Barsel? - hvor længe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
15 svar
8 synes godt om
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej venner, 

hvor længe er det 'normalt' at holde barsel?

først tænkte jeg 8-9 måneder, men nu hælder jeg mere til 1 års tid. :-) 

kom gerne med tanker, idéer og holdninger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej venner, 

Med den første holdt jeg 8 mdr, da jeg skulle starte på elevplads, med nr. 2 holdt jeg 11 mdr og det samme med nr. 3.

Alle 3 har været gode, men hælder mest til mellem 10-12 mdr.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Hej venner, 

Jeg holder barsel 11 mdr. Jeg vil personligt aldrig skære i min barsel.... det er nogle dyrebare måneder som jeg for intet i verden vil undvære! Og synes de er så små i forvejen, når de skal ud og passes....

Anmeld Citér

26. maj 2015

serinasmor

Sitrani skriver:

Jeg holder barsel 11 mdr. Jeg vil personligt aldrig skære i min barsel.... det er nogle dyrebare måneder som jeg for intet i verden vil undvære! Og synes de er så små i forvejen, når de skal ud og passes....

Ved ikke hvad der er normalt. .. Jeg var under uddannelse og havde intet valg - havde 12 mdrs barsel - præcist på dato (at den dag jeg gik fra var dagen vi fik juleferie og at jeg derfor startede op efter endt juleferie er en anden snak

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

Man har jo 52 uger og det er inklusiv de 4 uger før og farens 2 uger. Man kan forlænge ved at strække dagpengene og få mindre udbetalt. Der til kommer ikke afholdt ferie. 

Synes det normale i mine kredse er man holder det barsel man kan, men det kan sagtens være faren der tager op til 6 af månederne. 

Her hos os har det været mig der har taget alt barslen. Første gang skrev jeg speciale så egentlig holdt jeg ikke barsel. De andre gange har jeg holdt så længe som muligt og syntes stadig det vsr for tidligt ar starte op ;-)

Anmeld Citér

26. maj 2015

namaha

Her holder jeg fra august 15 til august 16 så 12måneder, min mand holder 14 dage også tager han ferie når det er nødvendigt, han har heldigvis en rigtig god chef som ved hvad det vil sige at have helt små børn. 

Jeg er dog blevet Sygemeldt så har gået hjemme side uge 14 af graviditeten og skal gå frem til barsel, så jeg har et godt langt år foran mig endnu 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Masig

Jeg har holdt 8 mdr med begge. (Nr 2 er kun 3 mdr men jeg skal starte på arbejde til oktober så det passer med 8 mdr). Jeg er ikke særlig god til bare at gå hjemme, kommer hurtigt til at mangle faglige udfordringer og voksenkontakt... kæresten tager så også en måned når jeg starter på arbejde...

Men jeg tror de fleste holder 10-12 mdr...

Anmeld Citér

26. maj 2015

Sitrani

serinasmor skriver:

Ved ikke hvad der er normalt. .. Jeg var under uddannelse og havde intet valg - havde 12 mdrs barsel - præcist på dato (at den dag jeg gik fra var dagen vi fik juleferie og at jeg derfor startede op efter endt juleferie er en anden snak

Tror måske du har citeret en forkert?? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Blop2

Jeg gik på barsel 7 juli 2014 og starter på arbejde d. 29 juni 2015.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Valle81

Jeg har taget alt, hvad den kunne trække med alle børn. Så de har været lige omkring et år��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.