Barsel? - hvor længe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har holdt:

8 uger før fødsel

14 ugers barselsorlov

32 ugers forældreorlov(er dog stadig igang med dem)

5 ugers ferie

Og så holder jeg noget af det nye ferie hen af mod september/oktober 

alt i alt har tiden været rigtig lang!! Jeg starter på arbejde d 6/7 og glæder mig så(!) meget. Men jeg ville ikke have holdt mindre barsel hvis jeg kunne lave det om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Frk.S

Jeg har begge gange valgt at holde alt hvad jeg kunne. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg er desværre ikke gravid endnu og har endnu ingen børn (arbejder dog på sagen), men har allerede tænkt meget på det. Planlægger at tage alt det jeg kan, da jeg også synes at børn ofte er for små når de skal ud og være så længe væk fra deres forældre. Jeg er studerende og vil formentlig stadig være der den dag jeg forhåbentlig skal på barsel, så jeg får nok 12 måneder. Kunne muligvis godt finde på at tage et par måneder ekstra for egen regning, hvis det vil kunne lade sig gøre med studiet til den tid. I min verden skulle børn tidligst i daginstitution når de var omkring 1,5 år, men sådan fungerer tingene jo ikke helt i praksis, og det er ikke altid så lige til.

Anmeld Citér

26. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej venner, 

hvor længe er det 'normalt' at holde barsel?

først tænkte jeg 8-9 måneder, men nu hælder jeg mere til 1 års tid. :-) 

kom gerne med tanker, idéer og holdninger 

Man har jo betalt barsel til barnet er 11 mdr. Jeg kan ikke se hvorfor man skulle holde kortere barsel. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

EnGodMor

Sitrani skriver:

Jeg holder barsel 11 mdr. Jeg vil personligt aldrig skære i min barsel.... det er nogle dyrebare måneder som jeg for intet i verden vil undvære! Og synes de er så små i forvejen, når de skal ud og passes....

Lige mine ord

Anmeld Citér

27. maj 2015

April mor

Jeg har et års barsel (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.