far barsel, må barn komme i dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

modesty

VI står i den situation at far skal have barsel/orlov i 3 mdr.. men før vi kan få den pg vi ønsker skal vi have den fra 2 mdr før hans barsel/orlov er ovre..

Han får fuld løn, men nu kommer spørgsmålet så:

Må knægten komme/være tilmeldt dagpleje mens far har orlov/barsel eller mister han retten til sin løn så?

Personligt synes jeg at det er totalt absurd at man må sende sit barn i institution mens man går på barsel (udover indkøring) - men ja, det må man godt. 

(forstår godt at det i jeres tilfælde handler om at få den plads I ønsker).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Personligt synes jeg at det er totalt absurd at man må sende sit barn i institution mens man går på barsel (udover indkøring) - men ja, det må man godt. 

Jeg må erkende at der er vi enige... 

Anmeld Citér

27. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Og rigtig ærgeligt for en der måske virkelig kunne bruge pladsen fra dag 1

Så ville denne person være blevet tilbudt pladsen først

Jeg fik at vide af pladsanvisningen at de kigger på venteliste men også behovsdato.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Anonym skriver:

Meget især når vi lever af fars indkomst mere eller mindre... Så er det bare ekstra mange penge...

Husk at tjekke om i er berretiget til hel eller delvis friplads ��

Anmeld Citér

27. maj 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Så ville denne person være blevet tilbudt pladsen først

Jeg fik at vide af pladsanvisningen at de kigger på venteliste men også behovsdato.

Det gør de ikke i Aalborg. Der kender jeg en som fik en plads før mig selv om hun ikke havde behov for en. Og hvis TS skriver de har "behov" 3 mdr før de har

Anmeld Citér

27. maj 2015

Loa

modesty skriver:

Men tænker når de har fået pladsen og barnet er kørt ind, så kan far jo bare vende tilbage til arbejdspladsen. Mændene må vel også afbryde/forkorte deres barsel...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Loa skriver:

Men tænker når de har fået pladsen og barnet er kørt ind, så kan far jo bare vende tilbage til arbejdspladsen. Mændene må vel også afbryde/forkorte deres barsel...

Jeg tror i det her tilfælde, så glæder manden sig til at hygge med sit barn 

Anmeld Citér

27. maj 2015

modesty

Loa skriver:

Jeg tror måske at du misforstår pointen lidt. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

FrkGranger

modesty skriver:

jeg er så en af dem der har sendt min dreng afsted trods barsel, han startede 16/2 og min barsel sluttede 23/4...

Det var en nødvendighed for at jeg kunne hænge sammen med en efterfødselsreaktion, og det der nu følger med...

Jeg er i dag fantastisl glad for den mulighed da jeg ellers ikke kunne være klar til job når barslen var slut, kæmper stadig men kan nu arbejde deltid...

Anmeld Citér

27. maj 2015

modesty

FrkGranger skriver:

jeg er så en af dem der har sendt min dreng afsted trods barsel, han startede 16/2 og min barsel sluttede 23/4...

Det var en nødvendighed for at jeg kunne hænge sammen med en efterfødselsreaktion, og det der nu følger med...

Jeg er i dag fantastisl glad for den mulighed da jeg ellers ikke kunne være klar til job når barslen var slut, kæmper stadig men kan nu arbejde deltid...

Så er der jo også tale om en nødssituation. Det er noget andet end at man sender barnet i institution og går derhjemme og feder den, bare fordi.

Selvfølgelig skal der kunne laves særlige regler når der er tale om sygdom af den ene eller den anden art (mental eller fysisk) - men det bør netop være dét - særlige regler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.