AJeg bliver nød til at spørge her om det er mig der er noget galt med her.
jeg er i min sidste uge af min graviditet, har et barn på 3 år og bor med deres far.
Jeg er primær omsorgsperson for vores barn, og dermed mig der ordner det praktiske i forhold til barnet. Altså en del at gøre som i jo ved.
jeg har bækkenløsning og bare generelt meget gravid og tung og øm. Derfor er jeg langt fra med i forhold til rengøring, da bare det at gøre barn klart om morgenen og aflevere gør at jeg har ondt resten af dagen.
jeg laver dog alligevel en masse forberedelser til baby, lidt oprydning og en masse tøjvask plus ture til sygehuset til div lægesamtaler.
i dag har min kæreste været på arbejde fra 12 til 17:30 det vil sige at jeg har henter barn, lavet mad osv som stod klart da han kom hjem.
men han bliver rigtig sur på mig over jeg ikke har taget skraldespanden ud og der ligger to tomme embalache på køkkenbordet fra aftensmaden som jeg har lavet.
han går straks i gang med at skælde ud, lang tid i en strid strøm.
jeg fortæller ham jeg er træt og der er store (små) øre som lytter med. Han er ligeglad og det provokere ham til at gøre endnu mere ud af skænderiet.
Jeg siger at jeg godt ved jeg er hormonel, men at jeg altså bliver rigtig ked af det og faktisk går over mine grænser for at lave mad klar og være alene med barnet hele dagen.
Han siger at han er ligeglad og skælder og smælder.
jeg går for mig selv for at vores barn ikke skal se mine tåre.
Hans taktik er at ignorere at jeg er ked, og han er oprigtigt ligeglad.
Vi har haft det sådan her, i forskellige varianter de sidste 5 eftermiddage og jeg føler det ødelægger min opladning til fødslen, kan slet ikke holde tårene tilbage, føler min babyboble brister som bare skulle have været lykke og bekymringsfri, eller ihvertfald bare med alm graviditetsbekymringer.
men er det mig? Er jeg rigtig træls? Eller er han en anelse urimlig? Ved godt han har været på arbejde og også er træt, men derfor kan man vel godt passe lidt på hinanden, specielt her i sidste fase.