Anmeld

13. september 2009

Ox.

Znuzke skriver:

Vi er jo begavet med hele 3 stks - af hankøn, og det giver selvfølgelig en masse glæder og genstridigheder.

Jeg blev således usædvanlig upopulær idag da jeg sagde at Kenneth på 14  skulle være hjemme fra fest kl. 00.00....

Jeg har jo ikke lyst til at han skal være udenfor fordi han må meget mindre end alle de andre (hvilket han jo højlydt påpegede var tilfældet), men jeg synes heller ikke det er i orden at 14 årige render rundt i byen midt om natten.

Hvad siger i - er jeg gammeldags eller er det meget passende??

Min fætter er også 14 år, og render ude til fester til kl 3-4 stykker om morgenen i weekender, og det gør hans venner også .. det måtte jeg ikke da jeg selv var i den alder, og synes personligt heller ikke man behøver rende rundt i en alder af 14 til langt ud på natten.

- Sussie, som er glad for de "regler" der blev sat i hendes opvækst.

Anmeld

13. september 2009

Lusi

Znuzke skriver:

Vi er jo begavet med hele 3 stks - af hankøn, og det giver selvfølgelig en masse glæder og genstridigheder.

Jeg blev således usædvanlig upopulær idag da jeg sagde at Kenneth på 14  skulle være hjemme fra fest kl. 00.00....

Jeg har jo ikke lyst til at han skal være udenfor fordi han må meget mindre end alle de andre (hvilket han jo højlydt påpegede var tilfældet), men jeg synes heller ikke det er i orden at 14 årige render rundt i byen midt om natten.

Hvad siger i - er jeg gammeldags eller er det meget passende??

Jeg synes kl. 00.00 lyder sent, men er nok fordi jeg selv skulle være hjemme senest kl 22.00 og hvis jeg var yderst heldig kunne de strække den til 22.30..

Men nu til dags er det vel meget normalt og overfor min egen datter vil jeg heller ikke være ligeså streng som mine forældre var overfor mig.
Det resulterede jo bare i at jeg flyttede hjemmefra en måned før jeg blev 16.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.